Wygląda to tak....
Jedziesz na 2 WD.Zatrzymujesz się zapinasz na 4 i ruszasz.W tym momęcie możesz podczas jazdy rozpinać i zapinać 4WD-2WD(nie mylić z zapinaniem 4L czyli reduktora bo tu zawsze musisz sie zatrzymać!!!).Musisz tylko pamietac o jednym.Automaty rozpinaja sie jak cofniesz do tyłu - słychać charakterystyczne klik.Wtedy masz rozpiety przedni napęd.I teraz zanim znowu zapniesz 4WD musisz sie zatrzymać.Nie wystrczy że na automatach przełączysz z 4WD na 2WD i przód nie robi.Tak naprawdę poki nie cofniesz będziesz miał go zapiętego cały czas.
Co do wybuchania - automaty wybuchaja najczęściej kiedy zmieniasz kierunek jazdy przód tył pod dużym obiażeniem np walcząc w lagrze przód - tył.Wtedy przód się wyłancza i załancza pod duzym ociażeniem i czasem w srodku w sprzęgiełku nie zwsze zębi sie w całości na wieloklinie(piasta - półoska).
Jak zamierzasz upalać ostrzej w terenie to radze póki jeszcze automaty robią zaminic je na manualne.Mi się kuiedyś moje udało sprzedac za 300 zł i za tyle kupiłem manualne.Swoje sprzedałem 4 dni temu bo u mnie zamieszkało Pajero
Powodzenia