suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 21, 2024 7:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 25, 2010 10:46 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
Przeglądając forum znalazłem info o moście z LSD i się dowiedziałem, że miały to Vitary z napisem Limited Slip Diff na tylnej klapie i ku mojej radości takowy napis posiadam. Tylko że jakoś szczególnie nie zauważyłem żebym miał takie cudo bo raczej jedno kółko mi się kreci w momencie gdy się zakopie. I dlatego prośba do was koledzy jak to sprawdzić czy na pewno to mam i ewentualnie jeśli tak to jak i co zrobić żeby zaczęło robić to LSD. Jak wymieniałem niedawno olej w skrzyni to widziałem, że coś było kombinowane przy tylnym moście bo jakieś uszczelnienia sylikonowe ktoś robił. Dlatego napiszcie jakieś info. Bo może ktoś wy rabował to LSD przed sprzedażą tylko czy to w ogóle możliwe i opłacalne. A może tylko ktoś zalał zwykłego oleju do mostu a podobno trzeba specjalny przy LSD i też od razu pytanko czy trzeba go częściej wymieniać i jaki to ma być olej.

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: czw lut 25, 2010 12:09 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Podnieś tylne koła,włącz reduktor na neutral i zobacz czy obydwa koła kręcą się w tą samą stronę(kręcąc wałem,lub jednym kołem) . Do LSD jest specjalny olej,lub dodatek do oleju. LSD nie jest 100% blokadą. Może się okazać że twoje jest już zużyte,albo faktycznie ktoś je podmienił na otwarty dyfer.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw lut 25, 2010 2:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
A na czym te zużycie polega i jakie są ewentualne koszty naprawy tego czy to w ogóle nie wchodzi w grę. A może tylko olej nie właściwy i dlatego nie działa jak należy?? Jeszcze zaobserwowałem taki myk że jak się zawiesiłem na śniegu to jak próbowałem rozbujać samochód to jedno koło próbowało się zakręcić mimo że to te drugie miało lżej i tylko w momencie ruszania jak już więcej gazu to tylko to drugie się kręciło i się zastanawiam czy to tylko mech. różnicowy chwilowo przerzucił na drugie koło czy jednak LSD na wykończeniu albo z powodu złego oleju źle działające. Dzisiaj postaram się podnieść Vitarkę i pokręcę kółkami.

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: czw lut 25, 2010 3:19 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Z ostatniej wypowiedzi wynika że masz LSD ale zrób jak Przemas opisał.Wtedy bedziesz wiedziła na 100%.No i na pewno zmień olej.Wystarczy że wpiszesz olej LSD w googlach.
Jednak jesli miałś zaleny zwykłym olejem może mogły sie wytrzeć tarczki.Naprawa bardzo droga ale istnieje mozliwość małej reanimacji :wink:
Tu masz zdjęcia mojego LSD:
viewtopic.php?f=28&t=2533

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw lut 25, 2010 3:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
No to właśnie dzięki temu tematowi dowiedziałem się, że być może mam LSD :), ale na pewno nie działa tak jak powinien bo na dwa kółka nie kręci, ale tak jak wyżej pisałem wygląda to tak jakby miała chęć się zakręcić, ale może to tylko różnicowy. Wieczorkiem jak znajdę chwilkę to sprawdzę.

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 7:16 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
Niestety nie działa koła kręcą się w przeciwną stronę. Na moście jest żółta naklejka z napisem LSD OIL 2.2 l. No i teraz zagadka czy ktoś wyciągnął LSD czy już się skończyło. A jeśli się skończyło to jest szansa na zrobienie tego nie wymieniając połowy mostu ?? A jeśli ktoś zalał inny olej to mogło to doprowadzić do zniszczenia tych tarcz??

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 8:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Jeśli ktoś wlał zwykły olej to jest po tarczkach,po prostu się wytarły. Oczywiście da się to naprawić nie wymieniając połowy mostu,tylko same tarczki,ale koszta będą podobne jak byś wymienił cały most :cry: To jest optymistyczna wersja,bo jak ktoś wyją kosz przystosowany do tarcz to już nic nie wymyślisz,

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 9:22 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
No to lipa :( a miałem nadzieję, że coś z tego będzie.

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 3:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
Będę musiał go wyjąć i rozebrać ale szybko to nie nastąpi i mam obawy czy sobie z tym poradzę no ale nie ważne mam w rodzinie mechaniura może go nakręce. Pytanko do OKU pisałeś że jest możliwość reanimacji na czym to by miało polegać??

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 3:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kowal_os wyjęcie główki mostu tylnego nie jest takie straszne ;), potrzeba parę podstawowych narzędzi i spory młotek. Robiąc to pierwszy raz uwinąłem się w jedno popołudnie z wyjęciem starej i włożeniem nowej, więc w zasadzie nic wielkiego, nie ma co się obawiać ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 6:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Reanimacja polega na wymianie zużytych płytek ciernych.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 7:04 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Przemas601 pisze:
Reanimacja polega na wymianie zużytych płytek ciernych.

to raz
jeśli jednak są w względnym stanie można podłożyć podkładkę zwiększając siłę docisku na tarczkach.
Nie podoba mi się jednak to że koła kręco się w przeciwna stronę.Tarczki są w kształcie sprężystej podkładki i po mojemu nawet zuzyte powiny zakręcić obiema półośkami w ta samą stronę.Może było jak u mnie - kręciły się w ta samą strone i koleś postanowił sprzedać popsut most bo przecież mechanizm różnicowy zatarty :wink:
Po jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz bo dywagować możemy długi okres czasu.....

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 7:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
Właśnie pisałem posta, że Ty coś wiesz na temat reanimacji, no ale na to wychodzi, że nie ma co gadać tylko trzeba rozbebeszyć. No i teraz pytanko czy mam cały most wyjmować i wtedy go rozbierać czy zamontowany da się rozkręcić i sprawdzić ??. A przy okazji jeszcze małe pytanko mam w swojej Viertarce jakieś dziwne żółte amortyzatory seryjne to one nie są bo na żółto nie malowali nie wiecie czy producenci biją jakieś oznaczenia bo naklejki to na nich nie uświadczę za dużo błota się przez nie przewinęło :), no chyba że poprzedni właściciel miał ułańską fantazję i se pomalował :mrgreen:

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 7:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ja miałem firmy AL-KO też żółte :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt lut 26, 2010 7:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Nie musisz wyciągać całego mostu.Musisz ściągnąć bębny wybić półośki ,odkręcić wał i sierżanta no możesz zabierać sie za śruby zamykający dyfer..Na forum masz gdzieś opisane krok po kroku jak rozebrać most jak - nie znajdziesz daj znać to napiszę.

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl