suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 7:40 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 19, 2013 9:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Witam.
Wymienialem wczoraj przegub i przy okazji przyjrzałem sie sprzęgiełku. Zrobiłem 2 foty, po odkręceniu pokrywy sprzegiełka (6 śrub) nie chciałem dalej grzebać bo chyba trzeba by dystans zdejmowac a nie mialem czasu, podpowie ktos co dalej odkrecac zeby wyjac i wyczyscic i przesmarowac sprzegielko to co na focie :?:
Widac 4 wkręty na śrubokręt krzyzakowy, ale stwierdzilem ze na razie tego nie ruszam bo wypadnie jakas sprezynka i bedzie "ups, gdzie to było" :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2013 2:21 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lut 19, 2013 11:05 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
"sprzegielko"( a wlasciwie zabierak) juz masz odkrecone, to z 4 srubkami to juz piasta, nie dotykaj tego nawet

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 11:18 am 
Jak dobrze patrzę, to masz zabierak a nie sprzęgiełko.


Na górę
   
Post: wt lut 19, 2013 11:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Zaraz zaraz... czyli ten dekielek/pokrywka na 6 srub to sprzegielko :?: i to wszystko :?: to co tam "sprzęga", załącza i rozłącza napęd na przód? ten dekielek przeczyscilem, przesmarowalem i tyle...

Druga sprawa - dzis byla jazda próbna po zamonotwaniu przegubu, wszystko cacy, napęd działa, cichutko nawet przy skręcaniu ale... za nic nie słyszę tego "cykniecia" przy cofaniu i rozpinaniu sprzegielek na 2H... kilka razy załączałem i rozłączałem przód, otworzyłem sobie drzwi zeby lepiej slyszec i nic...

Po prostu zapinam 4H ruszam i nic nie slychac, przód od razu ma napęd, zatrzymuje sie wlaczam 2H, wsteczny, kilka m do tyłu i nic nie slychac... nie ma roznicy czy cofne czy nie... OCB :?:

Edit: no wlasnie nie wiem to jest zabierak czy sprzegielko w koncu...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 11:28 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
no nie masz sprzegielka, masz na stale spieta polos z piasta ; ]

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No to troche mi sie rozjaśniło :lol: czyli moge od razu dawac w palnik po zapieciu 4H/4L i nie musze cofac zeby rozpiac naped - to plusy, minusy takie ze wieksze opory i zuzycie mostu i wiecej pali, tak :?: czy cos jeszcze :?:

Dobra ide do garazu jeszcze oblookac wszystko... aha, można przy zabierakach przy niewlkiej predkosci zalaczac i rozlaczac 2H - 4H czy trzeba sie zatrzymac :?:

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 2:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
Można przełączać stajesz tylko do zapinania 4 LO... Jak jeździsz dużo i mniej w terenie to warto mieć automaty jednak... smarowane i czyszczone wytrzymają długo... Nawet mam takie :D

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 3:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No to git... jezdze autem na codzien ale i sporo w terenie, na tych zabierakach juz prawie 2 lata smigam i jest ok ;) po czarnym czasami 200km zrobie dziennie...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 4:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
jak chcesz trochę oszczędzić to kup sobie manualne sprzęgiełka i zawsze jak będziesz wiedział, że nie jedziesz w teren i czarna droga to możesz dać sprzęgiełka w położenie "free" i most się nie będzie kręcił. będą deko mniejsze opory toczenia i spalanie. jak załączysz w położenie "lock" to wtedy też będziesz mógł wrzucać napęd z kabiny w trakcie jazdy. ja też miałem stałe zabieraki ale kupiłem manuale zwykłe vitarowskie i jestem zadowolony. zimą praktycznie i tak większość jeżdżę tak jakbym miał zabieraki bo na "lock", ale latem mniej tych napędów się używa to rozpinam na "free" i deko lżej się jeździ.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 7:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
popieram wypowiedź wyżej i dorzucam od siebie że dużo żwawsza vitara jest jak sprzęgiełka są rozłączone

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 8:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
sebahabit pisze:
popieram wypowiedź wyżej i dorzucam od siebie że dużo żwawsza vitara jest jak sprzęgiełka są rozłączone

Żwawsza? To może coś nie halo z napędem masz? :roll: U mnie nie ma różnicy czy spięte czy nie...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 8:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
Browning pisze:
sebahabit pisze:
popieram wypowiedź wyżej i dorzucam od siebie że dużo żwawsza vitara jest jak sprzęgiełka są rozłączone

Żwawsza? To może coś nie halo z napędem masz? :roll: U mnie nie ma różnicy czy spięte czy nie...

nie wiem ja czuję różnicę i to bardzo dużą... (porównanie "jak bym ciągnął za sobą jakiś samochód")
i tak samo na samurajowym przodzie to czuć... (a może mam inne przełożenia w tylnim moście???? :D bo to jest w sumie jedyna rzecz nie zaczepiana jeszcze w vitarze ) ale wtedy lipa by była po załączeniu napędu a raczej nic nie zauważyłem niepokojącego :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 9:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
I ja czuję różnicę, nie jakąś mega olbrzymią ,ale jest na pewno

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 9:47 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dokładnie, jest różnica.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 10:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jest jest pany wiem po sobie że z rozpiętymi jest lżej
i sam jestem przekonany że sprzęgiełka manualne to najlepsze rozwiązanie

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl