suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 4:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 19, 2019 10:45 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a może to nie przełożenia za szybkie tylko opony za małe ? :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt mar 19, 2019 2:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
31 cali

większych nie chcę, musiałbym wzmacniać półosie z tyłu i brać te przeguby od Bęckiego..


Na górę
Post: wt mar 19, 2019 7:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Panowie to nie temat na dyskusje o oponach. Toleruje się tutaj tylko rzeczowe informację o przełożeniach.
8)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 5:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
czy te przełożenia 4.3 to faktycznie taka lipa i są za 'słabe' (co to w ogóle znaczy? co tam się może wydarzyć?) do bezusterkowego jeżdżenia?

takie 4.3 z GV podejdą w miejsce poblokowanych 4.875 z Vitary?


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 11:10 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
4,875 to 39 zębów na talerzu i 8 na ataku, 4,3 to odpowiednio 43/10.
Średnica kół zębatych nie może się zmienić, ze względu na zunifikowane główki, koła mają za to większą ilość cieńszych zębów, resztę dośpiewaj sobie sam.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 1:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mamy w okolicy zmotę na mostach samuraia z przełożeniami 5.125 z Vitary. Mielili raz na kilka rajdów te mosty.
Potem zmienili na 4.3 i od dawna jest spokój.
Coś w tym może być, dlatego od 3 imprez w białasie Justynki też w mostach jest 4.3
Jak na razie bez awarii.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 2:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No i masz... a kiedyś pisałeś:
radzik071 pisze:
najmocniejsze zęby są w 4.625
potem są 4,875 ale to już sporo słabsze niż 4.625
5.125 minimalnie słabsze niż 4.875
a 4.3 i 3.909 to już badziewie.


Ja zmieliłem 5.125 na przodzie, nawet dwa razy. Raz bo coś tam im podeszło. Chyba most był źle pozładany i jakąś podkładkę przemieliło, nie pamiętam szczegółów. Drugi raz to zwykła głupota i wiara w stalowy most z koszem z samuraja, śrubą trzymająca talerz i półosiami z 2.5. Poszedł i przegub i zęby na ataku.
Teraz jest na przodzie tylny dyfer i mam nadzieję już na zawsze spokój. No ew. kiedyś z półosiami od Bęckiego o-P


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 3:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tylko, że w samuraiu w obu mostach są przednie przełożenia 4.3 z Vitary.
A w GV i Vitarach tylne przełożenia 4.3 nie wytrzymują.

4.625 w Białasie wytrzymywały bez problemu 34".
Za 3 tygodnie jedziemy na rajd MUTT do Gliwic to zobaczymy ile 4.3 wytrzymają :)

radzik071 pisze:
najmocniejsze zęby są w 4.625
potem są 4,875 ale to już sporo słabsze niż 4.625
5.125 minimalnie słabsze niż 4.875
a 4.3 i 3.909 to już badziewie.


Jak na razie dalej twierdzę że w porównaniu do 4.626 cała reszta to badziewie.
Tylnych przełożeń 4.3 są 2 rodzaje (to wiem może od 2 lat bo nigdy się nimi nie interesowałem). Mniejszej średnicy i większej średnicy.Może być tak, że to te mniejsze padają i stąd ta zła opinia o 4.3.
Może coś w tym być, bo Suzuki pewnie nie bez powodu, zaczęło robić przełożenia 4.3 z kołem talerzowym o większej średnicy a inne przełożenia, aż do końca produkcji Vitary, były bez zmian.
PS.
Niestety do przełożeń 4.3 o większej średnicy, nie da się zamontować blokady ARB

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt maja 07, 2019 7:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
:mrgreen:

A co z przełożeniami od XL7 ? Tylne wyglądają sporo solidniej i główka mostu jest sporo większa od zwykłej gv. Nie wydaje mi się żeby tak to się mieliło jak w zwykłej gv.

Ps: prześwit co prawda mniejszy, ale półosie na dużo szerszych łożyskach niż gv, także duże koło wytrzymają dłużej. :mrgreen:


Na górę
Post: śr maja 08, 2019 2:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Tylne mosty 4.3 (43:10) w GV 5d i GV XL7 najczęście się mielą. O dziwo 3,9 (43/11) która ma jeszcze więcej zębów, już się tak nie mieli.
Ale na szczęście w XL7 występują też 5.125 :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob maja 11, 2019 5:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A powiedzcie mi taką rzecz...
Przymierzam się do tylnego mostu vitary w samuraiu. Przedni chcę zostawić samuraiowy, bo jestem do niego przywiązany :wink:
Jak wsadzę do tyłu most vitary z przełożeniem 4,3 to na przód do samuraiowej obudowy (i tych mocniejszych półosi na 26 frezów) będzie pasował przedni dyfer vitary 4,3 ?
To samo dotyczy 4,6 ?
Teraz mam 3,9 i jest ok, więc bardziej bym się skłaniał ku 4,3 żeby nie przesadzić z powolnością a tutaj straszycie że te akurat się sypią.

Wogóle są dostępne takie rzeczy, czy to białe kruki jak skrzynia biegów z tylnonapędowej vitki?


Na górę
Post: ndz maja 12, 2019 9:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak najbardziej da się włożyć przednie 4.3 z Vitary do samca.
tylny most 4.3 będziesz potrzebował z Vitary X90 (mosty 4.3 w GV i Vitarach diesel są szersze o 5cm od Vitar 1.6 i X90, więc do samca dużo za dużo. Poza tym nie założysz tam ARB bo talerz jest większej średnicy)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz maja 12, 2019 12:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Dlaczego akurat X90? Na pierwszej stronie pisze, że wszystkie vitary z trzybiegowym automatem.

Przekłada się (na przodzie) całą główkę vitarową czy tylko przekłada atak z talerzem do obudowy samuraia? Rozumiem że łożyska ataku pasują bez rzeźby do stalowej główki samuraiowej?


Na górę
Post: pn maja 13, 2019 7:40 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
Przekładasz tylko talerz i atak ,
Automat trzybiegowy miał 4.6 ale koło talerzowe na 10 śrub .
4.3 wystepowało w x90 oraz w niektórych 1.9D ale tu nie ma reguły.
Były również w Vitarze 2.0 TD RF ale tam koło talerzowe jest większe i bez przeróbek nie wejdzie w most z 1.6 .

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pn maja 13, 2019 8:58 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sushi pisze:
Przekładasz tylko talerz i atak ,
Automat trzybiegowy miał 4.6 ale koło talerzowe na 10 śrub .

No ale właśnie kosz w samuraiu jest na 10 śrub, więc jeżeli na przód przekładam tylko atak z talerzem, to talerz też musi być na 10.
Czy coś mi umyka??? :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl