suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: czw cze 28, 2018 8:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 23, 2018 7:12 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 8v 90'
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Trochę odgrzeje kotleta :) W sumie Radzik nie dostał odpowiedzi a na pewno już to zrobił :) Posiadam silnik 1.6 8v. W skrócie mam okazję kupić po śmiesznych pieniądzach skrzynię 4 biegową z konwerterem (czyt. sprzęgłem), reduktorem, kompem czy o tam jest. Pytanie jak to zdziałać? Co steruje tą skrzynią? czy trzeba na obiegu oleju do skrzyni wstawiać jakieś popychadło do tego oleju tj. "pompka" ? Jak wysterować 4 biegowy automat w vitarze 1.6 8v? Z czym to się je?

Drugie pytanie to co odnośnie 3 biegowego automata? Jak poradzi sobie w terenie na MT 235/75 15 na mostach 5.125 ? Czy nie będzie prościej? Lecz czy będzie sprawiałą uśmiech na twarzy ?

U mnie tereny bardzo górzyste i denerwuje kiedy jedynka po górkę za silna a dwójka za słaba.... Oczytałem się całe internety, nawet amerykańskie strony i wiem że nic nie wiem.....

Liczę na pomoc!!!! Dla potomnych!!!


Na górę
Post: pt cze 29, 2018 9:18 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
W Twoim przypadku wymiana skrzyni na 4 biegową nic nie da bo ona ma tylko jedynkę krótszą a dwójka i trójka jest identyczna jak w 3 biegowym. Plusem jest to, że na trasie masz dodatkowy czwarty bieg.
U mnie czwarty bieg nie działa bo jest załączana elektrycznie a ja wiązki z automatu nie montowałem w aucie.
Mi najbardziej zależało na dużo krótszej jedynce, tak, żeby w bagnie po klamki na 34" auto wkręcało się do odcinki.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt cze 29, 2018 4:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 23, 2018 7:12 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 8v 90'
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Dzięki Radzik :) A do 3 biegów też trzeba chłodnicę oleju do skrzyni? Dużo roboty z zarzuceniem 3 biegów? Z tego co się dowiedziałem to zero przeróbek i kabli? Plug & play lecz czy na pewno? Zamierzam dokupić przełożenia Calmini lub reduktor od samca. Radzik załatwisz przełożenia ? :)


Na górę
Post: ndz lip 01, 2018 10:29 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Chłodnica oleju nigdy nie zaszkodzi.
Automat 3 biegowy łatwo włożyć ale ja tego nigdy nie robiłem.
Przełożenia calmini ? to raczej już nieprodukowany gadżet

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 01, 2018 10:58 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 23, 2018 7:12 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 8v 90'
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Radzik przepraszam. Przełożenia Trail-Gear :) Napisałem również post w innym temacie.


Na górę
Post: pt lip 20, 2018 8:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 27, 2018 2:56 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Lekkie odświeżenie - dzisiaj odpaliłem 1.6 8V przerobiony z manuala na 3B automat - jak na pierwsze wrażenia to bajka :) nie ma problemów z 235/75/15 - w sierpniu chcę wsadzić 31" bo zrobiłem lift budy i 29" wygląda dość śmiesznie :)
Chłodniczka oleju planowana w najbliższym czasie - sprawdzę coś od VW.
Montaż skrzyni P&P jedynie wajchę mam od 4B i trzeba trochę pokombinować z linką - bo aktualnie na N mam wsteczny i Luz ( 3 mm przeskok między pozycjami) :) . Co do podciśnienia - w kolektorze od manuala jest miejsce na wywiercenie otworu, nagwintowanie i wsadzenie zaworka do którego montujemy wężyk od skrzyni.

a co do napędzania się w błotku - jeżeli dobrze podpięte jest podciśnienie z kolektora do skrzyni to but w podłogę i odpala się KICK-DOWN w automacie i jedynka ciągnie do 60 KM/h :) poszła by i wiecej bo przy 5000 odpuściłem z uwagi na brak chłodniczki oleju do skrzyni i dziwne ciepło w okolicy środkowego tunelu :)

Pozdr.
SeB.


Na górę
Post: sob lip 28, 2018 7:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 01, 2017 7:46 pm
Posty: 79
Silnik: 2,0 v6
Model: Long
Rok prod.: 1997
Walczyłem z moją skrzynia automat 4 biegi - przy 4L nie wrzucała mi 4-ku czyli nadbiegu. Radzik słusznie podpowiedział ze trzeba odłączyć czujnik na reduktorze. Przebrnąłem przez serwis manual tej skrzyni i okazuje się ze na reduktorze są dwa czujniki - jeden od 4x4 a drugi od 4lo. I właśnie ten drugi trzeba odpiąć.

Przy okazji znalazłem w USA gościa który sprzedaje „ręczny” kontroler do naszych skrzyń. Kosztuje 145 USD z przesyłką. Zamierzam to kupić - będę miał albo tryb automatyczny (standardowy) albo ręcznie mogę sobie sterować 1-4

Obrazek


Sent from my iPad using Tapatalk


Na górę
Post: sob lip 28, 2018 9:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm jak amerykanie sprzedają kit za $120 to znaczy, że nie może w tym być nic skomplikowanego.


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 8:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
marcinw pisze:
...

Przy okazji znalazłem w USA gościa który sprzedaje „ręczny” kontroler do naszych skrzyń. Kosztuje 145 USD z przesyłką. Zamierzam to kupić - będę miał albo tryb automatyczny (standardowy) albo ręcznie mogę sobie sterować 1-4...


To koniecznie napisz po montażu jak wyszło bo sam bym takie coś zamontował do Grandy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 2:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 01, 2017 7:46 pm
Posty: 79
Silnik: 2,0 v6
Model: Long
Rok prod.: 1997
W międzyczasie znalazłem gościa w Polsce który to ogarnia :)
Ma stronę offpoje.net, można tez wygooglować aw4matic. Cena 400 pln


Sent from my iPad using Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl