suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 8:32 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 26, 2011 4:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
może on spełnia obydwie normy
z tym oznaczenie gl chodzi o to ,że gl5 ma negatywny wpływ na metale kolorowe w mechanizmach pomimo tego że jest to wyzsza norma oleju


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 8:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 6:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Generalnie GL-5 przeznaczony jest do przekładni hipoidalnych, stosowanych w przekładniach głównych mostów napędowych. W typ typie przekładni panują bardzo duże naprężenia i olej musi mieć bardzo dobre właściwości przeciwzatarciowe. Klasa jakościowa GL-5 normuje właśnie takie wymagania.
W skrzyniach biegów stosowane są synchronizatory których zasada działania polega na okresowym zacieraniu się elementów. Olej w którym poprawnie działają synchronizatory spełnia wymagania klasy GL-4.
Stare oleje GL-5 miały dodatki siarki, która być może działa agresywnie na brązy z których robi się pierścienie synchronizatorów.
GL-5 nie jest wyższą normą od GL-4 - jest inną, do innych zastosowań.
Olej GL-5 w skrzyni utrudni zmianę biegów, olej GL-4 w mostach przyśpieszy ich zużycie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 7:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
z tym ,ze nie jest to wyższa norma to się nie zgodzę
http://autokult.pl/2011/04/09/wymagania ... ym-czesc-2


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 10:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
A co to za strona autokult.pl ? Kim jest autor artykułu? A, tu pisze o sobie: http://autokult.pl/author/szymon-witkowski
Wiarygodny specjalista, no nie?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 11:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
tu nie chodzi o specjalistów tylko o klasę oleju
http://www.chem-oil.pl/encyklopedia
szczegolnie polecam pkt
"Klasyfikacja jakościowa samochodowych olejów przekładniowych wg API
Amerykański Instytut Nafty API wyróżnia następujące grupy samochodowych olejów przekładniowych w zależności od ich przeznaczenia oraz walorów jakościowo-użytkowych, oznaczane jako:
API: GL-1, GL-2, GL-3, GL-4, GL-5, GL-6
Przy czym im wyższa cyfra w oznaczeniu tym większe obciążenia mechaniczne jest w stanie przenosić olej. W praktyce funkcjonują oleje klas GL-4 oraz GL-5"
szukasz kogoś z doktoratem i noblem


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 1:56 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wy się kłócicie a kilkunastoletnim vitarom z zylionowymi przebiegami, często topionym w wodzie chyba bez różnicy jaką klasę dostanie... byle by kawa z mlekiem w niej nie pływała...
:roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
zaraz kłócicie raczej dyskutujemy :lol: ja tam lubię kawę z mlekiem a pajero zalewam słonecznikowym z pierwszego tłoczenia :wink:


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Przyjmijmy więc że GL-5 jest za dobry do skrzyń biegów.

książka serwisowa do Vitary podaje jednoznacznie:
skrzynia biegów GL-4 75W-90
reduktor GL-4 75W-90
most przedni GL-5 80W-90
most tylny GL-5 75W-90

Nie jest bez różnicy jaki olej wlewamy, bo w terenie obciążenia w mostach są ogromne (a reduktor podwaja moment obrotowy).

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
dla wybrednych :wink: to dużo lepszym od zwykłego Gl4 będzie Gl4/5 olej który spełnia obydwie normy i jest smarowniejszy od zwykłego gl4
dawno temu w czasach gdy nie bylo internetu a hipol był na kartki znajomy zalał sobie jakiegos tam hipola w skrzynię vw i zastanawiał się dlaczego w zimę musi drążek od biegów metrową rurką przerzucać
a taka na poważnie warto wiedzieć co gdzie lać bo 50 % mechaników jest ciemnych jak tabaka w rogu a gwarancji po wymianie brak
ja mam syntetyka valvoline w skrzyni i reduktorze a mosty mineral elfa i nie było to jakies duże pieniądze
jestem patriotą ale jakos nie mam zaufania do polskiego oleju :) no chyba,ze jest to kujawski


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A wymieniasz je kilka razy do roku?
Swoją drogą to bardziej niszczące jest jeżdżenie z wodą w przekładniach niż klasa oleju taka czy taka :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
nie mam takiej potrzeby nie topię :wink:
sprawdzam stan i tyle
jak masz dobrze wyprowadzone odpowietrzenia to nie powinno byc capucino
chyba ,że topisz po dach


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 3:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
NuVo pisze:
A wymieniasz je kilka razy do roku?
Swoją drogą to bardziej niszczące jest jeżdżenie z wodą w przekładniach niż klasa oleju taka czy taka :wink:


Dokładnie. Jakby w moim reduktorze był hipol zamiast błota to pewnie by jeszcze działał. :D

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 4:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
na oleju z biedronki pewnie tez by chodził :wink:


Na górę
Post: sob paź 29, 2011 12:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
lukas pisze:
na oleju z biedronki pewnie tez by chodził :wink:




pojeździj trochę w terenie, wtop 2 - 3 razy w roku a już na pewno nie będziesz taki wybredny :mrgreen:

lepszy hipol w garści niż mleko w moście...... (wiem nie rymuje sie i bez sensu , ale nie jestem poetą)

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl