suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn maja 06, 2024 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 21, 2009 11:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
w mojej Vitarce z 96r. 1,6 16V rozerwał się lewy "kielich" przykręcany do przedniego mostu, w który wchodzi trójramienna końcówka półosi (na przykładowej fotce jest to półoś górna). I niestety nie mogę nigdzie dostać takiego "kielicha" lub całej półosi tego typu. Wiec muszę coś wpasować i z stąd moje pytanie czy:
bez problemu mogę zamontować po lewej stronie półoś starego typu z końcówką kulową (na przykładowej fotce jest to półoś dolna) a z prawej zostawić tom co mam czyli z końcówką trójramienną.

Lub co nawet dla mne by było kożytniej z mojej lewej półosi wywalić końcókę trójamienną i wstawić kulową oraz zmienić jednocześnie kielich na ten przystosowany pod końcówkę kuloą. Taki kielich nawet już mam więc to rozwiązanie y mi pasowało tylko czy takie połączenie będzie bezproblemowo działać, czy na przykład taka półoś nie będzie za krótka?

Obrazek


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 7:01 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Wystarczy poczytać:
viewtopic.php?f=7&t=2276

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 9:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
Czytałem to ale temten problem dotyczył Santany wiec w przypadku mojej Vitary nie koniecznie musi tak być wiec dlatego założyłem nowy wątek.

I w tamtych postach nie ma nic odnośnie mojego drugiego pytania czyli:

Cytuj:
Lub co nawet dla mne by było kożytniej z mojej lewej półosi wywalić końcókę trójamienną i wstawić kulową oraz zmienić jednocześnie kielich na ten przystosowany pod końcówkę kuloą. Taki kielich nawet już mam więc to rozwiązanie y mi pasowało tylko czy takie połączenie będzie bezproblemowo działać, czy na przykład taka półoś nie będzie za krótka?


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 9:23 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ten wynalazek trójramienny to wynalazek santany. Też taką miałem i wybuchła => zmieniłem całą półoś na taką od 8V - japońską z normalnym przegubem z kulkami ;) Nie rozkładałem starej ani "nowej" półosi i nie podmieniałem nic - uznałem, że szkoda czasu :mrgreen: (na alledrogo w dość rozsądnej cenie można znaleźć całe sprawne półosie z rozkładanych bulwarów (czyli niekatowane))

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 10:45 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzieki za informacje - wlasnie zrobiłem tak jak radzisz i zamowilem już przez allegro całą półośke z kulkami.

A z kombinowaniem i przekładaniem tych końcówek pokombinuję najwyżej jak ta kiedyś mi strzeli a jak na forum się poczyta zdarza się to nierzadko.


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 10:51 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no właśnie - ja starą zostawiłem i jak mi tym razem zewnętrzny strzeli, to z 2ch złożę 1dną :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw paź 22, 2009 9:58 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
da sie i prawą podmienic tylko trzeba znalezc japonska półoske na wieloklin 26 sa takie robione
mam takie 2 szt jedna x 90 druga sam nie wiem od czego :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt paź 23, 2009 4:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Wieloklin który wchodzi do mostu to jedna sprawa - są na 22 i 26 a wieloklin na który jest na półośkach miedzy dwoma przegubami(zewnetrznym i wewnętrznym) na który one wchodzą to drugie.Wielokliny z półośki jak u santant(długie i wąskie) nie są takie same jak wiloklin od Jopńskich czy kanadyjskich czli do vitar od ich początku do końca 93 roku.
Z tego co sie nie mylę(jeśli tak to poprawcei mnie) wszystkie Vitary powyżej 94 roku to już santany z półośkami wchodzacymi do kół koronkowych na 26 frezów i długimi wąskimi przegubami jak na zdjęciu - górny przegub.
Vitary po 94 roku były juz składane w Hiszpani więc domniemam żę twoja rok 96 była skałdana w Hiszpani.
Jak się myle poprawcie mnie ale info takowe posiadam z autopsji.
Pozdrwiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw paź 29, 2009 12:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki

piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V


Na górę
Post: czw paź 29, 2009 8:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Wierzba pisze:
piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V
Nie ... wprawdzie robiłem to w nocy na parkingu, ale wszystko pasowało idealnie i robi do dziś ;) Może te z "krótszymi" przegubami kulowymi mają dłuższe półośki, żeby zrekompensować tą różnicę ??
PS: a taki frez "hand-made" to Ci się nie ukręci? :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw paź 29, 2009 8:57 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Wierzba pisze:
moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki

piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V


musisz zmienic cała półos jak naciełes nowy rowek nna wieklinie który wchodzi w sprzegiełko
pozbawiłes przegub podparcia w piascie i rozszczelniłes simeringi uszczelniajace piaste
troche bedzie chodzic ale koszta beda wieksze :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt paź 30, 2009 9:35 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Wierzba pisze:
moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki

piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V

Założyleś na półoske od Santany(trzy ramiona z łozyskami) koszyk z kulkami od Japończyka :shock: :?: ??
slaw pisze:
Wierzba pisze:
moja Vitarka juz jezdzi i mam półoś złożoną z dwóch czyli prawie cala półoś zostła stara (santanowa) wywalona została końcówka trójamienna i wstawiona został kulowa oraz zmieniony został kielich na ten przystosowany pod końcówkę kulową. No i wszystko niby elegancko pasowało ale po zakręceniu z mostem półosi okazało się że półoś jest około 1cm krótsza i wyszła ten centymetr z kola. Więc zrobiliśmy nowy frez na końcu półosi przesunięty o centymetr wcześniej niż oryginalnie by założyć blokadę półosi - i jak narazie wszystko elegancko działa mimo ze w automat kola wchodzi kawałek niej półośki

piotrk - u ciebie nie pojawił się problem z brakującym jednym centymetrem na półosi od 8V


musisz zmienic cała półos jak naciełes nowy rowek nna wieklinie który wchodzi w sprzegiełko
pozbawiłes przegub podparcia w piascie i rozszczelniłes simeringi uszczelniajace piaste
troche bedzie chodzic ale koszta beda wieksze :wink:

Jeśli barkuje Ci 1cm to na pewno nie trzyma simering jak pisze Slaw.Simering zachodzi około 4-5mm na obudowe przegubu.Co do kosztów:
180 zł łozysko +robocizna no i masz syf również w sprzegełku i i tak bedziesz musiał kupic dobrą półośke.Połooska do wyjecia za 140 zł.
pozdro

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pn lis 16, 2009 9:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
dzięki chłopaki za wskazów i rady po których wybrałem się do warsztatu by zamontować półośkę w komplecie z Japończyka i jak wjechałem na równą posadzkę i przyjrzeliśmy się kołom okazało sie że koło po stronie wymienianej półosi jest lekko krzywe. Więc najprawdopodobniej jak mi rozerwało półoś i strzelił przedni most koło musiało się lekko gdzieś skrzywić i z stąd ten brakujący 1 cm. Wiec nawet nie próbowaliśmy już zmieniać półosi dopóki nie zniwelujemy tego skrzywienia koła. I teraz pytanie na czym mogło dojść do skrzywienia? na wahaczu, na zwrotniczy czy może jeszcze coś innego brać pod uwagę bo gołym okiem nic nie widać i chyba na chybił trafił trzeba będzie wymieniać podzespoły.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl