suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=4630
Strona 1 z 1

Autor:  axit [ sob sty 15, 2011 10:05 pm ]
Tytuł:  Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Jak już pewnie wszyscy wiedzą w końcu mam Vitarkę z AUTOMATYCZNA 3 biegową skrzynia na automatycznych sprzęgiełkach i tu moje pytanie:
kiedy i w jakich warunkach należy / można zmieniać ustawienia drugiej wajchy?

1. Kiedy i jak mogę załączyć z 2H na 4H ------- od poprzednika dowiedziałem się że należy to robić ustawiając skrzynie biegów na N i wtedy zmieniać z 2H na 4H i powoli ruszać co by się sprzęgi automatyczne zapięły
2. czy po rozpięciu wajchy z 4H na 2H ale nie wysprzęgleniu mogę następny raz zapiąć w begu - powiedzmy do 40 km/h

3. z 4H na 4L to tylko na stojąco i też gdy skrzynie biegów jest na N.

4. A teraz NAJWAŻNIEJSZE czy jeśli ustawię skrzynie ( mała wajcha w pozycję N) mogę holować samochód powiedzmy na dystansie 10 km. Bo normalnie nie wolno holować automatu.

Autor:  Klocher [ sob sty 15, 2011 10:32 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Witaj

1. Tak jak mówił poprzednik skrzynia na N i wtedy zmieniasz na 4h ruszając powoli w przód albo w tył zależnie czy cofasz czy jedziesz do przodu ... Koła masz wyprostowane przy załączaniu sprzęgiełek - to ważne .

2. Słyszałem że można tylko że 100 razy wejdzie a za 101 razem coś Ci sie uda przez takie coś uszkodzić 8)

3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...

4. Nie pomogę ...

Autor:  axit [ sob sty 15, 2011 10:41 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Klocher pisze:
Witaj

1. Tak jak mówił poprzednik skrzynia na N i wtedy zmieniasz na 4h ruszając powoli w przód albo w tył zależnie czy cofasz czy jedziesz do przodu ... Koła masz wyprostowane przy załączaniu sprzęgiełek - to ważne .

2. Słyszałem że można tylko że 100 razy wejdzie a za 101 razem coś Ci sie uda przez takie coś uszkodzić 8)

3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...

4. Nie pomogę ...



AD pkt 3 masz ta instrukcję - mozesz gdzies cyknąć foto lub zrobić skan i podesłać na damian37@interia.pl

Autor:  Klocher [ sob sty 15, 2011 10:45 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Wiesz co na forum znalazłem tą instrukcje albo na glównej stronie serwisu tego forum nie pamiętam ... ale na pewno na komputerze o tym czytałem więc to gdzieś tu musiało być

Autor:  axit [ sob sty 15, 2011 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Klocher pisze:
Wiesz co na forum znalazłem tą instrukcje albo na glównej stronie serwisu tego forum nie pamiętam ... ale na pewno na komputerze o tym czytałem więc to gdzieś tu musiało być


No to jest to tutaj opisane na stronie głównej.

Autor:  Klocher [ sob sty 15, 2011 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Ale ja to czytałem w typowej instrukcji całej iluś tam stronicowej to Vitary konkretnie :)

Autor:  Tomtom [ ndz sty 16, 2011 10:39 am ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

axit pisze:
4. A teraz NAJWAŻNIEJSZE czy jeśli ustawię skrzynie ( mała wajcha w pozycję N) mogę holować samochód powiedzmy na dystansie 10 km. Bo normalnie nie wolno holować automatu.


Holowanie zwykłego automatu faktycznie jest niedozwolone (niektóre instrukcje dopuszczają taka praktykę jedynie na krótkich odcinkach z niewielka prędkością).
Obracający się wał powoduje wzrost ciśnienia oleju w skrzyni, podczas unieruchomionej pompy,co skutkuje uszkodzeniami zaworków.
W przypadku wyposażenia auta w skrzynkę reduktora, taki manewr wydaje się być całkowicie dozwolony.
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.
Osobiście jeżdżę manualem i nie mam możliwości sprawdzenia tego w praktyce, ale uważam że w takim przypadku jest to zupełnie nieszkodliwe i nie może spowodować uszkodzenia skrzyni biegów.

Autor:  axit [ ndz sty 16, 2011 11:04 am ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Co do zwykłego to się zgadzam, co do naszych z MANUALnymi sprzęgami też bo MANUALe rozepniesz i już, a jak się ma sprawa z AUTOMATAMI - czy przy zmianie z 2H-4H-N (-4L) przechodząc kolejne dwa pierwsze etapy sprzęgiełka nie zapinają się - oczywiście fura w bezruchu?

Autor:  seba4x4 [ śr sty 19, 2011 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)

Autor:  davejr [ sob sty 29, 2011 12:10 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Klocher pisze:
Witaj
3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...



nie musisz gasić silnika jak to zrobisz płynnie bez postoju na pozycji N, też wyczytane w instrukcji
Załącznik:
zzzze1.jpg

Autor:  axit [ ndz sty 30, 2011 9:25 am ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

seba4x4 pisze:
Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)



Tak ale musisz mieć manualne sprzęgiełka na free, a ja mam automaty - więc tylko laweta

Autor:  axit [ ndz sty 30, 2011 9:25 am ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

davejr pisze:
Klocher pisze:
Witaj
3. Skrzynia na N i z tego co wyczytałem z instrukcji - zgasić silnik i dopiero zmieniać na 4L ...



nie musisz gasić silnika jak to zrobisz płynnie bez postoju na pozycji N, też wyczytane w instrukcji
Załącznik:
zzzze1.jpg



Wiem tez to już wyczytałem.

Autor:  Klocher [ ndz sty 30, 2011 9:45 am ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

Więc dobrze pisałem 8)

Autor:  piotrk [ ndz sty 30, 2011 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: Jak zmienieć z 2H-4H-4L na utomatycznej skrzyni

axit pisze:
seba4x4 pisze:
Tomtom pisze:
Ustawiając mała wajchę w pozycji N rozłączamy skrzynie biegów od wałów, tym samym ich ruch obrotowy wywołany holowaniem nie dociera do skrzyni i zupełnie jej nie obciąża.

Dokładnie, reduktor na neutral i można holować Vitkę z automatem 8)
Tak ale musisz mieć manualne sprzęgiełka na free, a ja mam automaty - więc tylko laweta
axit: bzdura moim zdaniem. Raz, że automaty można rozpiąć i być pewnym, że są rozpięte. Ale to nie ma większego znaczenia, bo dwa: ustawiając reduktor na N po prostu fizycznie rozpinasz skrzynie od wałów. I tyle. Więc możesz mieć nawet zabieraki i będzie git ;)

A jak już Cie przyciśnie i nie wierzysz, że można tak holować, a sztrucel stary i różne sytuacje się zdarzają, to zawsze możesz szybko wały zdjąć :mrgreen: Tylny w ogóle wywalić, a przedni odczepić z przodu i podczepić do ramy :idea: :mrgreen: (tylko go nie wyjmuj, bo oleum ucieknie).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/