suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Migająca kontrolka 4WD
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=20665
Strona 1 z 1

Autor:  Roman [ wt sty 18, 2022 1:14 pm ]
Tytuł:  Migająca kontrolka 4WD

Cześć

Może pomożecie bo mój mechanik twierdzi że jest ok a mianowicie....

Posiadam grand vitare po lift 2.5 V6 i przy jeździe na tyle auto jedzie prosto lecz gdy zapnę przód momentalnie zaczyna ściągać w prawo i to mocno. Po załączeniu napędu miga kontrolka 4WD i podczas próby garażowej gdy unioslem cały samochód i wszystkie koła nie miały żadnego oporu to kręciły się tylko 3 a nie 4. Prawe przednie koło stało w miejscu i przypomnę że po załączeniu napędu ściąga w prawo
Mój mechanik twierdzi że ściąganie może nie mieć związku z napędem przednim i według niego napęd działa a według mnie przednie prawe Koło nie napędza auta i stąd ściąganie w prawo.

Jakie są Wasze przemyślenia lub może się już z tym spotkaliście...?

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka

Autor:  danthe [ wt sty 18, 2022 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

Jak miga kontrolka to oznacza, że coś nie działa.
Prawdopodobnie pompka, membrana lub przewody podciśnienia.

Ściąganie w prawo raczej sugeruje, że prawe koło jest hamowane. Przy otwartym mechanizmie różnicowym brak napędu na jedno koło w osi nie jest odczuwalny podczas normalnej jazdy.

Autor:  Roman [ wt sty 18, 2022 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Migająca kontrolka 4WD

danthe pisze:
Jak miga kontrolka to oznacza, że coś nie działa.
Prawdopodobnie pompka, membrana lub przewody podciśnienia.

Ściąganie w prawo raczej sugeruje, że prawe koło jest hamowane. Przy otwartym mechanizmie różnicowym brak napędu na jedno koło w osi nie jest odczuwalny podczas normalnej jazdy.
To dlaczego przy jeździe na tyle jedzie prosto a po załączeniu przodu momentalnie ściąga w prawo ?

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka

Autor:  danthe [ wt sty 18, 2022 5:44 pm ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

Zapewne jakieś uszkodzenie w przednim napędzie które powoduje ten problem. Powodów może być sporo. Od półosi przez mechanizm załączania napędu po dyferencjał i resztę bebechów w moście.

W GV półosie są na stałe spięte z kołami. Załączenie napędu odbywa się przez mechanizm sterowany podciśnieniowo zasilany z pompki pod zderzakiem.
Jeśli problem pojawia się tylko po włączeniu 4x4 to sugeruje problem w przednim moście. Prawe przednie koło nie tyle nie jest napędzane co może być blokowane (nie wiem jak, ale objawy na to wskazują).

Co się dzieje jak zakręcisz przednim prawym kołem przy włączonym 4x4, zapiętym biegu i wyłączonym silniku gdy wszystkie koła są w górze?

Zdalna diagnoza nie jest łatwa i raczej nie jest możliwa.

ps:
możesz spróbować odkręcić zabieraki przednich kół i zrobić test przy włączonym napędzie 4x4. Tylko przy odkręconych zabierakach nie próbuj włączać 4x4 podczas jazdy!

pps:
czy podczas testu opisanego w pierwszym poście wszystkie 3 koła kręciły się z jednakową prędkością?

Autor:  Roman [ wt sty 18, 2022 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Migająca kontrolka 4WD

danthe pisze:
Zapewne jakieś uszkodzenie w przednim napędzie które powoduje ten problem. Powodów może być sporo. Od półosi przez mechanizm załączania napędu po dyferencjał i resztę bebechów w moście.

W GV półosie są na stałe spięte z kołami. Załączenie napędu odbywa się przez mechanizm sterowany podciśnieniowo zasilany z pompki pod zderzakiem.
Jeśli problem pojawia się tylko po włączeniu 4x4 to sugeruje problem w przednim moście. Prawe przednie koło nie tyle nie jest napędzane co może być blokowane (nie wiem jak, ale objawy na to wskazują).

Co się dzieje jak zakręcisz przednim prawym kołem przy włączonym 4x4, zapiętym biegu i wyłączonym silniku gdy wszystkie koła są w górze?

Zdalna diagnoza nie jest łatwa i raczej nie jest możliwa.

ps:
możesz spróbować odkręcić zabieraki przednich kół i zrobić test przy włączonym napędzie 4x4. Tylko przy odkręconych zabierakach nie próbuj włączać 4x4 podczas jazdy!

pps:
czy podczas testu opisanego w pierwszym poście wszystkie 3 koła kręciły się z jednakową prędkością?
Tak przypuszczam że w przednim moście jest problem i bez rozbiórki nic nie wskóra się .
Za pierwszym razem gdy wszystkie koła były w górze przy załączonym napędzie na 4 koła to prawe przednie koło stało a gdy ręcznie próbowałem je zakręcić to i tak się samo zatrzymywało.
Za drugim razem (innego dnia) to prawe przednie powoli się ruszało i zrobiło pół obrotu koła i się zatrzymało.
Za trzecim razem również stało bez ruchu ale za każdym razem podczas prób to przednie lewe Koło kręciło się dwa razy szybciej niż koła tylne .





Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka

Autor:  danthe [ śr sty 19, 2022 8:43 am ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

Roman pisze:
przednie lewe Koło kręciło się dwa razy szybciej niż koła tylne

To jest odpowiedź. Coś blokuje prawą stronę dyferencjału.

Autor:  radzik071 [ śr sty 19, 2022 10:13 am ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

Zanim rozbierzesz most to sprawdź w jakim stanie jest przegub prawy zewnętrzny lub wewnętrzny.

Autor:  danthe [ śr sty 19, 2022 10:19 am ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

radzik071 pisze:
Zanim rozbierzesz most to sprawdź w jakim stanie jest przegub prawy zewnętrzny lub wewnętrzny.

Jeśli by blokował przegub to przy wyłączonym 4x4 też by się to objawiało chyba?

Autor:  Roman [ pn maja 16, 2022 6:11 am ]
Tytuł:  Re: Migająca kontrolka 4WD

A więc tak.......po rozebraniu zawieszenia wyszło na jaw, że stara sprężyna na prawym przodzie w ostatnim zwoju na dole była pęknięta i dlatego auto ściągało w prawo po załączeniu 4x4. Teraz już wsadzony nowy lift 4 cale od Radzika i jest niebo a ziemia w prowadzeniu. Po prostu jak nowe auto a komfort nieporównywalny ze starym zawieszeniem. Co do migającej kontrolki 4wd to prawdopodobnie membrana przepuszcza i dlatego system sygnalizuje miganiem awarie ale napęd się załącza. Na razie nie będę tego robił bo mosty przod i tył będą zmieniane

Wysłane z mojego SM-T720 przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/