suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

3 bieg.automat
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=773
Strona 1 z 4

Autor:  krzych [ wt mar 04, 2008 1:58 pm ]
Tytuł:  3 bieg.automat

mam silnik 1.6 8v i skrzynie automat z 3 biegami w krótkiej blaszance. czasem mam wrazenie że auto jedzie jakby na płsprzęgle zwlaszcza w czasie jazdy pod górę. czuje sie jakbym targał za sobą przyczepe. gdy mocniej depne to auto gwałtownie szarpie, ryczy jak wsciekłe i wcale lepiej nie jedzie :(
nie wspomne o spalaniu gdy jezdzilem na oponach 195/65/15 (wstyd się przyznawać) zjadała ok 14 l LPG teraz włozylem 195/15 i spala 17-18 na tylnym napędzie z rozłączonym przodem. myśle o lifcie i wiekszych kołach ale boje się ze nie zarobie na paliwo :(

jak można sprawdzić czy skrzynia jest w porządku?

jak powinno wyglądać spalanie podczas normalnej jazdy na jednym napędzie?

a może jak wymienie ten trysk od vw coś sie poprawi?

Autor:  bushido1 [ wt mar 04, 2008 2:15 pm ]
Tytuł: 

Objawy ewidentnie wskazuja na umierajaca skrzynie ,nie kombinuj z wtryskami ani innymi cudami tylko poszukaj speca od automatow ewentualnie "nowe" skrzyni ,btw kiedy robiles jakis olej w skrzyni ?? nie wiem jak dziala autom w vitce ale w mercu kiedys gosc ratowal mi skrzynie regulujac jakies tam podcisnienia.

Autor:  pawel----b [ wt mar 04, 2008 2:59 pm ]
Tytuł: 

nie baw sie w naprawy tylko kup skrzynie na allegro sa po 700 zl a za naprawe to bedzie jakies 3 -4 tys zl

a jak kupisz porzadna skrzynie nie z polaka to dlugo ci bedzie jezdzic

Autor:  przemek [ wt mar 04, 2008 3:41 pm ]
Tytuł:  Re: 3 bieg.automat

krzych pisze:
mam silnik 1.6 8v i skrzynie automat z 3 biegami w krótkiej blaszance. czasem mam wrazenie że auto jedzie jakby na płsprzęgle zwlaszcza w czasie jazdy pod górę. czuje sie jakbym targał za sobą przyczepe. gdy mocniej depne to auto gwałtownie szarpie, ryczy jak wsciekłe i wcale lepiej nie jedzie :(
nie wspomne o spalaniu gdy jezdzilem na oponach 195/65/15 (wstyd się przyznawać) zjadała ok 14 l LPG teraz włozylem 195/15 i spala 17-18 na tylnym napędzie z rozłączonym przodem. myśle o lifcie i wiekszych kołach ale boje się ze nie zarobie na paliwo :(

A na zakrętach nie masz objawu jakby strzał ze sprzęgła? Jeżeli tak, to sprawdź poziom oleju w skrzyni. To, że po depnięciu auto ryczy, to nic dziwnego, robisz kick-down i skrzynia redukuje bieg. Spalanie masz ewidentnie za wysokie, mi na 30 calach przy spokojnej jeździe na trasie idzie ~13,5 l. LPG.
Zanim zaczniesz szukać skrzyni, wymień w niej olej, może tu leży przyczyna problemów.

Autor:  krzych [ śr mar 05, 2008 1:38 pm ]
Tytuł: 

faktycznie spróbuje z olejem może to coś zmieni tyle że mam problem z lokalizacją mechanika od automatu gdzieś na podkarpaciu

chodzi mi po głowie jeszcze jedno zdaje się że kiedyś gdzieś widziałem ze ktoś pisał jak można sprawdzić automat mianowicie coś w stylu:
zapiąć bieg depnąć na hamulec i rura po garach , związane to było z ilościa obrotów czy cuś :?: zrobiłem tak i u mnie nabiło 2 tyś.
zdarzało sie też ze stojąc na podjeździe ok40 stopni wciskałem gaz i auto zachowywało się tak jakby stało na hamulcu

Autor:  bushido1 [ śr mar 05, 2008 10:23 pm ]
Tytuł: 

krzych pisze:
faktycznie spróbuje z olejem może to coś zmieni tyle że mam problem z lokalizacją mechanika od automatu gdzieś na podkarpaciu

chodzi mi po głowie jeszcze jedno zdaje się że kiedyś gdzieś widziałem ze ktoś pisał jak można sprawdzić automat mianowicie coś w stylu:
zapiąć bieg depnąć na hamulec i rura po garach , związane to było z ilościa obrotów czy cuś :?: zrobiłem tak i u mnie nabiło 2 tyś.
zdarzało sie też ze stojąc na podjeździe ok40 stopni wciskałem gaz i auto zachowywało się tak jakby stało na hamulcu


Moim skromnym zdaniem skrzynia ewidentnie umiera

Autor:  ResoR [ czw mar 06, 2008 3:33 pm ]
Tytuł: 

Oglądałem kiedyś program ... weelers dealers chyba .. gdzie ewidentnym powodem złej pracy skrzyni był stary olej ...
według nich praca skrzyni zmieniła się diametralnie po zmianie oleju i filtra(tam był jakiś filtr)

ResoR

Autor:  przemek [ czw mar 06, 2008 3:38 pm ]
Tytuł: 

ResoR pisze:
Oglądałem kiedyś program ... weelers dealers chyba .. gdzie ewidentnym powodem złej pracy skrzyni był stary olej ...
według nich praca skrzyni zmieniła się diametralnie po zmianie oleju i filtra(tam był jakiś filtr)

Dlatego mówię zmienić najpierw olej, jak nie pomoże, to go spuścić, kupić nową skrzynię i zalać.
Akurat w Vitarze filtra się nie zmienia, to taka blaszka, którą trzeba wyczyścić.

Autor:  EPG [ czw maja 22, 2008 3:03 pm ]
Tytuł: 

Witam Koledzy!
Dołączę się, bo mam głupi dylemat. Na miarce oleju w skrzyni jest kilka nacięć. Jaki powinien być poziom oleju? Poza tym słyszałem dwa rozbieżne zdania:
1. olej sprawdzać przy pracującym silniku
2. olej sprawdzać przy wyłączonym silniku.
Jak to jest naprawdę?

Autor:  krzych [ pt maja 23, 2008 8:51 am ]
Tytuł: 

ja wypośrodkowałem poziom oleju mniej wiecej po srodku tych nacięc i narazie jest ok a poziom oleju sprawdzałem przy zgaszonym silniku (lecz nie wiem czy jest to prawidłowe)

Autor:  epg4x4 [ pt maja 23, 2008 11:16 am ]
Tytuł: 

Dzięki. Ja zrobiłem to samo... Ale poczekamy, może ktoś ma jakieś pewne informacje w tym temacie.
Pozdrawiam!

Autor:  krzych [ pt maja 23, 2008 1:26 pm ]
Tytuł: 

kolego mam prośbe czy mógłbys wpiąć bieg na pozycję D wcisnąc do oporu hamulec i tak samo gaz. zaobserwuj do ilu tysiący obrtów dobije wskazówka????
chodzi o to że chce sprawdzić czy moja skrzynia umiera czy nie
gdzies widziałem kiedyś ze ktoś o tym pisał ale nie moge tego odnależć

Autor:  Leszek [ czw maja 29, 2008 2:06 am ]
Tytuł: 

ja mam automat i olej się sprawdza na zapalonym silniku na biegu P a co do tych kresek to jedne oznaczają poziom oleju na ciepłej skrzyni a drugie na zimnej a co do starego oleju to zobacz jaki ma kolor powinien mieć jasno czerwony bo jak jest ciemny to znaczy ze był przegrzany to jest do wymiany co do filtra to jest i puka się go przy każdej wymianie , jak będziesz zmieniał olej to musisz odkręcić miskę olejową i tam powinien być taki malutki magnes zobacz czy niema na nim opiłków metalu bo jak są to zacznij szukać nowej skrzyni bo ta zaczyna umierać

Autor:  krzych [ czw maja 29, 2008 2:00 pm ]
Tytuł: 

wymieniałem olej i na tym okrągłym magnesie było chyba z 0,5 cm drobniutkich opiłków :(

sie zastanawiam czy nie włożyć manuala ale nie wiem ile to kosztów i roboty

Autor:  Piotr_pan [ śr wrz 16, 2009 8:18 am ]
Tytuł:  Re: 3 bieg.automat

Witam, chciałbym podłączyć się pod temat. Chcę zakupić vitarkę w automacie 3 biegowym ale planuję zmienić ją na manuala 5 biegowego, czy da się taką zamiankę zrobić i czy będzie dużo problemów ?

pozdrawiam

Piotrek

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/