suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 12:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: pn sty 11, 2021 2:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
U mnie w 2.0 V6 podmieniłem sterownik ze STAG 300 na LPGTECH'a i tak samo nie czyta czasów PB na LPG.

Jest jakiś sprawdzony sterownik, który odczyta mi czasy PB na LPG i da się po ludzku wystroić?


Na górę
Post: wt sty 12, 2021 5:09 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tak jak pisałem w tym wątku, po wymianie na qboxa problem nie występował. Ale to w było J20. Podobno sterowniki do V6 działały poprawnie ze wszystkimi komputerami gazowymi.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sty 13, 2021 8:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Qboxa nie sprawdzałem :/


Na górę
Post: śr sty 13, 2021 12:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A jaki masz sterownik silnika?
Może jakis nietypowy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sty 13, 2021 2:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Bodajże Hitachi.


Na górę
Post: śr sty 13, 2021 4:20 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
O ile dobrze pamiętam w Vitarach z silnikami J20 problemy są ze sterownikami Hitachi (Mitsubishi?).

krajes pisze:
To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Qboxa nie sprawdzałem :/

Skoro nie działa żaden to może masz coś nie tak w instalacji zrobione. Jak do tej pory LPGtech sie sprawdzał.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob sty 23, 2021 5:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
danthe pisze:
Podobno sterowniki do V6 działały poprawnie ze wszystkimi komputerami gazowymi.
krajes pisze:
To obalam tą teorię - w moim V6 nie widać czasów PB na LPG na STAG 300 i LPG Tech.
Hmm, a co to znaczy, że widać albo nie widać? U mnie (2.0 V6 i Stag 300-6 Q-Max Basic) zmieniają się wartości przy czasach B i G... Czasy G to niecałe 2 razy czas B.
Spalanie trzyma się około 12-13l/100.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: ndz sty 24, 2021 9:16 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
KrystianT pisze:
Hmm, a co to znaczy, że widać albo nie widać? U mnie (2.0 V6 i Stag 300-6 Q-Max Basic) zmieniają się wartości przy czasach B i G...

Na Twoim wykresie odczyt wtrysków benzyny jest kompletny. Więc działa poprawnie.
Ponizej link do wykresu z problemami przy odczycie czasów benzynowych:
viewtopic.php?f=72&t=10088&start=45#p186189

PS:
O ile dobrze pamiętam moje boje z LPG to mnożnik x2 chyba nie jest zbyt dobry. Powinien być 1-1.2.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn sty 25, 2021 7:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
danthe pisze:
Na Twoim wykresie odczyt wtrysków benzyny jest kompletny.
Czyli chodzi o to, że w tym złym niebieski nie dochodzi do końca...
Większy mnożnik = bogatsza mieszanka, bo wtryskiwacz dłużej otwarty... A może wyższe ciśnienie - mniejszy mnożnik; niższe ciśnienie - mnożnik musi być większy?
To jeszcze mam pytanie - serwisant instalujący Staga nie podłączył sond lambda, twierdząc, że to tylko do podglądu na komputerze, ale nie ma żadnego wpływu na sterowanie - Stag faktycznie tak ma, czy serwisant ściemnia?

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: pn sty 25, 2021 10:49 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
KrystianT pisze:
Czyli chodzi o to, że w tym złym niebieski nie dochodzi do końca...

Tak. Teoretycznie można z tym żyć i podobno da się wyregulować taką instalację, ale u mnie się nie udało.
KrystianT pisze:
Większy mnożnik = bogatsza mieszanka, bo wtryskiwacz dłużej otwarty...

Za bogata mieszanka = większe spalanie i mniej mocy.
Ideałem jest mnożnik 1.
Jak jest za duży i masz wolne wtryski to się zapętlają na wyższych obrotach - czyli są cały czas otwarte i silnik jest "zalewany" gazem. Wtrysk powinien nastąpić dokładnie wtedy kiedy przewidują mapy zapłonu.
Najprostszą metodą na poprawienie mnożnika jest wstawienie większych dysz we wtryski gazowe lub jak już nie da się większych to można wykręcić je całkiem. Ostatecznie pozostaje instalacja szybszych i wydajniejszych wtrysków.
Możliwe, że zwiększenie ciśnienia gazu coś pomoże, ale tym się nie bawiłem, więc nie wiem jak to działa.

PS:
ręczne zmniejszanie mnożnika bez dostępnych odczytów z sond lambda może w skrajnym przypadku uszkodzić silnik (spalanie stukowe przy zbyt ubogiej mieszance)

Wskazania sond lambda są bardzo pomocne przy strojeniu instalacji gazowej.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 26, 2021 8:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Zwiększenie ciśnienia na reduktorem na pewno sprawia, że może a używać mniejszych mnożników.

Sonda lambda w sumie nie jest potrzebna instalacji gazowej sekwencyjnej. Najważniejsza jest obserwacja czasów wtrysku benzyny, gdy auto pracuje a gazie. Ma być taki sam czas gdy auto pracuje na gazie (oczywiście patrząc na czas przy tych samych warunkach pracy silnika).

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr lut 03, 2021 3:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Nie wiem czy warto ryzykować 300zł żeby kupić i podłączyć qbox jak się okaże, że nie gada dalej z moim sterownikiem PB :/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl