suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2895 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | OKU [ śr lut 03, 2010 11:24 pm ] |
Tytuł: | Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Witam. Obiecałem więc coś w tym temacie skrobnę . Postaram się opisać ile kasy należy wydać by wrzucić półośki od Pajero i z jakimi modyfikacjami się to wiążę. Co do kosztów będę liczył na swoim przypadku. Zacznijmy od znalezienia dwóch dobrych prawych półosi od Pajero 3,0 V6 ? koszt 400 zł. Półośki od GV 2,5 V6 prawa i lewa na frez 26 wchodzące do mostu ? 250 zł. Przerobienie lewej półośki wchodzącej do mostu jak i prawego przegubu wchodzącego do mostu: przetoczenie końcówek, przyspawanie blachy 12mm na końcach ,zatoczeniem na Półośki od Pajero , wywiercenie czterech otworów do przykręcenia półosi ,przetoczenie czołowe(by przegub był idealnie w osi względem półosi)? 300 zł Przetoczenie piasty przednich kół i dorobienie tulei z fosforobrazu celem oparcia półosi w piaście i tym samym nadanie sens uszczelnienia przez uszczelniacz w piaście półosi(ważne bo inaczej woda przeniknie do piasty i sprzęgiełka) ? 120 zł Przy okazji wyszło że łożyska koła maja już dość i zostały wymienione na nowe ? dodatkowe koszty których nie liczę. Uszczelniacze piast dopasowane w według wymiarów piasty i półosi ? 10 zł Dorobienie dystansu(przejściówki) z aluminium miedzy piastą koła i sprzęgiełkiem od Pajero - sprzęgiełko nie pasuje na piastę ilością śrub i ich rozstawem ? 250 zł Po złożeniu i założeniu podkładki zaznaczyłem na półośkach od Pajero w którym miejscu naciąć rowek pod segera by półośka nie wyszła z piasty w stronę mostu ? takie same zabezpieczenie jak jest na oryginalnych półosiach jak ściągniemy sprzęgiełko ? kosztów nie liczę. Sprzęgiełka AVM manualne od Pajero 550 zł Po założeniu tej konfiguracji nic nie ukręciłem zwybuchowałem itd. Żałuję że tak późno to założyłem bo licząc koszty połamanych półosiek pewnie wyszedł bym na zero ? znaczy na plus . Obecnie buduje drugie auto w takiej konfiguracji tyle tylko że tuleje z fosrorobrazu zamieniam na łożyska igiełkowe w piaście jak ma 2,0 16V. Obrazowe koszty założenia półosiek od Pajero to 1880 zł. W koszty oczywiści nie wrzuciłem kosztów pracy. Niektóre z poszczególnych kosztów oczywiście mogą się u was zmienić w miarę waszych możliwości. Wydaje mi się najsłabszym ogniwem w tym momencie jest koło talerzowe i atak. To jednak też można zmienić motając z tylnego mostu przedni?? |
Autor: | Robsik [ śr lut 03, 2010 11:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
No wreszcie ![]() Pytanko: Cytuj: Półośki od GV 2,5 V6 prawa i lewa na frez 26 wchodzące do mostu ? 250 zł. Mogą być od 2.0 V6 czy koniecznie od 2.5? Teraz jeszcze jak będziesz przerabiać tylny most z LSD na przód to o ile to możliwe też prosiłbym o taka relację(myślę, ze nie tylko ja ![]() Ciekawe jak sprawa z tymi półosiami wygląda w 2.0 V6 ![]() |
Autor: | OKU [ śr lut 03, 2010 11:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Wiesz nie wiem jak to jest w 2,0 V6 ale z tego co zauwazyłem 2,0 16V ma takie same półoski jak 2,5 V6.Sa one ciemniejsze z charakterystycznymi czarnymi pręgami co sugerowało by że albo sa zrobione z innego materiału albo podane innej obróbce cieplnej. Co do mostu z LSD to wrzuce rysunki i foty i odokładniej opiszę. ![]() |
Autor: | Robsik [ śr lut 03, 2010 11:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Cytuj: Co do mostu z LSD to wrzuce rysunki i foty i odokładniej opiszę. ![]() Dzięki wielkie ![]() |
Autor: | vitar123 [ czw lut 04, 2010 6:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
a ja mam 1.6 16v i z przodu półoski na 26frewzy w koronach i przełożenie 5.12 może poprzedni właściciel coś motał???? |
Autor: | NuVo [ czw lut 04, 2010 7:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
@OKU półosie tylko z 3,0 czy diesel też podejdzie? |
Autor: | Robsik [ czw lut 04, 2010 8:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
NuVo pisze: @OKU półosie tylko z 3,0 czy diesel też podejdzie? No właśnie, bo te 3.0 V6 to rzadkie strasznie są w porównaniu do diesla ![]() |
Autor: | OKU [ czw lut 04, 2010 10:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Od 2,8TD są chyba o 1mm cięńsze ale też podejdą.Przeguby takie same rożnią się tylko średnicą półoski miedzy przegubami. Pozdro |
Autor: | OKU [ czw lut 04, 2010 10:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
vitar123 pisze: a ja mam 1.6 16v i z przodu półoski na 26frewzy w koronach i przełożenie 5.12 może poprzedni właściciel coś motał???? 1,6 16V miały przód na 26 natomist przełożenie to chyba powino być 4,875 ![]() ![]() |
Autor: | Robsik [ pn kwie 05, 2010 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Nie bede nowego tematu zakładać bo temat nawiązuje do tego. Vitam, jako, że ostatnio motam vitkę i jak wiadomo przychodzi moment na przedni "cudowny" most i półosie... Jakie są różnice w wymiarach 1.6 a 2.0: w szerokości przednich mostów? w długości półosi? Jeśli tak, to ile one wynoszą? A wszystko po to, że chcę półosie od Pojarki i stal zamiast aluminium. Patrząc na to jak zrobił OKU zastanawiam się czy też od strony przykręcanej półosi będę musiał spawać, czy wystarczy miejsca na flansze/kryze łączącą półoś wew. vitary z pół. pajera. Z drugiej strony to wiadomo, że trzeba spawać. Wiem, ze w V6 jest szersza rama, ale jakie są inne różnice w wymiarach? Olśnijcie mnie, przyda mi się to ![]() P.S motał ktoś półosie Pajera do longa? ![]() |
Autor: | OKU [ czw kwie 08, 2010 3:46 am ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować..... |
Most alu 1,6 i 2,0 rózni się tylko mocowaniem prawej łapy mostu-jest na 4 śruby a nie jak w 1,6 na 3 śruby Miedzy półosiami od 2,0 i 1,6 nie ma dużej różnicy.Jest między 1,6 a 2,5 V6- mówimy oczywiś cie o grubości.Jeśli chodzi o długość to 2,0V6 ma taką samą ramę jak 2,0 16V tj. szerszą niż 1,6. Półoski są dłuższe ale nie mierzyłem o ile.Ba-most tylny od 2,0 jest szerszy niż tylny od 1,6 Mam wszystko by pomierzyć tylko czasu brak ![]() Co do półosiek od Pajero w Longu to chyba bedzie debit jak się zdecydujesz.JA wiem tylko o dwóch autach na półośkach od Pajero-moim i Leszka. |
Autor: | kacjen [ ndz kwie 15, 2012 4:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować.. |
Odgrzeję: Jak ma się wytrzymałość półosi pajero w porównaniu do GV 2,5V6? Opłaca się przechodzić z GV na Pajero, czy gra niewarta świeczki? |
Autor: | bobek1301 [ czw paź 02, 2014 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować.. |
mam takie pytanie. chcąc do vitarki simex 33' która opcja na pewno wytrzyma z przodu -tylny vitarowy + pajero czy - grand vitara? |
Autor: | Karas [ czw paź 02, 2014 9:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować.. |
grand vitara będzie strzelać co jakiś czas, co 2-3 wyjazd. pajero tez, ale co 10 wyjazd ![]() bynajmniej u mnie tak jest ![]() |
Autor: | tomek.we [ czw paź 02, 2014 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Półośki od Pajero.Jak zmotać i ile będzie to kosztować.. |
Pajero i zapominasz o przegubach, ośkach itd... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |