suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 10:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 28, 2011 6:50 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Napiszę dla potomnych i tych co jeszcze tego nie robili. Opis dotyczy wymiany przegubu przedniego w Vitarze z manualnymi sprzęgiełkami.
1.Zdejmujemy koło
2.Ustawiamy sprzęgiełko w pozycji "Free" ( rozpięte)
3.Odkręcamy dekielek sprzęgiełka
4. Odkręcamy obudowę sprzęgiełka
5. Odkręcamy gałkę układu kierowniczego
6. Odkręcamy dolną gałkę , i tu dwie opcje: a) 3 śruby przy wahaczu, b)1 śruba od gałki
7. Zdejmujemy blokadę z przewodu hamulcowego tą na amortyzatorze
8. Ściągamy seger ( zawleczkę) z przegubu od strony odbudowy sprzęgiełka
9.Odchylamy kolumnę lekko przekręcając i wyjmujemy przegub
10. Chwytamy na półoś i wysuwamy mocnym szarpnięciem z dyfra
11. Demontujemy osłonę przegubu
12. Chwytamy za półoś w imadle i zbijamy np.przecinakiem ,przegub z pół osi - może trudno schodzić bo na końcu półosi jest zawleczka sprężynowa
13. Ze starego przegubu demontujemy delikatnie osłonę łożyska którą montujemy na nowy przegub.
14. wciskamy smar w nowy przegub i nabijamy go na półoś , nie zapominając o nałożeniu wcześniej nowej osłony.
15. Zaczynamy składnie w odwrotnej kolejności.
Mnie zeszło 3h bez pośpiechy z posprzątaniem.


Na górę
Post: sob maja 28, 2011 8:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
powinieneś dodać tytuł że to jest wymiana prawego przegubu od strony pasażera... i zrobił bym to trochę inaczej...
1 odkręcił bym sprzęgiełko
2 koło
3 2 śrubki łączące amor z piastą (w vitarze nie ma ustawiania kątów więc nie ma problemów)
4 ściągasz zawleczkę z przegubu i wszystko wychodzi po odchyleniu piasty :D

LEWA STRONA (od strony kierowcy)
1 zdejmuje sprzęgiełko
2 odkręcam 3 śrubki łączące przegub wewnętrzny z mostem
3 zdejmuję zabezpieczenie z przegubu
4 skręcam koła w prawo (chyba) i wszystko wychodzi :D

(i tak w nawiasie do zbicia przegubu wystarczy sam młotek... bez przecinaków śrubokrętów itp... lekko ciągnąc ręką za przegub uderzasz w niego i schodzi :D )

Sorka za lekką modyfikację twojego "poradnika" ale nie mogłem się powstrzymać

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: sob maja 28, 2011 9:06 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
No to jeszcze "update" dotyczący wymiany wewnętrznego przegubu.

Po wyciągnięciu półosi w jeden lub drugi sposób (szybszy jest ten z odkręcaniem góry amortyzatora)

1. Ściągamy gumową osłonę przegubu
2. Wyjmujemy śrubokrętem pierścień/drucik umieszczony na krawędzi obudowy przegubu.
3. Wyciągamy bebechy przegubu nie gubiąc kulek
4. Zdejmujemy seger z końcówki półosi
5. Wyciągamy półoś.

Opcja druga dotycząca lewego wewnętrznego przegubu

1. Wyciągamy uderzając w pionie półosią o ziemie okrągły dekiel znajdujący się pomiędzy otworami na trzy śruby mocujące przegub.
2. Zdejmujemy seger, który jest wtedy na wierzchu
3. Wyciągamy półoś

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 10:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
do wymiany prawa wewnetrzna oslona
da sie wymienic bez wyjmowania polosi?
czy zakreslony element http://suzuki.a-ng.eu/obrazek.php?f=fil ... age015.jpg sie rozbiera?
czy trzeba wg schematu

_________________
Rower


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 11:29 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
będziesz musiał się pomęczyć według schematu...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 12:05 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
:mrgreen: sie ludzilem....
dzieki

_________________
Rower


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 4:31 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
wymiana Przegubu - wszystko zajmuje mniej niz 6 minut
http://www.youtube.com/watch?v=5btdGm912AU

_________________
Rower


Na górę
Post: pt sie 19, 2011 7:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
a ciekawe czy tak szybko prawą się wymienia :D

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:47 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
polopony pisze:
wymiana Przegubu - wszystko zajmuje mniej niz 6 minut
http://www.youtube.com/watch?v=5btdGm912AU


jeżeli ktoś kręci w takim tempie jak ten chińczyk na filmie :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: ndz sie 21, 2011 11:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
30minut w terenie jest w zupełności wystarczające żeby przerzucić półośkę z przegubami... Obojętne czy lewa czy prawa :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 11:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 10, 2010 7:36 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Choszczno, Zachodniopomorskie
Na czym trzyma się prawy przegub/półoś w piaście? pytam ponieważ mam luzy na wejściu przebubu do piasty? dodam tylko, że łożysko piasty ma ogromny luz i kwalifikuje sie do bezzwłocznej wymiany. Chciał bym załatwić oba te luzy za jednym razem, więc prosze o podpowiedzi. Ps czy w naszym pięknym kraju handluje jeszcze ktos nowymi sprzegiełkami automatycznymi?


Na górę
Post: sob cze 29, 2013 6:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
maciekkisiel pisze:
Na czym trzyma się prawy przegub/półoś w piaście?


na zegerze - zdejmujesz sprzegięłko i masz dostęp.

maciekkisiel pisze:
mam luzy na wejściu przebubu do piasty?


tuleja z fosforobrązu albo łożysko wałeczkowe do wymiany, zależy od rocznika auta. Tuleja koło stówy / sztuka, łożysko trzydzieści / sztuka.

maciekkisiel pisze:
łożysko piasty ma ogromny luz i kwalifikuje sie do bezzwłocznej wymiany


próbowałeś ratować się jeszcze skasowaniem luzu? Może chwilę pojeździ.. (wątpię ;) )

maciekkisiel pisze:
czy w naszym pięknym kraju handluje jeszcze ktos nowymi sprzegiełkami automatycznymi?


są ASINy i chińczyki na allegro, ale to chyba lepiej i taniej kupić używane. A co się dzieje? Bo może się okazać że po skasowaniu luzów automaty nagle zaczną działać - one nie tolerują dużego luzu na tuleji/łożysku prowadzącym półoś w piaście.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz cze 30, 2013 12:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 10, 2010 7:36 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Choszczno, Zachodniopomorskie
Kasowanie luzu niestety już nic tu nie pomogło i koło sobie lata jak chce. A co do sprzęgiełek to prawe sprzęgiełko cały czas jest zapięte. Mam nadzieje, że po wyeliminowaniu luzów na piaście i półośce sprzęgiełko zacznie działać prawidłowo. A lewe sprzęgiełko przepuszcza :/ W sunie nie próbowałem jeszcze nic motać przy tym przepuszczającym sprzęgiełku. Czy jest jakiś sensowny sposób na jego odratowanie oprócz wyczyszczenia?


Na górę
Post: ndz cze 30, 2013 4:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
jak przepuszcza to może się właśnie uspokoić po wymianie tulei/łożyska prowadzącego półoś.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob sty 09, 2016 2:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Ściągacie to młotkiem czy macie ściągacze do przegubu? Przegub zewnętrzny nie zawsze łatwo schodzi, można bić młotkiem i nic. U mnie poszedł przegub a zabezpieczenie nie puściło. Jak ma ktoś jakiś sposób ciekawy to mógłby się podzielić może :)

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl