suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 8:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 24, 2010 7:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 19, 2008 4:56 pm
Posty: 212
Lokalizacja: malopolska , krakow
wielkie dzieki, bocian!uratowani :mrgreen: o to chodzilo teraz mam nadzieje ze zakumaja :twisted: jeszcze raz dzieki

_________________
biała zuzia 1.6 8V 93' R.I.P. ,gepard czester P38 4.6 V8 96'
a.c.c.- alcoholic crazy crew ,eskadra poludnie


Na górę
Post: czw lut 25, 2010 4:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 19, 2008 4:56 pm
Posty: 212
Lokalizacja: malopolska , krakow
bylem w aso , tuleja 83zl :D

_________________
biała zuzia 1.6 8V 93' R.I.P. ,gepard czester P38 4.6 V8 96'
a.c.c.- alcoholic crazy crew ,eskadra poludnie


Na górę
Post: wt mar 16, 2010 10:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
to mala alternatywa dla orginalnych uszczelniaczy:
zimmering zwykly, jednostronny dwuwargowy 48x62x8 reszta dotoczona (zimmering jest wymienny)

Obrazek


Obrazek

koszt wykonania to okolo 10zl + zimmeringi 8zl


przy okazji zostala wykonana przerobka tujejek na łozyska igiełkowe. Na zyczenie moge opisac co i jak 8)


Na górę
Post: ndz kwie 04, 2010 8:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
co czeba przerabiać


Na górę
Post: ndz kwie 04, 2010 1:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
Jeśli wyczuwasz luz na przegubie to najpierw zdejmij sprzęgiełko, złap ręką wystający wielowypust przegubu, a drugą ręką spróbuj znów poruszać przegubem(od strony osłony gumowej) jeśli będziesz dalej wyczuwać luz to tulejka do wymiany. Lecz po wymianie tulejki luz może występować nadal z powodu wylatanego wielowypustu sprzęgiełka.

Co do przeróbek to trzeba roztoczyć element piasty(w który chodzi tuleja) do 35mm i na głębokość 20mm(pod łożysko)
Obrazek

Obrazek

Zastosowałem łożysko HK 2820.RS (katalog SKF).
Kilka postów wyżej napisałem ze zastosuje łożysko HN 2820 lecz w polsce takie jest nie do dostania.
wymiary łożyska - 28x35x20
katalog:
http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... startnum=5

Następnie dotoczony został pierścień z brązu o grubości ~2mm

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Robota lajtowa dla kumatego tokarza.

ps to rozwiązanie nie zostało jeszcze przetestowane :wink:


Na górę
Post: pn kwie 05, 2010 6:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 14, 2009 9:36 pm
Posty: 249
a może łożysko z gv podejdzie bez roztaczania otworu tam jest igiełkowe


Na górę
Post: pn kwie 05, 2010 8:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
nie wiem jak jest to rozwiązane w gv, ale tutaj przed roztoczeniem otwór miał 32mm (nie pamietam dokladnie), a przegub ma 28mm, co daje 2 mm na strone. Nie wiem czy takie łozyska istnieją (mówie tu o cieńkosciennym)
Nie znam wymiarów łożyska z gv. Być moze tam jest zmniejszona średnica przegubu albo zwiększona w tym miejscu, gdzie u mnie była roztoczona. Ale nie chce teoretyzować bo nie widziałem nigdy wcześniej rozwiązania z grand vitary.


Na górę
Post: pn kwie 05, 2010 10:39 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 02, 2009 10:13 pm
Posty: 58
Pakus dobrze to zrobił bo np. w mojej vitarce z 2000r zamiast tulejki jest już łozysko igiełkowe o wymiarach 35x28x16 czyli praktycznie takie jak zrobil pakus... :wink:

_________________
była VITARA-2cale+2cale+235/75/15(BFG MT)
był Jimny - 2cale+kl71
była GV I +2cale+225/70R16 Cooper Discoverer AT3
jest GV II - 2,4L/170KM + 2cale(lovels/efs) + cooper discoverer AT3 225/75r16 + LPG pod budą


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 12:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
i tak to wygląda w całości :wink:

Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 11:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 11:22 am
Posty: 15
Witam czy moze ktos podac dokładne wymiary tej tulejki z podtoczeniami do zamiennego zimmeringa.


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 11:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
cześć

czy tulejka o której mowa ma nr. 19 na załączonym obrazku?

Moja Vitara wydaje przeraźliwe dźwięki po włączeniu 4x4. Jakby się coś zacierało. Aż podłoga wibruje. Problem się pojawia przy małych obciążeniach, na luzie, gdy hamuję silnikiem. Gdy dam więcej gazu, to jest cicho. I musi być zimno.
Chyba wszystko wskazuje na te tuleje prowadzące półosie?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 10:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 11:22 am
Posty: 15
Załącznik:
tulejka.jpg
o ta tulejke chodzi


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 1:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
wyciagnij stary zimmering ze zwrotnicy, kup 48x62x8, jedz do tokarza i przedstaw mu sytuacje :wink: powinien dac sobie z tym rade.
wymiarow niestety nie mam :?

ale najpierw spytaj w ASO :wink:


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 3:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Ja pytam o tulejkę prowadzącą przegub, a na zdjęciu widzę pierścień chroniący przed błotem.

Do tych co zamawiali oryginał: kupowaliście część o nr. kat. 43445-85C00 ?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 5:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pavel pisze:
cześć

czy tulejka o której mowa ma nr. 19 na załączonym obrazku?

Moja Vitara wydaje przeraźliwe dźwięki po włączeniu 4x4. Jakby się coś zacierało. Aż podłoga wibruje. Problem się pojawia przy małych obciążeniach, na luzie, gdy hamuję silnikiem. Gdy dam więcej gazu, to jest cicho. I musi być zimno.
Chyba wszystko wskazuje na te tuleje prowadzące półosie?


Napewno tuleje :) . miałem ten sam problem .wnerwiało mnie juz to :evil: i rozebrałem ...tulejki do wymiany w ogóle nie maiły tej powłoki z "brązu"ale nie miałem nowych to wyczyściłem przesmarowałem i o dziwo sie uspokoiło :lol: ale na wiosnę pasuje zmienić :)

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl