suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr sty 18, 2023 5:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Łożysko wymienia się od środka. Trzeba rozkręcić reduktor. Da się zdjąć reduktor bez zdejmowania skrzyni (pamiętaj o jednej ukrytej śrubce, która trzyma reduktor do skrzyni - jest ona pod wybierakiem skrzyni biegów i trzeba go odkręcić żeby się do niej dostać. Jak nie masz bodylifta to będzie ciasno. trzeba opuścić trochę skrzynię w dół żeby się tam dostać).
Jeżeli łożysko jest już mocno wywalone to na pewno wywalony jest też wał. Czyli średnica tej części wału która toczy się po tym łożysku, jest mniejsza niż nowa. Dlatego wymiana samego łożyska, może spowodować że po przejechaniu kilku tyś km znów będzie to samo.
Także jak Ci stuk nie przeszkadza i nie wywala oleju z reduktora to jeździć, obserwować :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 18, 2023 8:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Nie mam body liftu, wybierak odkręcę od środka po zdjęciu tunelu w tych otworach?
Myślałem aby odkręcić poduszkę skrzyni i aby oparło się o belkę pod nią.
Coś tam szumi, oleju nie puszcza ale uderzenia są tragiczne...
Każda zmiana biegu i za szybkie puszczenie sprzęgła i jebs..odpuszczenie gazu i ponowne dodanie i znowu jebs... Zauważyłem też że jak jadę po dużych dołach gdzie dość mocno się zawieszenie krzyżuje to czuje jakieś gkuche uderzenia


Na górę
Post: pn sty 30, 2023 6:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Do usunięcia


Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2023 6:43 pm przez chudy__, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 30, 2023 6:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
radzik071 pisze:
Łożysko wymienia się od środka. Trzeba rozkręcić reduktor. Da się zdjąć reduktor bez zdejmowania skrzyni (pamiętaj o jednej ukrytej śrubce, która trzyma reduktor do skrzyni - jest ona pod wybierakiem skrzyni biegów i trzeba go odkręcić żeby się do niej dostać. Jak nie masz bodylifta to będzie ciasno. trzeba opuścić trochę skrzynię w dół żeby się tam dostać).
Jeżeli łożysko jest już mocno wywalone to na pewno wywalony jest też wał. Czyli średnica tej części wału która toczy się po tym łożysku, jest mniejsza niż nowa. Dlatego wymiana samego łożyska, może spowodować że po przejechaniu kilku tyś km znów będzie to samo.
Także jak Ci stuk nie przeszkadza i nie wywala oleju z reduktora to jeździć, obserwować :mrgreen:

Nagrałem film jak to wygląda bo jeszcze nie miałem czasu się tym zająć, wal dziwnie się się chowa, czy tak powinno być?
Na filmie puszczam dość ostro sprzęgło aby pokazać ten dźwięk.
https://youtu.be/rKpl12dsQLs


Na górę
Post: wt sty 31, 2023 9:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tuleje na tylnych górnych wahaczach raczej będą do wymiany.
masz jakiś lift zawieszenia ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 31, 2023 11:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
radzik071 pisze:
Tuleje na tylnych górnych wahaczach raczej będą do wymiany.
masz jakiś lift zawieszenia ?

Wydają się być sztywne jak brecha sprawdzałem
Mam bieda lift 2cale sprężyny na podkładkach i nic więcej, no i amory od ciebie do liftu 3 plus dystans wału, a nie będzie to przez ten dystans? Bo wydaje mi się że zanim go założyłem to jie miałem takich objawów? Nie ejst za długi wał i przez to uderza? Dziś go na próbę zdejmę


Na górę
Post: wt sty 31, 2023 5:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Może być tak, że jak zdejmiesz dystans wału to tego nie będzie. Ale to będzie leczenie skutku a nie przyczyny.
Na filmie widać że przy strzelaniu sprzęgłem wał się mocno wsuwa i wysuwa z reduktora czyli most bardzo pracuje na tulejach wahaczy i to może być przyczyną.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 31, 2023 5:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
radzik071 pisze:
Może być tak, że jak zdejmiesz dystans wału to tego nie będzie. Ale to będzie leczenie skutku a nie przyczyny.
Na filmie widać że przy strzelaniu sprzęgłem wał się mocno wsuwa i wysuwa z reduktora czyli most bardzo pracuje na tulejach wahaczy i to może być przyczyną.

Dystans zdjęty i jest duuuuzo lepiej, gumy są stare to fakt, może przy sile ruszania pracują faktycznie, na innym filmie widać jak most się tak jak by kładzie przy strzelaniu,
To właśnie krótkie wahacze są za to odpowiedzialne? Jak tak to zamawiam poliuretan i wymienię


Na górę
Post: śr lut 01, 2023 10:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Wszystkie tuleje na górnych i dolnych wahaczach muszą być ciasne.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 16, 2023 10:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 14, 2014 4:59 pm
Posty: 43
Lokalizacja: mazowieckie WPY
Silnik: 1.6 16v
Model: blaszka JLX
Rok prod.: 1996
dokładnie za bardzo pracuje na wahaczach

_________________
blaszka 96r 1.6 16v 3d- jeszcze seria


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl