suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Rodzaje wałów napędowych. http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=9300 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maciekkisiel [ pt lut 01, 2013 5:32 pm ] |
Tytuł: | Rodzaje wałów napędowych. |
Witam Panowie. Z powodu często rozsypujących się krzyżaków jestem zmuszony wymienić wał. I teraz się zastanawiam ile jest rodzajów tylnych wałów napędowych??? Mój wał ( w Vitara cabrio 1.6 16V 1996 rok) ma wypust od strony mostu o średnicy 45 mm i 14 "zębów" na frezie od strony skrzyni. Asekuracyjnie zapytam jeszcze co może być powodem tak częstego zużywania się krzyżaków (3-4 razy w roku przy przebiegach 25-30 tys km rocznie) jeśli nie skrzywiony/niewyważony wał?? W aucie zrobiony jest lift na amorach monroe s1106 i sprężynach z łady albo skody... hmm nie pamiętam, ale chyba skoda. Oczywiście dołożony dystans na sierżancie ok 4 cm i na wale chyba 2 albo 2,5 cm... Lifta robiłem dość dawno i nie pamiętam cyferek dokładnie :/ Wielowypust skrzyni i atak mostu bez luzów... Zapraszam do dyskusji ![]() |
Autor: | NuVo [ pt lut 01, 2013 5:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
Jakie krzyżaki montujesz? Dużo brodzisz we wodzie? Przebieg 25 kkm to wcale nie jest mało, tym bardziej jeśli dochodzi regularne topienie... Wały 1.6 a 2.0 na pewno różnią się długością, zapytaj Radzika, on nawet gdzieś foto wstawiał. Gdyby wał był skrzywiony/ niewyważony to byś czuł wibracje podczas jazdy i ucierpieć mogą łożyska w moście lub wielowypust. |
Autor: | Przemas601 [ pt lut 01, 2013 6:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
Były dwa rodzaje wielowypustów,mały i duży ząb i dwa rodzaje centrowania, mały i duży. Ja używam krzyżaków z łady nivy,wymiar ten sam,koszt około 20zł i maja kalamitkę,przy regularnym smarowaniu wytrzymują spore przebiegi. |
Autor: | maciekkisiel [ pt lut 01, 2013 6:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
Używam auta do jazdy po lesie (leśnik). Nie brodze w wodzie, ale warunki leśne też nie są za ciekawe... Woda z kałuży, błoto itd itp więc warunki ciężkie. Krzyżaki z kalamitkami już przećwiczyłem. Chociaż nigdy nie nasmarowałem, bo albo nie zdążyłem, albo kalamitka się odkręciła i leży gdzieś w lesie. Zastanawiam się teraz czy kupować używany wał, czy poraz kolejny zmienić krzyżaki i tym razem faktycznie o nie zadbać tzn. smarować. Hmm... a kalamitke przecież można wkręcić na klej. Hmm genialny czasem bywam :p A jak często smarujecie swoje krzyżaki?? |
Autor: | Przemas601 [ pt lut 01, 2013 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
To faktycznie z kalamitkami wykręconymi,albo nie używanymi nie mają większej żywotności ![]() Jak sobie przypomnę to nasmaruję. |
Autor: | sin [ pt maja 24, 2013 8:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
dzięki za odpowiedzi. ja się nie boję liftu na sprężynach od felicji tylko nie widzę sensu zmiany skoro mam nowe sprężyny. i co z nimi zrobię? już mam dosyć gratów różnych w piwnicy i nie chce mi się grzebać już przy tym aucie ![]() |
Autor: | Lukasz Hunter [ pt maja 24, 2013 8:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Rodzaje wałów napędowych. |
sin pisze: dzięki za odpowiedzi. ja się nie boję liftu na sprężynach od felicji tylko nie widzę sensu zmiany skoro mam nowe sprężyny. i co z nimi zrobię? już mam dosyć gratów różnych w piwnicy i nie chce mi się grzebać już przy tym aucie ![]() hej ja mam do czynienia z 3 vitarami krótkimi 1 blaszak i 1 cabrio 1,6 8v i we wszystkich są identyczne wejścia wału do reduktora jak i do mostu |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |