suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 14, 2008 7:05 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
witam strasznie chrobocze mi w tylnym kole rozebralem beben z hamulcami jest ok ryszam piasta chrobocze.
odgłos przy samym kole
wiec na 99% łozysko
jak to zrobic samemu

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 7:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
A bardzo prosto.
Odkręcasz 4 nakretki od tyłu.
Robisz zobie coś na kształt Z.
Jednym koncem zapierasz o półos a w drugi napitalasz młotkiem aż całe ustrojstwo wylezie.
Potem przecinasz łozysko, pierscien i na koniec bieżnie łozyska.
Rozbierasz wszystko, czyścisz.
Składasz w odwrotnej kolejności.
Pierscien podgrzewasz to czerwonosci i jednym zdecydowanym ruchem opuszczasz na półos.
Możesz dla pewności dobic odpowiednia rurką.
Pamietaj, Masz tylko jedna szanse.
Jak juz bedzie na miejscu, mokra szmata owijasz półos coby szybciej wystygła.
Pierscien szybko stygnie a cała półoś mocno się nagrzewa.
Wklładasz, lekko dobijasz, uszczelniasz kuromestwo w którym jest uszczelniacz i które przykreca sie do pochwy.

Jesli posiadasz narzedzia TOYA, pakujesz sie, bierzesz portfel i cisniesz do warsztatu coby wymienili :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 7:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Acha teraz już i ja wiem trochę więcej:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
No ale dlaczego nie będzie ciaśniej?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 8:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Dlatego że nowe łożyska maja luz.
Chrobotanie to oznaka niechybnej smierci jednego z nich i wyjazd półosi gwarantowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 8:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No jeszcze mi nie chrobocze, tylko koła mają niewielki luz i słychać takie delikatne jakby "puknięcia"

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 10:31 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
no mi niestety juz chrobocze jak ruszam to przeskakuje jakby sie sprzeglka z przodu zalaczalky ale z tyly ich niema

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 2:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Odgrzeje temacik.
Pozbycie sie zewnetrzej biezni lozyska i pierscienia zaciskowego nie sprawilo mi wiekszego problemu. Nie mam natomiast pomyslu na pozbycie sie wewnetrzej biezni lozyska, przeszkadz mi w tym ten element ktory znajduje sie na koncu polosi i przykrecany jest do obudowy mostu na 4 sruby. Nie chcem go uszkodzic a miejsca na tarcze od szlifierki katowej malo.
Moze ktos przerabial temat i moze wiecej cos napisac. Hadek cos skrobnal ale nie do konca mi to uzmyslawia jak to "ugryzc"

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Ostatnio zmieniony sob kwie 16, 2011 9:41 am przez Art_zgl, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 3:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
są takie małośrednicowe tarcze do ciecia metalu na wiertarkę tym już dojdziesz
albo na upartego- ostry pilnik i heya :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 4:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Zanim przeprosze pilnik :) to wole jeszcze poczekac na jakies konstruktywne podpowiedzi.
Chyba ze rzeczywiscie nie mozna tego inaczej "ugryzc" :roll:

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 5:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
te pierścienie zaciskowe to takie całkiem pasowne to nie są (miałem podgrzewać ale gdzieś zasłyszałem że można też na zimno prasą wcisnąc i bedzie to samo) , troche z lenistwa nabiłem je młotem 5 kg przez rurke na zimno i 3 konkretne smarki zrobiłem , ale nie powiem żebym z siebie był dumny :x oby wytrzymało :?

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 9:48 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Art_zgl pisze:
Zanim przeprosze pilnik :) to wole jeszcze poczekac na jakies konstruktywne podpowiedzi.
Chyba ze rzeczywiscie nie mozna tego inaczej "ugryzc" :roll:



miejsca mało ale ustaw tarcze pod skosem do łózyska ==/== o tak i da rade

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 8:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
slaw pisze:
Art_zgl pisze:
Zanim przeprosze pilnik :) to wole jeszcze poczekac na jakies konstruktywne podpowiedzi.
Chyba ze rzeczywiscie nie mozna tego inaczej "ugryzc" :roll:



miejsca mało ale ustaw tarcze pod skosem do łózyska ==/== o tak i da rade

Dokladnie, jakis czas temu zmienialem i dalo rade malym flexem podejsc

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 9:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Dzieki za podpowiedzi. Dzisiaj dalszy ciag walki z tym ustrojstwem :wink:

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: ndz sie 28, 2011 8:32 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 09, 2011 12:29 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Lwow (Ukraina)
Silnik: 2.0 TDI
Model: TD31 TDI
Rok prod.: 1997
Odswieze temat. Moje pierwsze starcie z Vitara zaczelo sie wlasnie od wymiany lozyska tylnej polosi. I tak mialem duzo szczescia bo przejechalem na rozwalionym lozysku 400 km od miejsca zakupu Vitary do domu. Nie bylo mozliwosci zrobic to tak jak opisal kolega Hadek bo nie mialem oryginalnego lozyska i pierscienia zabiespieczajacego. Jako zamiennik postanowiono bylo wykorzystac lozysko ?307(produkciji Rosja o wymirach 80X35X21 wartosc 14 zl). Pierscien zabiespieczajacy zciongnelismy na goraco, zewnentrzny pierscien lozyska zostal przecienty, wewnentrzny tez na goronco. Problem zostawal w tym ze wewnentrzny pierscien lozyska oryginalnego jest szerszy o 5 mm od zewnentrznego. Lozysko ?307 ma pierscienie jednakowej szerokosci. Zeby poprawic sytuacije zostal dorobiony pierscien o wymiarach 45X35X5 mm.
Prosze nie uwazac mnie za warwara czy chliapacza, poprostu trzeba bylo jakos wyjsc z tej sytuacji, byla sobota popoludniu, wszystkie skliepy nie czynne, a samochod byl bardzo potrzebny. Przy pierwszej okaziji wszystkie czeci wymienie na oryginal. Pozdrawim.

_________________
Vitara '97 2.0 TD31 I\C RF 205/80/R16


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:27 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl