suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

AVM różnice modeli
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=9148
Strona 1 z 1

Autor:  fuxs_gce [ sob sty 12, 2013 2:43 pm ]
Tytuł:  AVM różnice modeli

Witam.

Czy któryś z szanownych forumowiczów dysponuje wiedzą na temat różnic pomiędzy poszczególnymi modelami manualnych sprzęgiełek firmy AVM? Znalazłem na stronie producenta dwie serie: 438 i 538 z kolei na alledrogo występuje seria 438 i 438 HP
Strona producenta: http://www.avm.com.br/products4.htm
438 http://allegro.pl/sprzegielka-avm-438-suzuki-vitara-i2937941815.html
438 HP http://allegro.pl/sprzegielka-avm-samurai-vitara-grand-vitara-hp-i2922415581.html
Różnica w cenie niby nie jest aż tak wielka ale zawsze to kilka zł na paliwo i zabawe w terenie.

Za wszystkie opinie jak i wszelakie za i przeciw z góry dziękuję.
Moje seryjne automaty kończą żywot powoli a że szykuję się do założenia 31 calówek to lepiej zawczasu wymienić sprzęgiełka.

Autor:  lipa olsztyn [ sob sty 12, 2013 3:47 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

Te HP są mocniejsze.

Autor:  sebahabit [ sob sty 12, 2013 7:05 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

a ja bym wolał kupić używane oryginalne i mieć jeszcze więcej kasy na paliwo :D i używane wcale jakością nie będą odbiegały od tych avm a jeżeli miał bym już kupować nowe avm to bym wziął te droższe bo ładniej wyglądają :lol:

Autor:  fuxs_gce [ sob sty 12, 2013 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

To ze sa mocniejsze to sie domyslam tylko dziwi mnie ze na stronie producenta ani slowa na ich temat...a co sie tyczy trwalosci uzywanych fabrycznych a nowych avm to ciezko mi w to uwiezyc bo pewnosci co do stanu takich uzywek nigdy nie mozna miec.
A i sorki za brak polskich literek ale z tel pisze.

Autor:  radzik071 [ sob sty 12, 2013 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

jak używki są w dobrym stnie to mogą być ! myszą być bez luzy w środku i ze szczelnym przekrętełkiem co by wody nie lały.
Duża część używek jest już nieczelne niestety i ma ten luz w środku.
Mam AVM HD i jestem jak na razie zadowolony bo brak wody w środku po terenie

Autor:  fuxs_gce [ sob sty 12, 2013 8:46 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

ale to i tak trzeba by pomacac takie uzywki bo ze sprzedajacymi nigdy nic nie wiadomo wiec zostaje okoliczny rynek. Negocjuje cene w intercarsie bo maja na stanie jeszcze trzy komplety co prawda nie HP a zwyklych.

Autor:  sebahabit [ ndz sty 13, 2013 11:29 am ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

co do sczelności to przecież je sie rozbiera i są w nich gumki uszczelniające - oringi (coś w stylu recepturki) wystarczy rozebrać i wyczyścić lub wymienić oring... co do luzu to hmmmm jeszcze się nie spotkałem... ale o czy m my panowie mówimy to są sprzęgiełka manualne - a nie automaty czyli są praktycznie nie zajebliwe... i tak prędzej puści alumost, półośka w moście, któryś przegub lub wał niż sprzęgiełko :D

Autor:  radzik071 [ ndz sty 13, 2013 3:41 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

sebahabit pisze:
....to są sprzęgiełka manualne - a nie automaty czyli są praktycznie nie zajebliwe... i tak prędzej puści alumost, półośka w moście, któryś przegub lub wał niż sprzęgiełko :D


ten luz nie zmniejsza wytrzymałości sprzęgiełka tylko przez niego przegub lata jak chce, przez co wywala tuleję brązową w czopie piasty oraz 2 uszczelniacze przegób/zwrotnica. To powoduje dostawanie się wody wszędzie do środka co znacznie zmniejsza żywotność wszystkiego i ja np 2 razy w roku musiałem łożyska kół zmieniać od jeżdżenia pod wodą.

Dopiero jak zmieniłem komplet to mam spokuj:
To cytat z postu z moją vitarką
viewtopic.php?f=28&t=4481&p=106025#p106025
radzik071 pisze:
Co wyjazd w bagno to miałem wodę w piastach.
Dlatego zrobiłem:
wsadzone kompletne zwrotnice z 2.0 V6 (przebieg 80kkm - jak nowe)
Nowe uszczelniacze na półosie
Nowe uszczelniacze w zwrotnicach od strony półosi
Nowe łożyska + nowe uszczelniacze między piastą a zwrotnicą.
czyli teoretycznie wszystko jak z fabryki !
Zobaczymy czy w końcu będzie sucho.

Obrazek


sebahabit pisze:
co do sczelności to przecież je sie rozbiera i są w nich gumki uszczelniające - oringi (coś w stylu recepturki) wystarczy rozebrać i wyczyścić lub wymienić oring.


Wymieniałeś kiedyś te oringi z pozytywnym skutkiem? (szczelność)

PS.
Ja nie mówię, że używane manuale są złe !
Mówię tylko, że przetyrane sprzęgiełka są złe :wink:

Autor:  cielaczek [ ndz sty 13, 2013 4:07 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

Ja mam takie
http://allegro.pl/suzuki-vitara-grand-s ... 65451.html
z tego co wiem, są w vitce już długo i nie ma kłopotów.

Autor:  sebahabit [ ndz sty 13, 2013 8:38 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

Radzik w sumie to nigdy nie musiałem ich wymieniać - zawsze wystarczyło rozebrać wyczyścić i było git... ale łożyska po topieniu no cóż po topieniu wiele rzeczy trzeba wymieniać :D
a dlaczego robi sie luz na sprzęgiełkach??? kąty pracy półosi też wszystko niszczą... jedna modyfikacja ciągnie za sobą następną i zawsze coś jest nie tak lub da sie coś ulepszyć...

Autor:  Browning [ ndz sty 13, 2013 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: AVM różnice modeli

cielaczek pisze:
Ja mam takie
http://allegro.pl/suzuki-vitara-grand-s ... 65451.html
z tego co wiem, są w vitce już długo i nie ma kłopotów.

Mam te same i spisują się bez problemów

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/