suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 5:28 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 20, 2010 5:51 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Pavel pisze:
Ja pytam o tulejkę prowadzącą przegub, a na zdjęciu widzę pierścień chroniący przed błotem.

Do tych co zamawiali oryginał: kupowaliście część o nr. kat. 43445-85C00 ?


tuleja 43445 60A11 ale trzeba sprawdzic czy łozysk juz nie masz

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 8:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Pomacałem przeguby. Lewy rusza się poprzecznie ~2-3mm, prawy poniżej 1mm. Obie tulejki do wymiany? Na nowej tulejce luz nie powinien być widoczny gołym okiem?

Czy tuleje na których osadzona jest piasta z zewnątrz ( a problematyczne tulejki wewnątrz) odkręcę od zwrotnicy po prostu po zdjęciu tarcz hamulcowych?

Slaw, tulejki 60A11 wychodzą z katalogu dla wersji z ABSem. Ja go nie mam. Widziałeś łożyska igiełkowe w TV, nie pojawiły się dopiero w TQ?


edit:
W Suzuki 43445-85C00 zamienia się na 43445-60A11. Zamówiłem. Dowiedziałem się też że to słabo rotująca część. W tym ASO nigdy w życiu jej jeszcze nie zamawiali. :roll:

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 10:11 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A tak z ciekawości, jaka cena? Może lepiej i taniej jest przerobić na łożysko.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
u mnie po zmianie na łozyska, łapiąc za przegub występuje luz ~1mm. Ale to z powodu przęgiełek.
Dojscie do tuleji, o której mowisz bedzie po zdjeciu tarczy. Są tam 4 śruby na klucz 14 ale dojscie tylko płaskim kluczem. Ze wzgledu na to, ze sruby dosc mocno siedzą proponuje zdjac piaste razem z lozyskiem i odkrecic kluczem nasadowym :wink:
u mnie po probach odkrecenia tych srub kluczem płaskim i tak skonczylo sie na zdejmowaniu piasty bo łby śrub się poobrabiały.
Obrazek
dojscie bez demontażu piasty jest kiepskie :?


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 12:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
~83zł za tulejkę.
Na pewno taniej można dorobić. Jak się ma dokładne wymiary.
Ale w sumie nie są to duże koszty. Dla mnie ważniejsze jest żeby naprawić w kilka godzin, bez szukania, kombinowania, dorabiania.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 10:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Już po wymianie tulejek.
Jest :lol: cichoo :D . Pięknie jest.
Dzięki za porady. Trafiona diagnoza.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 10:36 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak jezdzisz w terenie warto 1-2 razy na rok rozebrac wyczyscic dac nowy smar

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 10:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
W środku nie było ani grama błota, czy wody. Czysty smar, stare tulejki nie zatarte, nie porysowane. Jak nowe, tylko luz za duży.

Dzięki Slaw za pomoc.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw sty 20, 2011 4:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
No dobra. W Łodzi taka tulejka z numerem 43445-60A11 kosztuje 92zł. Przy zapiętym lewym sprzęgiełku mam dziwne terkotanie... Przegub wymieniony i nie pomogło. Następne podejrzenie pada na tą tulejkę... Jak dobrać się do niej?? Jeżeli mogę prosić o przebieg krok po kroku co po kolei rozbierać żeby się nie narobić to będę bardzo wdzięczny... :oops: :D

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw sty 20, 2011 7:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
Mi do glowy przychodzi taki pomysl:

Odkrecasz sprzęgiełko

Odkręcasz kolo

Odkręcasz zacisk hamulca

Zrzucasz tarcze

Zdejmujesz z przegubu pierścień segera i podkładkę pod nim(nie zgub jej)

I masz sytuacje jak na zdjęciu kilka postów wyżej.
Możesz spróbować odkręcić śruby płaskim kluczem 14, ale uważaj żeby nie obrobić łbów. Możesz kupić klucz oczkowy 14 i zeszlifować trochę oczko dookoła tak żeby się zmieściło( tego nie próbowałem). Śruby mocno siedzą. Przed odkręceniem możesz je opukać trochę młotkiem i popsikać agentem WD40. Jeśli nie pójdzie to możesz odkręcić nakrętkę łożyska , zdjąć piastę i wtedy kluczem nasadowym sobie spokojnie dojdziesz. Uważaj na malutkie śrubki kontrujące ową nakrętkę, ponieważ łatwo je zepsuć używając nieodpowiedniego śrubokręta(śrubki kupisz bez problemu w sklepie ze śrubami) Do odkręcenia i dokręcenia nakrętki łożyska możesz sobie zmotać taki klucz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f7 ... f67cc.html

Chyba dalej będziesz wiedział jak wybić stara i wcisnąć nowa tuleje;)


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 12:07 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 6:20 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Stoki / Chojna
Pavel pisze:
Pomacałem przeguby. Lewy rusza się poprzecznie ~2-3mm, prawy poniżej 1mm. Obie tulejki do wymiany? Na nowej tulejce luz nie powinien być widoczny gołym okiem?

Czy tuleje na których osadzona jest piasta z zewnątrz ( a problematyczne tulejki wewnątrz) odkręcę od zwrotnicy po prostu po zdjęciu tarcz hamulcowych?

Slaw, tulejki 60A11 wychodzą z katalogu dla wersji z ABSem. Ja go nie mam. Widziałeś łożyska igiełkowe w TV, nie pojawiły się dopiero w TQ?


edit:
W Suzuki 43445-85C00 zamienia się na 43445-60A11. Zamówiłem. Dowiedziałem się też że to słabo rotująca część. W tym ASO nigdy w życiu jej jeszcze nie zamawiali. :roll:



Jeśli to ta tuleja, to jest dostępna: http://suzuki-czesci.pl/Tuleja_prowadza ... i-215.html.
Mam takie same objawy, o których piszecie, więc pewnie muszę zamówić...

_________________
:-) off-road: x-90 "UFOK" - Lift Radzikone.pl 4" + Lift karoserii Radzikone.pl 2"
:-) on-road: Jeep GrandCherokee WJ 4.7 +2"


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 10:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
To ta tuleja na zdjęciach.

Nie wiem jaki widzicie problem w odkręceniu śrub 14ek pod piastą. Jest dużo miejsca, bez problemu zakłada się odsadzony oczkowy klucz. Po wyjęciu piasty przegub opada na simmering, więc ostrożnie. Przy okazji trzeba zweryfikować stan simmeringu.
Trzeba się trochę pobawić żeby wydłubać starą tulejkę, przecinak i młotek rozwiążą sprawę.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 10:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
slaw pisze:
jak jezdzisz w terenie warto 1-2 razy na rok rozebrac wyczyscic dac nowy smar

a jakim smarem ? to są łożyska ślizgowe więc czy typowy smar do łożysk tocznych ? a może taki jak do przegubów lepszy ? szukałem na necie typowego do łożysk ślizgowych i nic nie ma , piszą że raczej oliwą lub olejem przekładniowym :roll:

te tuleje to tak całkiem pasowene nie są , mimo wymiany to troche luzu jest

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 4:03 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 6:20 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Stoki / Chojna
U mnie też mimo wymiany jest trochę luzu, ale jednak w tym był problem. Po wymianie "podejrzane dźwięki" ucichły. Poza tym stara tuleja była mocno zjechana, wyślizgana tak, że o wybiciu nie było mowy, miałem zatem trochę zabawy młoteczkeim i przecinakiem. Cały zabieg okazał się łatwy, nic sdtrasznego :D ...

Smar użyłem lożyskowy, zwykły jakiś tam ŁT :P ... byle nie grafitowy - tego nie polacam, bo i mi nie polecano...

_________________
:-) off-road: x-90 "UFOK" - Lift Radzikone.pl 4" + Lift karoserii Radzikone.pl 2"
:-) on-road: Jeep GrandCherokee WJ 4.7 +2"


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 10:01 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:24 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Jasionów
temat raczej zimowy, ale ja zabrałem się za niego latem, do dostania jest zestaw naprawczy nr J4708018 uszczelniacze pasują do vitary 3d 97r drugi uszczelniacz przychodzi na przegub, ja mam tuleje ale będzie przerobiona na łożysko z zestawu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl