suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 12, 2008 3:19 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gliwice
kosciej pisze:
To tak też nie jeździj - na wstecznym, bo juz nie będzie OK...


Moglbys przybliżyc dlaczego, bo zielony jeszcze troche jestem

_________________
Vitara, cabrio Hard-TOP, '94, 1.6 8V, automatyczne sprzęgiełka, opony 225/70/R15, benzyna


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 10:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja to się mało znam, ale był wątek o przypadku Masmo i Slawa o tym, żeby nie cofać na max skreconych kolach...I tam byly odpowiednie argumenty, ktore maja sens...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 12:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 27, 2007 2:15 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kluczbork
witam kolegów, to moja różnicówka po cofaniu w terenie, przy równoczesnym wyciąganiu windą do tyłu... wcale nie dawałem po garach !
mam automaty przerobione na stałe zapięcie.http://foto.4x4kluczbork.pl/thumbnails.php?album=50

_________________
vitara ogryzek na sztywnym:) ,[url]terenowabyczyna.phorum.pl[/url]


Na górę
Post: pn wrz 29, 2008 3:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 11, 2008 2:39 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
Kurczę mam to samo:( Czy dziś ktoś potrafi powiedzieć co tak strzela? Drążki kierownicze, przeguby, sprzęgiełka? Ktoś drążył może ten temat?


Na górę
Post: pn wrz 29, 2008 9:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Na nie skręconych kołach na "bucie" u nas czasami strzelało sprzęgiełko
z tym ze automatyczne i było naprawiane, po wymianie na inne używane po kłopocie...

Na skręconych kołach czasami popyrkiwał przegub (ale maże tak być,
ze z biegiem lat one się trochę już wyrobiły i tak mają :roll: )

Pozdr

P.S Brakuje mi vitarki.... Explorer to juz nie to samo, w vitce miałem
większą "swobodę" -nie bałem się ze cos sie uszkodzi a w explo muszę
uważać(w sensie, ze uszkodzi sie karosa itp) ....
Ale mam nadzieje ze tato dotrzyma słowa z Angolem i bedzie zmota :twisted:


Na górę
Post: pt cze 12, 2009 10:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
odświeżę wątek bo szukają rozwiązania swojego problemu, który wygląda dokładnie tak jak:

Cytuj:
no ja sobie wlasnie tez dzisiaj na 2H przy cofaniu i pelnym skrecie uslyszalem PYK jakby ktos kluczem o rame przywalil . . .


u mnie dodatkowo to "PYK jakby ktos kluczem o rame przywalil . . ." pojawia sie również na 2H przy wolnej jeździe na max skręconych kołach do przodu.

Pojechałem z tym stukaniem na stację diagnostyczną bo myślałem że to właśnie jakiś drążek, przegub, nie dokęcony zderzak lub jakaś blacha itd. Wycząsneliśmy całą Vitarę w te i wewte i żadnego stukania nie było. Dopiero jak kumpel pokręcił ręcznie trochę wałem przy maksymalnie skręconych kołach pojawił się ten dźwięk. i okazało się że załączył się wtedy przedni napęd mimo że na skrzyni było nadal 2H. Musiałem wrzucić N albo 4H (dokładnie już nie pamiętam) a następne z powrotem 2H by przód puścił (oczywiście auto cały czas stało w miejscu).

Czy wie ktoś czym to może być spowodowane i czy jest to groźne jeżeli tak to co należy naprawić/wymienić.


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: pt cze 12, 2009 10:26 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
klark pisze:
Masmo pisze:
Artur pisze:
Oczywiście drugie rozwiązanie - to przeskakujące przeguby.....

Weź sobie jakiś rysunek zobacz jak wyglądają przeguby homokinetyczne. Taki przegub nie może przeskoczyć i potem dalej pracować...


dokladnie, taki przegub co najwyzej stukac moze



pieknieta obydowa przegubu przegub przeskakuje ale nadal jest to z ciekwostek zebyscie nie twierdzili ze nie ma takiego uszkodzenia

a na duzych obciazeniach na czarnym to moze łancóch w reduktorze przeskakiwac

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lip 14, 2009 6:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 6:44 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Chmielowice k/Opola
Cytuj:
no ja sobie wlasnie tez dzisiaj na 2H przy cofaniu i pelnym skrecie uslyszalem PYK jakby ktos kluczem o rame przywalil . . .

- poczatek
Cytuj:
u mnie dodatkowo to "PYK jakby ktos kluczem o rame przywalil . . ." pojawia sie również na 2H przy wolnej jeździe na max skręconych kołach do przodu.

- kola skrecone w prawo - juz nie pyka tylko strzela!
- im zimniejsza vitka tym bardziej pyka - np po przespanej nocy :shock:
no i tak sobie mysle... albo samo przestanie albo sie rozpadnie albo mechanik to zrobi zanim sie rozpadnie :mrgreen:


Na górę
Post: wt lip 14, 2009 7:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 6:44 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Chmielowice k/Opola
doprecyzuje
kola skrecone w prawo - strzelanie na wysokosci lewego kola
a i jeszcze jedno - jeden pyk podczas odpalania - miejsce pyku nie ulega zmianie


Na górę
Post: pn lis 16, 2009 9:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob gru 27, 2008 12:26 am
Posty: 27
Lokalizacja: Zielona Góra
PYK zniknelo

ale przed zniknieciem PYK mos pękł na pół i rozerwało kilich mocowany do mostu w który wchodzi półoś.

most musiał być już pęknięty wcześniej bo tylko na 2/3 mostu było świeże metaliczne pęknięcie więc może to było przyczyną tego PYK.

Po tej aari wymieniona została obudowa mosu, kielich półośi oraz zakńczenie półośi na kulowe z trójramiennego.


Na górę
Post: pt sty 14, 2011 11:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 6:44 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Chmielowice k/Opola
:mrgreen: a u mnie samo przestalo... ale to standard w vitce wic nie ma sie co dziwic :twisted:


Na górę
Post: sob sty 26, 2019 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob cze 16, 2018 6:31 am
Posty: 179
Dziś po założeniu stalowego mostu przykrecilem wal i półosie.
No i jest problem...
Mocno coś strzela przy maxymlnym skręcie w prawo i lewo.

Jest używana półoś japońska więc nie wiem czy to może uszkodzony jest przegub zewnętrzny prawy?
Na lekko skreconych jest ok.

Tylko przy zapietych sprzegielkach i napędem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl