suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 9:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 14, 2021 4:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 25, 2021 6:00 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 1999
Od miesiąca mam Grandę 2.0 ciągle słyszę stuki jakby w napędach, stuki słyszane tylko z włączonym napędem na 4kola, czasami w terenie czasami na zasniezonym asfalcie przy większym prędkościach. Dźwięki nieregularne, nie są to raczej stuknięcia przegubów.


Na górę
Post: pt mar 19, 2021 12:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Krzyżakom towarzyszy raczej takie metaliczne stuknięcie, wyraźnie jakbyś młotkiem puknął w wał napędowy.
Pychę z serca, wciągnąć się pod auto i poszarpać wałami napędowymi przednim i tylnym, w okół własnej osi, na boki, przód-tył i obserwować co się dzieje.
Mogą to być krzyżaki co jest zupełnie normalne - to się zużywa i to się wymienia a mogą już być spore luzy w mostach lub skrzyni

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pt mar 19, 2021 3:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 25, 2021 6:00 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 1999
tutaj jest takie specyficzne stuknięcie najczęściej gdy auto przyspiesza lub w nawet lekkim terenie. Jakbym młotkiem uderzył w ramę :D i czuć nawet pod tyłkiem to uderzenie.

Krzyżaki sprawdzone, bez luzów.

Nie wiem od czego zacząć, skrzynia rozdzielcza czy przednia most, bo dzieje się to dopiero po włączeniu napedów.


Na górę
Post: sob mar 20, 2021 8:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Czyli tył można wyeliminować z całą pewnością.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: sob mar 20, 2021 11:48 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Było kilka takich tematów.
Przyczyny mogą byc różne. Wymienię w kolejności przekazywania napędu :)
Reduktor, wał, krzyżaki, dyferencjał, przegub wewn lub zewn, lozyska piasty, sprzęgiełka, zaciski hamulcowe.
Tak, z premedytacją wymieniłem cały przedni napęd.

Stawiam na przegub lub reduktor.
Skoro jest to GV to dochodzi jeszcze membrana załączająca napęd i pompa.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob mar 20, 2021 1:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 25, 2021 6:00 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 1999
Stuka jakby po prawej stronie albo na środku, wyciągnąłem półoś prawą, wymienię wewnętrzny uszczelniacz(bo zaczął cieknąć) oraz uszczelniacze i łożysko od strony koła. Następnym krokiem będzie most a później reduktor w razie czego.


Na górę
Post: ndz mar 21, 2021 11:27 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Miałem podobny objaw na początku przygody z vitarą. Stukało po prawej stronie (tylko w terenie i tylko czasami). Po jakimś czasie "stuki" były na tyle silne, że potrafił wyskoczyć przegub wewnętrzny z mostu. Okazało się, że wewnętrzny przegub był już zużyty. Żadnych innych objawów nie było. Półoś po wyjęciu w rękach niczym nie różniła się od takiej pozbawionej wady.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 22, 2021 3:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lut 25, 2021 6:00 pm
Posty: 10
Silnik: 2.0
Model: GV
Rok prod.: 1999
No u mnie też nie widać żadnych luzów na półosi prawej, wymieniłem uszczelniacze od strony skrzyni i od zwrotnicy I łożysko igłowe. Sprawdziłem wszystkie luzy, znalazłem dziwne łuzy tylnych wahaczy, tzn nie były dokrecone śruby. Wymieniam wszystkie oleje i testuję.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl