suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 27, 2016 5:44 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Płyta nie miała tutaj żadnego znaczenia. Te mosty zawsze tak pekają jak dostaną zbyt dużego obciążenia.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz lis 27, 2016 7:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Napisałem o płycie ponieważ zdarzały się uszkodzenia aluminiowej obudowy przez uderzenie np. w kamień.
U mnie most wybuchł od środka i płyta faktycznie nie miała tu nic do rzeczy

Obrazek

Obrazek

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: pt sty 06, 2017 8:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Wczoraj montowałem stalowy most, kosz samuraja. Lewą stroną bez problemu, natomiast prawa półoś (pasażer) okazała się za długa. Nie dopina się amorek na górną śrubę z piastą. Rozebrałem półoś żeby wyjąć patyki. No i seryjny od 1,6 16v jest krótszy i na 22 frezy, natomiast drugi jest na 26 frezów (edit: jest 29 frezów). Różnica długości około 15 mm. Od czego dopasować teraz patyk lub całą półoś ?


Na zdjęciu jeden i drugi patyk. Próbował ktoś skracać półoś, spawać i wywazać ?


Obrazek

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2017 8:20 am przez Sylwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 06, 2017 10:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
W tym temacie to Radzik jest oblatany.
Zobacz w jego postach z vitary long,albo napisz do niego...

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: pt sty 06, 2017 10:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
na pewno ten dłuższy ma 26 zębów a nie 29 ?

Półosi nie trzeba wyważać po skróceniu bo ma małe obroty i nic jej nie będzie.
Ale najgorzej jest to złączyć po skróceniu bo półoś jest hartowana powierzchniowo i przy spawaniu te całe 2mm hartu w głąb dostaną po du pie.
PS.
Do półosi przydał by się osobny temat :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pt sty 06, 2017 10:35 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 06, 2017 10:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Może być 29.
A jak by skrócić po około 7 mm na frezach z każdej strony ?

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
Post: pt sty 06, 2017 10:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to nie pomoże bo przegub głębiej nie wejdzie.
Czyli jest 29zębów ? jak tak to jest to półoś z Vitary 2.0 i z niej możesz założyć tylko przegub wew bez "gwiazdki na ośce" a reszta z 1.6

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 06, 2017 10:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
Rozkoduj ten zapis "gwiazdka na ośce"
Heh


Edit. Już wiem o co chodzi. Dzięki Radzik.
Tutaj dla tych co mają to jeszcze przed sobą. Zaznaczone elementy, które trzeba podmienić.
Obrazek

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Ostatnio zmieniony pn sty 09, 2017 6:30 pm przez Sylwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 09, 2017 3:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
Dysponuje ktoś zdjęciem na czym polega przeróbka mocowania mostu od GV 2.5 ?
W jaki sposób zaślepiacie otwór od podciśnienia?


Na górę
Post: pn sty 09, 2017 6:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
silikonem :mrgreen:

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: śr lut 21, 2018 10:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 16, 2015 11:26 pm
Posty: 36
Wiem, odgrzewam kotleta, ale zabieram się za temat przeróbki mostu i potrzebuję Waszej pomocy. Opiszę co mam, co jeszcze potrzebuję i postaram się możliwie najkrócej i przejrzyście zadać pytania.

MAM:
-Vitara 1.6 8v z koncertowo rozwaloną obudową mostu
-2 kompletne stalowe mosty od GV (jeden od 2.5 V6 z tylnym mocowaniem jak w Vitarze, drugi od 2.0 diesel z innym mocowaniem)
-kilka kompletów przełożeń 5,125
-półosie zewn. od GV 2.0D w manualu (podobno są takie same jak w 2.5 V6)
-półoś wewn. od Viertarki 1.6 8v
-poszerzone wahacze

POTRZEBUJĘ DODATKOWO:
-4 satelitowy kosz z tylnego mostu Samuraia (podobno występował tylko w SJ413 albo w Samuraiu)
-podpora prawej półosi
-podpora koła talerzowego (czy jakoś tak to się zwie)
-podkładka koła talerzowego
-nowe uszczelniacze
-nowe łożyska (opcja)

PYTANIA/ ROZTERKI/ WĄTPLIWOŚCI
1. Którą obudowę wybrać (podobno od diesla jest mocniejsza). Jeśli od diesla, czy ma ktoś zdjęcie przerobionego mocowania?

2. Czy składając powyższy zestaw półosie będą bezproblemowo pasować? W którymś trzeba przetoczyć kosz od Samca (nie wiem jeszcze w którym), ale przede wszystkim chciałem spytać czy nie trzeba przekładać piasty kulistej ("gwiazdka osadzona na wieloklinie półosi wewnątrz koszyka) przegubu wewnętrznego prawej półosi do przegubu wewnętrznego lewej półosi. Ktoś mi tak powiedział i nie wiem czy to prawda czy może gość pomieszał coś z przeróbką półosi hiszp na japońskie.

3. Jakie manszety polecicie? Mam dość tych wciąż pękających osłon! Kupiłem najtańsze - pękły, kupiłem trochę droższe - pękły, aż wreszcie kupiłem drogie silikonowe (super elastyczne) manszety uniwersalne SKF - jedna pękła po 3km, druga po kilkunastu...

Kolejne pytania zapewne się pojawią jak rozbiorę mosty, które mam w piwnicy. Jeśli czegoś brakuje w moim spisie rzeczy potrzebnych, proszę o uzupełnienie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


Na górę
Post: śr lut 21, 2018 11:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
1) obudowy są te same. Obojętnie którą wybierzesz.
3) też miałem ten problem, co wyjazd osłona pękała lub się zsuwała. Kupiłem właśnie tą super rozciągliwa SKF i od 3 wyjazdów mam spokój. Może za bardzo ją skrocileś. Ja tam jestem zadowolony.


Na górę
Post: czw lut 22, 2018 12:42 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 16, 2015 11:26 pm
Posty: 36
Ad. 1 W moim przypadku nie są takie same. Tak jak pisałem, od 2.5 mocowanie tylne jest identyczne, czyli na śrubę, czy dwie, nie pamiętam, które wchodzą w bardzo gruby kawał żeliwa, natomiast w moście od ropniaka nie ma otworów w tym "grubym kawałku żeliwa", natomiast jest do tego miejsca przytwierdzone od boku następne mocowanie.

Ad. 3 Ja skracałem je tak, żeby je możliwie zbliżyć do wymiarów przegubów oraz półosi. Może trafiłem na jakieś felerne sztuki:/


Na górę
Post: czw lut 22, 2018 1:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
1) obudowa obojętnie. Jak masz łapy Vitarowe to zostaw.
2) Półosie musisz mieć 2 prawe i jedną lewą. Do lewej wkładasz ośkę z prawej i gotowe. Jedna prawa zostaje bez zmian.
3) najlepsze są używane oryginały

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 18

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl