suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegow
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=820
Strona 1 z 1

Autor:  vaiker [ wt mar 25, 2008 9:26 pm ]
Tytuł:  Wymiana oleju w manualnej skrzyni biegow

cenzura ktora moge sam sprawdzic ale teraz na kanale mam innego strucla ktory ma wyjmowany wal korbowy wiec nei wyjade.
WYmiana oleju w skrzyni i reduktorze, moze ktos przyblizyc temat ?
Auto w sumie wiecej po asfalcie, nie jest topione wiec wleje jakiegos mobila/texaco, pytanie ILE litrow, czy 1,5 i 1,7 to prawda?
czy musze miec kanal? czy moze wystarczy wjechac na 2 deski polozone podolznie i sie wczolgac ( auto troche wyliftowane).
jak z dostepnoscia korkow wlewowych? bo spustowe to pewnie standardowo na dole ;]

i czysto teoretycznie, czy zmiana oleju w skrzyni moze poprawic np wchodzenie biegow ? nic mi nie wyje, nic nie stuka, ale dzisiaj mialem dziwna akcje,musialem szybko i dosc daleko odejsc autem jak zaczela na mnie trabic ciezarkowa ktora nie mogla wyhamowac( no mamy zime w nowym saczu na poczatku wiosny) rozpedzam auto na jedynce, jakies 5-6 tysiecy na linczniku, sprzeglo, wyrzucam 1, wsadzam dwa i taki ZGRZYT, bieg wlazl ale sie przerazilem, boje sie ze to sprzeglo ( hydraliczne, da sie je podciagnac?) bo lapie mi dosc nisko

Przepraszam ze zadaje pytania ktore sam moge sprawdzic, ale tak jak mowie kanal mam zajety i chcialbym sie wczesniej przygotowac.

Autor:  slaw [ wt mar 25, 2008 9:38 pm ]
Tytuł: 

korek wlewowy na boku skrzyni od strony kierowcy
reduktor w tylnej czesci reduktor 15 cm powyzej spustowego
1,5 i 1.7 ale to dane 1,6 8v
hydrauliczne sprzegło tez ma regulacjie zreguły jest na bolcu miedzy pedałem a pompą :wink:

Autor:  lukaszand [ wt mar 25, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

Ja dalem rade bez kanalu.Wymiana oleju w skrzyni , reduktorze i mostach!! Trzeba sie tylko polozyc pod samochodem, no i wyposazyc w "strzykawke" do oleju i nie ma wiekszego problemu

Autor:  piotrk [ wt mar 25, 2008 11:02 pm ]
Tytuł: 

"strzykawka" jest dosyć niezbędna przy tej wymianie - bo inaczej lejek, rurka i 6 piw, żeby było co robić zanim ścieknie :P
Do mostów kupiłem 4l oleju w sumie i koło 0.7l zostało na ewentualne dolewki. U mnie jedynym problemem były korki ... generalnie "zapieczone", więc i dobry jakościowo klucz kwadratowy/przedłużkę 3/8 cala warto mieć
:)

A co do zgrzytającej dwójki w takich sytuacjach .... ponoć ten typ tak ma :) u mnie przynajmniej też tak jest i już się nauczyłem dać skrzyni chwile więcej niż w płaskim zanim wrzucę 2ke - wtedy nic nie zgrzyta ;-)

Autor:  slaw [ wt mar 25, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

ja bym powiedział badzo dobry klucz 3/8 najlepiej z dzwignią ok 1 m
oszczedzasz 6 piw a moze i wiecej :lol:
naprawde czasami sa kłopoty :?:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/