suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 8:37 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 29, 2008 7:21 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej!

Wpadłem na taki pomysł. Chodzi o wzmocnienie przedniego mostu za pomocą nalutowania i w newralgiczne punkty dodania np prętów stalowych.

Znalazłem takie coś co się nazywa ALUWELD i służy do lutowania aluminium. Generalnie jest tanie (17 PLN paczka) i sam proces użycia nie jest kłpotliwy, tylko uważać trzeba coby się mostem nie poparzyć :)

Co o tym sądzicie?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 8:01 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2007 9:19 am
Posty: 64
Lokalizacja: Maksymilianowo
Nie wydaje się to dobrym pomysłem gdyż podgrzewając newralgiczne punkty które są z pewnością utrawdzane odpowiednią technologią produkcji (dlatego pękają) osłabisz fabryczną wytrzymałość elementów. Wydaje mi się że bardziej mądrym pomysłem jest zastosowanie innego mostu z samochodu większego który z założenia przystosowany jest do większych obciążeń. Takie lutowanie nie dość że najprawdopodobniej nie da oczekiwanego efektu to najprawdopodoniej zmniejszy wytrzymałość tego co jest. Lut nigdy nie będzie tak wytrzymały jak materiał jednolity!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 8:02 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
W sumie lut, jak dobrze zrobiony i "wysezonowany" do bardzo dobrze trzma ... hmmm ... zastanawiam się tylko, czy da się rozgrzac most do odpowiedniej temperatury :? tak, żeby lut był dobrze zrobiony i żeby mostu nie uszkodzić. Może łatwiej zanieść go do zakładu, który spawa alu ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 8:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja nie mam rozwalonego mostu, tylko dmucham na zimne.
Co do rozgrzania, to to potrzebuje ~380stC co chyba nie powinno zaszkodzić... Co do rozgrzania, to nie powinno być problemu (tylko trzeba to robić na samej obudowie...). Jest taka metoda, że fragment, którego aktualnie nie lutujesz wkładasz do wody i rozgrzewasz tylko ten ponad....

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 10:53 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Wtedy straszne naprężenia powstaną jeśli będzie różnica temp. koło 350'C
Pozatym trzeba by jeszcze wytrawić powierzchnie z tlenku aluminium :?.
Chyba łatwiej pospawać w jakimś zakładzie :) (chociaż nie znam procesu spawania aluminum, ktoś wie jak się to robi? :) )

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 11:30 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
@piotrk spawanie aluminium jest cholernie drogie i robi się to wolframem w osłonie argonowej.. Dlatego kombinuję...Już nie mówiąc o wzmocnieniach...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 7:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
@kosciej jak chcesz tanio to zmotaj se wzmocnienie takie jak ja mam jest przetestowane i robi :twisted:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 8:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kuba500 pisze:
@kosciej jak chcesz tanio to zmotaj se wzmocnienie takie jak ja mam jest przetestowane i robi :twisted:

Też bym tak zrobił. Przy motaniu uważam że powinna przyświecać zasada każdego lekarza:
Po pierwsze nie szkodzić :!: A takie próby spawania wzmocnień na moście mogą też skończyć się porażką.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 9:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Lutowanie aluminium to kiepski pomysł.Ten lut pozwala na polutowanie aluminium ,ale ma:
kiepską wyrzymałość , ogromnie łatwo koroduje, zmieniając się w biały proszek i nagrzanie obudowy do 350 st powoduje dodatkowe naprężenia i konieczność demontarzu łożysk i bebechów.
Lepiej i docelowo taniej to stalowy most z GV.
Swoją drogą to most stalowy z GV testowałem ostro na 32' oponach i po zastosowaniu blokady ARB na grube półosie (też od GV 2,5l )to most o dzwo żyje ,ale zakatowałem kilka przegubów i 2 łożyska kół.
Przygotowania do powstania sztywnego mostu w wersji pancernej w toku. :wink:

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 10:20 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witajcie.
Czytam post i dorzucę parę spostrzerzeń i wniosków.
Na swoim koncie mam juz 3 mosty i powiedziałem dość.Motam cos pancernego ale o tym za chwilę.
Co do przylutowywania czego kolwiek to zanim zaczniece cokolwiek motać musicie cała obudowę podgrzać.Widziałem jak spawali mi mocowanie(to mocowanie które mocuje sie tylna część do poprzeczki) to zanim zaczeli spawać cała obudowa była podgrzana by nie wystapiły napreżenia które w w czasie stygnięcia beda wywoływały duże napreżenia a co za tym idzie mikro pęknięcia.Mozna sapaać bez podgrzania ale później obudowę trzeba poddać obróbce wyżążania odprezającego co nie jest tanie i nie wszystkie zakłady to robią.
Tak więc po mojemu wzmacnianie metodą lutowania odpada.
Co do osłon- mosty pękały nawet gdy były kryte płytą nie mówiac juz o tym że na płycie była taczka błota.Był wyjazd że na 3 Vitary 2 wróciły z połamanymi mostami.( i nie mówimy tutaj o pełnym gazie jak na HURRA rosjanie do ataku)
Rozwiazań jest ilka od Mostu od GV 2,5 po sztywny most jaki ma Wodzu.
Ja ide w kierunku motania półmostu z przedniego mostu od samuraja.Mam nadzieję że na Hellowisko bedzei juz stalowy(założenie jest takie że nie wstawie tam juz innego niz stalowy).
Staram się prowadzić pełna dokumentacje fotagraficzna i rysunkową i jeśli wszytsko wypali wrzuce wszytko na forum co by inni mieli podstawe do motania bo te nasze przednie mosty to studnia bez dna!!!!
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 01, 2008 10:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
OKU pisze:
Staram się prowadzić pełna dokumentacje fotagraficzna i rysunkową i jeśli wszytsko wypali wrzuce wszytko na forum co by inni mieli podstawe do motania bo te nasze przednie mosty to studnia bez dna!!!!
Pozdrawiam


i tego się trzymajmy :lol:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl