suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 20, 2013 11:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
Cześć, rozbierałem dzisiaj sprzęgiełka i zrobiłem taką małą dokumentacje może komuś się przyda.

Do rzeczy...

1. Zdejmujemy koło.

2. Odkręcamy sprzęgiełko (6 śrób) warto poprosić kogoś o zahamowanie kół.

Obrazek

3. Bierzemy jaki mały śróbokręt albo jakiś drucik i wyjmujemy zabezpieczenie.

Obrazek

4. Po wyjęciu zabezpieczenia wyjmujemy wszystko co się da, tylko tak aby zapamiętać kolejność.

Obrazek

5. Przy pomocy pędzelka czyścimy każdy element jakimś rozpuszczalnikiem, ja urzyłem Nitro.

Obrazek

6. Smarujemy niewielką ilością smaru części ruchome.

Nie ma fotki bo nie smarowałem.

To wszystko, teraz wystarczy złożyć całość do kupy czyli kroki od 4 do 1.



W moim przypadku uszkodziły się zabieraki a że po czarnym nie jeżdzę przyspawałem łożysko do obudowy, warto zakryć wielowypust żeby podczas spawania nie leciały tam odpryski...
Gdyby ktoś nie wiedział jak to proszę... (słabo spawam ale byłem na testach i robi jak trzeba więc estetyka spoiny nie wypływa na właściwości terenowe i wreszcie spokuj z przepuszczaniem, trykaniem itp.

Obrazek


Pozdrawiam :D

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: czw lut 21, 2013 6:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 11, 2011 1:15 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
..mały "P.S."...
Przy alusach nie trzeba zdejmować koła (nie wiem jak przy stalówkach)

_________________
Vitara Long lpg 1.6 16v 92r
"trampki" z Fuldy 31'


Na górę
Post: czw lut 21, 2013 6:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
A to już kolego nie koniecznie, jak masz w alusach takie jakby tuby zasłaniające sprzęgiełko to musisz zdjąć koło :D

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: czw lut 21, 2013 6:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja mam stalówki i nigdy kół nie zdejmowałem żeby wykręcić sprzęgiełka tylko myłem całe koło co by syfu nie nawalić

a no tak kapsle niektórzy mają jeszcze :P :P

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz mar 17, 2013 4:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2012 7:20 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Milówka
Ładny manual kolego przyda się na wolne ciepłe weekendy będzie zajęcie przy browarku :) pzdr!

_________________
JLX Japan LuXus


Na górę
Post: śr cze 12, 2013 6:49 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 02, 2011 7:40 pm
Posty: 8
Witam, proszę o informacje w jakiej kolejności montuje się to sprzęgiełko. Kupiłem auto z dwoma inaczej złożonymi sprzęgiełkami i nie znam poprawnej kolejności elementów. Najbardziej mnie interesują pierwsze 4 elementy po wyciągnięciu zabezpieczenia; gdzie była duża sprężyna? Sprzęgiełko nie blokuje się tylko kręci w miejscu. Raz złożyłem i działały ale znów nie działają. Chcę mieć pewność jak to ma być złożone. Może mam coś wytarte.


Na górę
Post: pt cze 14, 2013 10:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
powiem szczerze że nie pamiętam kolejność, nie mam tez sprzegiełek żeby sprawdzić... zadaj pytanie na forum o to bo tutaj raczej nikt nie zagląda:-)

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
Post: pn cze 17, 2013 1:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A powiedzcie mi co to jest jak zdjąłem jedno sprzęgiełko manualne u siebie i nim potrząsałem to coś gruchotało wewnątrz.....co to może być? mimo to sprzęgiełko działa normalnie daje się do załączać i wyłączać......

Coś tam siada czy już siadło?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn mar 31, 2014 10:44 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 05, 2014 11:10 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Bukowiec - Międzyrzecz
Rozbierałem swoje sprzęgiełka i postanowiłem uzupełnić trochę ten poradnik
(przy demontażu nie zdejmowałem kapsla wydało mi się to zbędne)

4,5. Demontujemy zabezpieczenie
Obrazek

7. Wyciągamy element zazębiający się z kołem zębatym wewnątrz obudowy
Obrazek
żeby wyciągnąć zabezpieczenie trzeba ścisnąć sprężynę w środku (jest dość mocna)
Obrazek
w środku znajdujemy takie coś (sprężyna jest z jednej strony szersza)

8. Ewentualnie możemy rozebrać i te elementy
Obrazek

A to obudowa przed czyszczeniem i lakierowaniem oraz druga już gotowa (czarny mat świetnie się prezentuje)
Obrazek

_________________
im lepsza terenówka tym dalej po ciągnik...
vitara cabrio 1.6 16v lpg Spanish rust
lift 4" Radzikone


Na górę
Post: ndz gru 14, 2014 3:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
U mnie nie ma tego zabezpieczenia i srodek od razu wylatuje.Moja obudowa sprzegiełka jest ulana z jednego kawałka pochodzi od 2.0 krótkiej ,a miałem to w grand vitarce ale się rozwaliło i pytanie do kolegi który je spawał ,czy do zespawania sprzęgiełka trzeba ten środek wcisnąc?


Na górę
Post: wt sty 12, 2016 9:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Nie mogę odnaleźć starego tematu o instrukcji użytkowania auto sprzęgiełek. Może mi ktoś powiedzieć, czy przy załączaniu albo rozpinaniu, muszę pokonać wymagany dystans na wyprostowanych kołach?

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: śr sty 13, 2016 9:19 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Staraj się:

Zapinać na prostych, ruszać przy zapinaniu delikatnie - nie strzelać ze sprzęgła,
Aby rozpiąć toczysz się parę metrów w kierunku odwrotnym do którego zapinałeś (bo możesz też zapiąć na wstecznym)

Nie musisz mieć wyprostowanych kół, ale na wyprostowanych kołach łagodniej się zapinają.

Toczenie do rozpięcia to było chyba z 2-3 metry, nawet mniej - kwestia obrócenia koła. Słychać kliknięcie jak się zapinają / rozpinają.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr sty 13, 2016 11:40 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Dokładnie tak jak piszesz z tym , że u mnie raczej nie słychać "kliknięcia".

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: śr sty 13, 2016 4:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Niedzwiadz pisze:
Staraj się:

Zapinać na prostych, ruszać przy zapinaniu delikatnie - nie strzelać ze sprzęgła,
Aby rozpiąć toczysz się parę metrów w kierunku odwrotnym do którego zapinałeś (bo możesz też zapiąć na wstecznym)

Nie musisz mieć wyprostowanych kół, ale na wyprostowanych kołach łagodniej się zapinają.

Toczenie do rozpięcia to było chyba z 2-3 metry, nawet mniej - kwestia obrócenia koła. Słychać kliknięcie jak się zapinają / rozpinają.

Dźwięk słychać. U mnie się zapinają już po ok. metrze niezależnie od tego czy są skręcone czy proste. Moje obawy jednak dotyczyły konsekwencji zapinania/rozpinania na skręconych kołach, gdyż niekiedy lekkie leśne "wędrówki" wymagają korekt do tyłu i przodu wśród przeszkód.
Na wstecznym nie zapnę, jeśli przełączę na 2WD.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: śr kwie 27, 2016 8:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
Zniknęły obrazki z pierwszego postu, można je " jakoś naprawić " aby się wyświetlały ? :)

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl