suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 5:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 27, 2021 7:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Elo mam problem z granda cos hałasuje po załączaniu 4h lub 4l , 2h jest cisza dziwne terkotanie nie występuje cięgle i nie równo miernie nawet przy zwalnianiu potrafi tak zrobić (puszczanie pedału gazu) nie chce rozbierać wszystkiego wiec może ktoś cos podpowie ? no i dochodzą strzały ale obstawiam prawe przeguby bo już jest luz i z skąd dorwać przeguby ? Granda dopiero po zakupie wiec sprzęgiełka odpadają (są zabieraki ) uszczelniacz już wymieniony zamontowana od radzika podpora przegubu.

https://www.youtube.com/watch?v=m1TlTmRkEdY
dźwięk słychać od 5tej do 10tej sekundy


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: pn cze 28, 2021 7:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
przeguby najlepsze są używane oryginały. Zamienniki są bardzo kiepskiej jakości

Jak już wyjmiesz półoś to warto zobaczyć co się dzieje w piastach. Czy przegub w zwrotnicy kręci się na smarze czy na rdzy :wink: (stąd też może być hałas).

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn cze 28, 2021 10:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Uwaga uwaga po dzisiejszej jedzie nowe dźwięki doszły oto one co myślicie przegub? Coś chodzi ewidentnie na sucho albo się zaciera któreś łożysko hałas niesie się od reduktora po lewe koło więc albo przegub suchy albo któreś łożysko reduktora? Czy może ktoś już taki otwierał lub może posiada jakieś materiały jak wygląda to wewnątrz?

https://youtu.be/mcrPAIFaR4o

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: śr cze 30, 2021 8:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wyjąłeś tą półoś prawą ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr cze 30, 2021 5:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Jeszcze nie prawa ma ma założony nowy uszczelniacz i podporę przegubu po ostatniej jezdzie słychać ewidentnie lewa stronę nie stety labo półoś albo reduktor a na to trzeba na chwilę postawić auto co koliduje z dojazdami do pracy

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: pn lip 19, 2021 8:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Mamy podejrzanego całego zamieszania po potraktowaniu go oderdzewiaczem nasmarowaniem i krótkiej trasie ukazało się to

https://youtube.com/shorts/SQd2iyeP6nc?feature=share

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: ndz sie 01, 2021 1:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Widzę słabe zainteresowanie ale dla potomnych oraz Dzięki wielkie dla Radzika za pomoc. Więc po zapryskaniu podejrzanego krzyżaka przedniego wału oderdzewiaczem kilka razy potem smarem w sprayu ukazał się luz po kilku jazdach i to on był winowajcą.

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: śr gru 07, 2022 11:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Dokleję się do tematu, mam taki problem u siebie że podczas jazdy jak wcisnę szybko energicznie pedał gazu i go puszcze to skuchsc/czuć gluche stukanie.
Dzieje się też tak np przy wysprzęgleniu z 1 na 2 lub z 2 na 3 przy samym puszczeniu sprzęgła jest stuknięcie.
Byłem pod autem na biegu wał nie ma luzu przy moście ani przy skrzyni.
Luz czuć na luzie ze idzie nim ruszać prawo lewo do pewnego momentu.
Poduszka pod skrzynią wymieniona.
Krzyżaki mają luz ale nie taki żeby robiły taki efekt.
Dosłownie "klikają" ale i tka mam owe to wymienię.
Czy to wina tylnego mostu może być czy skrzynia?


Na górę
Post: czw gru 08, 2022 6:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Krzyżaki nie mogą mieć żadnego luzu. Wymień krzyżaki i wtedy można patrzeć dalej...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob gru 10, 2022 6:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
radzik071 pisze:
Krzyżaki nie mogą mieć żadnego luzu. Wymień krzyżaki i wtedy można patrzeć dalej...

Krzyżaki wymienione i jest o 80% lepiej :D te 20%to raczej wiek auta i naturalne zużycie hehe
Ale kurde te krzyżaki miały tak minimalny luz że nawet nie brałem ich za bardzo pod uwagę. Dziwię się jak ludzie jeżdżą na takich rozwalonych że prawie pół obrotu idzie wałem zrobić,
Przy okazji okazało się się wibracje w pewnym przedziale prędkości też zniknęły :D

Radek a powiedz czy jak wbijam miseczki krzyżaków to na Maxa do oporu czy tak żeby tylko wszedł pierścień zabezpieczajacy?
Bo tak zrobiłem na początku to miałem luz w osi jak ruszałem jak by był nie dobity, lekko go poprawiłem niby było ok ale wolę się upewnić bo jak zbity miałem na Maxa to trochę z oporem się ruszał.


Na górę
Post: pn gru 12, 2022 8:16 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
chudy pisze:
jak wbijam miseczki krzyżaków to na Maxa do oporu czy tak żeby tylko wszedł pierścień zabezpieczający?

jak wbijasz na max to pierścień powinien wejść na styk. Jak miseczka ma luz to znaczy że to zły krzyżak. Miseczka może teraz podczas jazdy sama się przestawić z powrotem do pierścienia i znów zrobi się luz/bicie...
PS.
Pozostały "stuk" to pewnie luz na łożysku w reduktorze na wyjściu na tylny wał. Wał pewnie lata w reduktorze góra-dół i na boki.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn gru 12, 2022 10:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Wymiarowo jest to samo co stary więc raczej ok, jak dobijam na maxa to tak że aż z drugiej strony mi się przesuwa więc pewnie ok, muszę sprawdzić jeszcze raz
Tylko pytanie czy jak dobije do końca i wtedy krzyżak chodzi z większym oporem to się nic nie stanie?
Na reduktorze nie zauważyłem żeby był luz, wal siedzi dość ciasno


Na górę
Post: pn gru 12, 2022 6:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja zawsze po założeniu zawleczek dobijam miseczki z powrotem w stronę zawleczek i jak nie pojawia się luz to znaczy że jest ok.
Ciasno może chodzić.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sty 14, 2023 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Od kilku dni znowu to samo, nie idzie ładnie lekko ruszyć bo zawsze pizgbie coś w napędzie jak się puści sprzęgło albo doda gazu, przy ruszaniu do przodu i na wstecznym tak samo zmiana z 2 na 3 na wyższych biegach mniej czuć.
Odechciewało mi się jeździć przez to, jak chwytam wal przy reduktorze to nie czuć luzu. Te uderzenia aż w podłodze są odczuwalne, czy to może być luz na moście? A mzoe jakiś luz w reduktorze? Krzyżaki a nowe ale luz na ich po tym czasie jakiś jest ale to dosłownie na grubość włosa, no nie ma szans żeby one tak waliły.


Na górę
Post: pn sty 16, 2023 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
radzik071 pisze:
chudy pisze:
jak wbijam miseczki krzyżaków to na Maxa do oporu czy tak żeby tylko wszedł pierścień zabezpieczający?

jak wbijasz na max to pierścień powinien wejść na styk. Jak miseczka ma luz to znaczy że to zły krzyżak. Miseczka może teraz podczas jazdy sama się przestawić z powrotem do pierścienia i znów zrobi się luz/bicie...
PS.
Pozostały "stuk" to pewnie luz na łożysku w reduktorze na wyjściu na tylny wał. Wał pewnie lata w reduktorze góra-dół i na boki.


Poprawka... Jednak jest wyczuwalny luz przy wyjściu z reduktora nie w osi tylko góra dół i na boki i ręka idzie tak ruszać ze słychać jakiś tam stuk ale przy ruszaniu to działają inne siły więc pewnie jest szansa że będzie mocno walić?
Czy można zdjąć ten dekiel z reduktora i wtedy zająć się łożyskiem? Czy tylko i wyłącznie wywalenie całej skrzyni z reduktorem?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl