suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Haczą mi biegi...Sprzęgło? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=823 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kosciej [ śr mar 26, 2008 10:08 am ] |
Tytuł: | Haczą mi biegi...Sprzęgło? |
Witam! Dziś jak jechałem do pracy nagle mi się zrobiło coś złego..Każdy bieg "haczy", kółka zębate w skrzyni się nie wyhamowują...Na początku myślałem, że to synchronizatory, ale raczej szanse marne aby wszystkie naraz poleciały... Więc podejrzenie padło na sprzęgło. I ono cholernie ciężko chodzi (tak mi kumple w pracy powiedzieli ![]() ![]() Rzeczywiście łapie nisko, ale w wielką sobotę regulowałem linkę ![]() Co z tym zrobić? Ile kosztuje sprzęgło+wymiana? Pozdrawiam ![]() |
Autor: | lukaszand [ śr mar 26, 2008 10:51 am ] |
Tytuł: | |
Moze stalo sie to samo co u mnie... http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=799 |
Autor: | kosciej [ śr mar 26, 2008 11:15 am ] |
Tytuł: | |
Nie, to nie to...Mi niemiec przespawał cały przód jeszcze jak miał to auto jako swoje...Tam na 100% jest OK... Właśnie mi nie wpada, tylko ciężko chodzi...I to może mi linke psuć...A BTW, to sprawdze tak na wszelki ![]() |
Autor: | piotrk [ śr mar 26, 2008 11:24 am ] |
Tytuł: | |
komplet tarcza+docisk+łożysko około 500zł z tego co się orientowałem - bo też powoli się przymierzam do wymiany. Natomiast robocizna - to nie wiem. Chyba, że ktoś sam potrafi, ale mnie troszke przeraża wyjmowanie skrzyni biegów ... a może nie tyle wyjmowanie, co jej ponowne wkładanie na miejsce ![]() |
Autor: | kosciej [ śr mar 26, 2008 11:31 am ] |
Tytuł: | |
No własnie mnie też ![]() Mam świeże info z japparts: Tarcza=139 Docisk=230 łożysko=99 ![]() Ja też sam nie wymienię...Nie mam ku temu warunków (narzędzi, czasu...) |
Autor: | BARTEK W. [ śr mar 26, 2008 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
No to u mnie dzisiaj, też się zaczęło coś dziać, gdzieś tu pisałem że hczą mi 1 i wsteczny , a dzisiaj podczas jazdy po czarnym jak chciałem przyspieszać auto wchodziło na obroty a nie jechało, tzn tak jakby się sprzęgło ślizgało i to juz chyba jego koniec ![]() |
Autor: | piotrk [ śr mar 26, 2008 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
jakiś wysyp z tymi sprzęgłami czy jak ![]() ![]() może ktoś kto to robił już, mógłby jakąś instrukcje skrobnąć ![]() i przy okazji: jakiej firmy sprzęgło polecacie ![]() |
Autor: | ResoR [ śr mar 26, 2008 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
Jak już pisałem gdzieś indziej ja sobie sam wymieniłem dwa tyg temu. Graty(tarcza 215): tarcza F38014 NKK JAPAN (detal 144) docisk F28013 NKK JAPAN (detal 231) łozysko F48003 KOYO (detal 87) numery z JC Robi znakomicie .... muszę się na nowo przyzwyczajać Robota nie jest trudna .. tyle, że śruby ciężko schodzą ... ..a wczoraj wymieniałem jeszcze uszczelniacze na wały .. bo mi się lało po przednim wale .... Instrukcję dostałem od Sławka: Demontujesz plastiki w kabinie między fotelami. odkręcasz lewarki i wyciągasz je przekręcając blaszkę z prostokątnym otworem (Mają taką dziurę z boku w kształcie litery L) Blaszkę tą należy wcisnąć przed obróceniem. Pomaga poluzowanie śrub, które są po obu stronach dziury na lewarek (to one trzymają te blaszki) Spuszczasz olej z reduktora odkręcając śrubkę dolną na tylnej ściance reduktora. Taka z kwadratową dziurą na 3/8 cala - potrzebny dobry klucz - mojej wlewowej po wczorajszym dniu pewnie się już nie odkręci. odkręcasz wały (każdy cztery śruby) i je wysuwasz z reduktora. Suzuki zaleca wymianę uszczelniaczy przy każdym wyciąganiu wałów - Sławek i inni bardziej doświadczeni mechanicy mogą sie wypowiedzieć czy jest taka potrzeba. U mnie olej się lał garściami więc je wczoraj wymieniłem. Odkręcasz rozrusznik. Odkręcasz 4 śruby łączące silnik z skrzynią biegów. Jeśli są to odkręcasz również łapy wzmacniające łączące skrzynię z silnikiem. Odkręcasz blaszkę w dolnej części skrzyni od strony silnika (blaszka ta zasłania koło zamachowe). Następnie na górze skrzyni należy rozłączyć kable idące do reduktora oraz na dole od reduktora należy odkręcić linkę prędkościomierza. Następnie przesuwamy skrzynię biegów do tyłu razem z reduktorem. Odkręcamy docisk. Możemy pokusić się o wyczyszczenie i nasmarowanie łapy cofającej łożysko oporowe. Najlepiej użyć wałka centrującego przy montażu nowego sprzęgła. Wciskamy go w środek tarczy i przykręcamy docisk. Wyciągamy wałek i nasuwamy skrzynię biegów. Pomaga kręcenie kołem zamachowym.. U mnie weszła prawie bez problemów. Reszta czynności w odwrotnej kolejności czyli składamy wszystko do kupy Zalewamy reduktor używając śrubki powyżej tej, którą wylewaliśmy olej. Również z kwadratową dziurą. U mnie po wczorajszej akcji śruba jest prawie nie do odkręcenia .. zmasakrowana .. koniec końców olej wlewałem przez lewarek od reduktora.. a dokładnie przez dziurę po lewarku. Uszczelniacze kupiłem w ASO Sławek mi tak doradził mówiąc iż nie ma co oszczędzać, bo inne są słabiutkie. Cena lekko powyżej 70 PLN za sztukę. Na stronie Sławka stoi napisane że do reduktora wchodzi 1,7l ... ogólnie lejemy aż się zacznie wylewać przez dziurę wlewową. uff... a się rozpisałem ... ResoR |
Autor: | lukaszand [ śr mar 26, 2008 5:47 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jeszcze co do skrzyni, to odsuwamy ja tylko do tylu?? nie trzeba jej calkiem zrzucic?? |
Autor: | ResoR [ czw mar 27, 2008 2:30 am ] |
Tytuł: | |
lukaszand pisze: ...nie trzeba jej calkiem zrzucic??
Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy przesunąć do tyłu. Jeszcze fajnie by było jakby guru się wypowiedział czy wszystko dobrze opisałem i czy czegoś ważnego nie pominąłem. ResoR |
Autor: | kosciej [ czw mar 27, 2008 7:34 am ] |
Tytuł: | |
No i Panowie dziś znów to samo...Sprzęgło cholernie ciężko chodzi, nie puszcza...Wczoraj podciągnąłem linkę, a dziś znów to samo ![]() Nie wiem, co z tym zrobić - sprzęgło mi się nie ślizga...Dlatego nie wiem, czy mam wymieniać całość, czy tylko jakąś część ![]() I dziś po robocie znów będę leżał na parkingu przed firmą ![]() Pozdr! Czy możliwe jest że mi padło "łożysko wyciskowe"? Czy to jest to zwykłe łożysko, które w moim zestawieniu kosztuje 99PLN? Może sama jaego wymiana pomoże? Trudna jest wymiana samego łożyska? |
Autor: | klark [ czw mar 27, 2008 8:23 am ] |
Tytuł: | |
jak juz rozbebeszac, to lepiej cale sprzeglo wymien, spokoj bedziesz mial na dluzej |
Autor: | ResoR [ czw mar 27, 2008 9:25 am ] |
Tytuł: | |
dokładnie, i tak musisz zwalić skrzynię i tak ... więc przy okazji wymień wszystko .... |
Autor: | piotrk [ czw mar 27, 2008 10:46 am ] |
Tytuł: | |
jak rozbebeszone to tylko całośc - nie ma sensu tylko jednego elementu wymieniać bo nie wiadomo ile pozostałe pociągną To teraz pytanie o uszczelniacze, w jakie sie zaopatrzyć ? co tam da się wymienić dodatkowo bez większych nakładów? np. uszczelniacz skrzyni ? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |