suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 09, 2024 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 31, 2010 11:19 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:08 am
Posty: 5
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
witam
kupiłem Vitare sAntana 1.6 16V '97 Cabrio przy jeździe 4x4 po 200 metrach przy 60 km/h wypada na
na tylny napęd co to może być jeśli jakaś część to pomóźcie gdzie ją dostane pozdro

_________________
Suzuki Vitara cabrio 1.6 16V


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 3:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
To zapobiegawczo zapytam czy nie robisz tego na przyczepnej nawierzchni :P?

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 3:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
nie jezdzi sie 4x4 na golej utwardzonej drodze to po pierwsze po drugie moze sie zdarzyc ze jak masz lifta lub body liftA to bedzie sie tak dziac bo guma trzymajaca lewarek bedzie go odbijac, ja tak mialem musialem gume odchaczyc i jest ok

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 3:47 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a masz uczucie ze na 4x4 idzie o wiele ciezej niz z napedem na tył

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 3:59 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
slaw pisze:
a masz uczucie ze na 4x4 idzie o wiele ciezej niz z napedem na tył


Sugerujesz inne przełożenia? :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 4:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Wtedy było by na czarnym wrażenie że tył chce wyprzedzić przód( tylni most na szybszych), a napęd by się raczej nie rozłączał :roll: :?:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 6:18 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:08 am
Posty: 5
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
dzieje sie to na suchej jezdni i przy stałych obrotach ani nie dodaje gazu ani nie ujmuje i wraz duuuup i jest na tylnym napędzie, jestem laikiem w tych sprawach nie wiedziałem że sie nie jeździ 4x4 na suchej myślałem że coś nie tak, w mojej nic nie jest przerobione dzieki pozdro

_________________
Suzuki Vitara cabrio 1.6 16V


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 6:20 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:08 am
Posty: 5
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
w którym miejscu jest ta guma spróbuje ją też odhaczyć

_________________
Suzuki Vitara cabrio 1.6 16V


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 9:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
a jedziesz prosto czy na zakręcie?
Jak prosto, to nawet na suchym winno być ok.
Jak na zakręcie to powinny być duże naprężenia = może chcieć wyskoczyć.

A może masz rozne przełożenia w dyfrach? podnies auto, zakrec wałem i zobacz ile obrotow zrobi koło - i przod i tył sprawdź. Ma być tyle samo.

Rozmiar opon masz ten sam?

Moze jedne lyse a drugie nowe?

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 9:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Nawet jak jedzie prosto na suchym to będzie źle :P Poprostu na suchym nie wolno i tyle. Niech na jakąś łąke albo piaskownice pojedzie sprawdzić.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 9:36 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Jak jedziesz na suchym to nic się nie ma prawa stać - ale tylko PROSTO.

Na łuku powstaje różnica w trasie pokonywanej przez przód oraz przez tył - a, że skrzynia rozdzielcza daje tyle samo obrotow wału przedniego jak i tylnego, to powstaja naprezenia, bo tył bardziej ścina zakręty.

Czysta fizyka, nie lubię zakazów "nie wolno bo nie wolno".

eot z mojej strony :twisted:


oczwyscie nie namawiam do ciaglej jazdy 4h na prostej drodze :mrgreen:

bo nawet minimalne naprezenie beda powodowały szybsze zużywanie się opon czy powstawanie luzów w układzie napędowym.
Ale to proces długotrwaly. Na jednej prostej na pewno nie powinno nic wypadać, nic się psuć.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 10:21 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Nie mówie tak dla zasady, ale wydaje mi się że naprężenia powstaną nawet przy jeździe na wprost (przynajmniej ja w vitarze często musiałem poprawiać tor jazdy na właściwy :D), no a jak pojeździ na śliskim to będzie mógł zweryfikować czy podczas stosowania 4x4 we właściwej sytuacji też wyskakuje. No i po co jeździć 4h kiedy jest przyczepnie :lol:

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 1:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Ostatnio targałem za sobą pajero po asfalcie, wiadomo ciężkie auto :evil: i miałem zapięty 4x4, dla tego bo jak dałem na tył to momentalnie się zatrzymywała vitara i gumę paliła i ciągłem go dość kawał, cały czas na 4x4 i w zakrętach i na prostym i nic nie wyskakiwało mi z 4x4 na 4x2 ale nie przekraczałem 40km\h bo więcej nie miała mocy.

P.S nie polecam tak robić ale wyjścia nie miałem raz się zdarzyło, w zakrętach ostrych aż szczelały krzyżaki :?

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 5:35 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:08 am
Posty: 5
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
dzieki chopy czekam jeszcze na śniegi i wtedy zobacze czy sie mam martwić bo robi mi sie to przy delikatnej jeździe, sprawdze jeszcze te ilość obrotów tych kół dzieki wielkie

_________________
Suzuki Vitara cabrio 1.6 16V


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 10:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
KonarskiS pisze:
Na łuku powstaje różnica w trasie pokonywanej przez przód oraz przez tył - a, że skrzynia rozdzielcza daje tyle samo obrotow wału przedniego jak i tylnego, to powstaja naprezenia, bo tył bardziej ścina zakręty.
no właśnie, i tu przy okazji pytanie się nasuwa - czy w Vitarze można jakoś zamontować międzyosiowy mechanizm różnicowy?

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl