suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

instalacja LPG 2.0 16v J20A
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=10088
Strona 2 z 5

Autor:  danthe [ pt lut 13, 2015 7:08 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie.

Autor:  gutek.a4 [ pt lut 13, 2015 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

danthe pisze:
Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie.

podobno osprzęt, czujniki są takie same dlatego komp powinien być bardzo podobny, zastanawiam się czy nie wziąć Elpigaz,

Autor:  Niedzwiadz [ pt lut 13, 2015 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

W 2.0 16v o ile dobrze kojarzę to LPGtech robi robotę. Też polski sterownik, też z Białegostoku :). Złącza nawet te same co Stag300.

Autor:  sciba [ pn kwie 27, 2015 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

danthe pisze:
Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie.


A dlaczego :?:

LPGTech to kopia STAGa :mrgreen:
gorsza 8)

Autor:  gutek.a4 [ pn kwie 27, 2015 9:38 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Założyłem elpigaz vela, jestem zadowolony, pali 12-14 litrów, delikatny spadek dynamiki jest ale nie narzekam

Autor:  danthe [ pn kwie 27, 2015 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

sciba pisze:
danthe pisze:
Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie.


A dlaczego :?:

LPGTech to kopia STAGa :mrgreen:
gorsza 8)


A przeczytaj łaskawie ten wątek od początku to się dowiesz.

Autor:  sciba [ wt kwie 28, 2015 12:39 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Sorry nie zagłębiłem się wystarczająco :oops:

Kwestia jest dosyć prosta. Stag ma zbyt wysoki próg detekcji sygnału wtryskiwaczy i w efekcie nie widzi całej wartości sygnału. Zaprogramowanie takiej a nie innej wartości progu jest spowodowane kwestiami bezawaryjności sterownika, żywotności oraz funkcjonowaniem sterownika w innego rodzaju silnikach. LpgTech zrobił po prostu inną wartość detekcji i o to cała afera.
Jeśli chodzi o nową linie sterowników STAG Q-box (nowa płytka i hardware o wieki wyprzedająca hardware LpgTecha) problem złego odczyty czasów nie powinien już występować. Pisze powinien, dlatego, że nie było okazji sprawdzić tego akurat na sterowniku Hitachi z J20A. Jeśli ktoś chciałby przetestować proszę PW.

Wracając do tematu. J20A jest bez problemu do ogarnięcia na "starym" STAGu. Sam regulowałem kilka i jestem tego pewny. Wystarczą odpowiednie narzędzia i wiedza. Czego niestety 80% gazowników brakuje :mrgreen:


p.s tak...pracuję w firmie...produkującej STAGa :mrgreen:

Autor:  danthe [ wt kwie 28, 2015 2:05 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Mam qboxa i problem nie występuje.
Niestety spalanie dalej się utrzymuje na poziomie 25-30l/100km

EDIT:
ostatnio 24-25l/100km
benzyna 12-16l/100km

Autor:  sciba [ wt kwie 28, 2015 8:41 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

To zdecydowanie za dużo.
auto wygląda jak z avataru :?:

Jakie masz podzespoły w instalacji :?: wtryskiwacze reduktor ??
Możesz wrzucić jakieś zdjęcie, żeby było widać jak to jest założone :?:
Najlepiej plik ustawień ze sterownika podeślij jak masz możliwość
Jesteś z Wawy ?? mogę polecić Ci kogoś kto to ogarnie.

Autor:  danthe [ wt kwie 28, 2015 9:13 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Samochód zdecydowanie nie wygląda jak ten z awatara :)
Obrazek

Koła MT 33" na pewno nie pozwalają na niskie spalanie, ale nie powinien spalać 2x wiecej niż na benzynie. Muszę założyć koła szosowe i przejechać 200-300km testowo.

Reduktor wymieniony na KME silver bo poprzedni był za mały i zamarzał przy wysokich obrotach o duzym obciążeniu silnika - teraz jest ten polski i jest ok. Muszę tylko jeszcze ogarnąć czujnik temperatury przy reduktorze bo jest prowizorycznie zamotany z tego co widzę.
Nowy kolektor, kompletny wydech.
Nowe cewki i świece i przewody sterujące cewkami.
Wymieniony kompletny rozrząd (na łańcuszkach).
Nowa pompa wody.
Przepłukana chłodnica i nowy termostat.
Jest lepiej, więcej mocy, nie dławi się na wolnych obrotach. Nie przegrzewa się.

Wtryski są nie najlepsze: OMVL REG Dream XXI nowego typu. Robiłem testy na różnych zwężkach i bez zwężek. Jeszcze tylko nie testowałem na nowym reduktorze mniejszych zwężek, z mniejszym otworem. Ale czasy wtrysków gazu są w porównaniu z benzynowymi w miarę poprawne.

Aktualnego pliku ustawień nie mam pod ręką. W qbox jest sporo ciekawych ustawień ale trzeba poświęcić chyba milion roboczogodzin żeby go dopieścić porządnie :)

Instalacja jest zamontowana solidnie, nie można się za bardzo przyczepić, a ja należę do czepialskich klientów. Można ewentualnie się reduktora czepić, ale po prostu się inaczej nie chciał zmieścić KME. Jest 2x większy od poprzedniego.

I najciekawsze, spalanie bardzo mało zależy od tego czy jadę w trasie spokojnie czy ostro czy też szaleje w terenie :)

Autor:  sciba [ wt kwie 28, 2015 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Nooo nie wygląda podobnie :mrgreen:

Jednak coś musi być nie tak. Rozumiem, że 12-16 L/100km na tych samym obuwiu :wink:
Qbox jest dosyć rozbudowany, ale raczej funkcję są dosyć intuicyjne. Do prostego silnika wystarczy porządna i dokładna regulacja.
A powiedz, czy oprócz spalania są jeszcze jakieś kłopoty z pracą silnika :?: spadek mocy, dławienie, szarpanie :?:
Czasy wtrysku mogą być podobne, ale może np. występować zbyt szybkie zapętlenie czasów przy wyższych obrotach i już będzie lipa. Podejrzewam, że raczej przy tych kapciach musisz zmieniać biegi przy 4 tyś obr. :mrgreen:
Jak będziesz miał okazję to podeślij mi plik .ust
Chyba, że mogę Cię wysłać do jakiegoś magika w okolicy, co Ci to ogarnie. Tylko napisz skąd jesteś.
Nie takie wynalazki na Stag-u jeżdżą :mrgreen:

p.s aaa i RegFast to bardzo słaby wtryskiwacz do silników wysokoobrotowych. Nie jest zły, ale do vw 1.6 100KM :mrgreen: f

Autor:  danthe [ śr kwie 29, 2015 7:37 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

sciba pisze:
A powiedz, czy oprócz spalania są jeszcze jakieś kłopoty z pracą silnika spadek mocy, dławienie, szarpanie

To zostało wyeliminowane. Moc przybyła i jest. Praktycznie nie ma różnicy pomiędzy benzyną a gazem.

sciba pisze:
Czasy wtrysku mogą być podobne, ale może np. występować zbyt szybkie zapętlenie czasów przy wyższych obrotach i już będzie lipa.

Czym to się objawia? Wtrysk zały czas otwarty i leje gazem non stop?
sciba pisze:
Podejrzewam, że raczej przy tych kapciach musisz zmieniać biegi przy 4 tyś obr.

raczej przy 4500-5000 :) mam przyzwyczajenia z hondy, która po 4500 do 8000 ma drugie życie :)
sciba pisze:
Chyba, że mogę Cię wysłać do jakiegoś magika w okolicy, co Ci to ogarnie. Tylko napisz skąd jesteś.

Jestem z Warszawy, dokładnie Kabaty. Jakieś namiary na ogarniętych magików którzy nie kasują za sam wjazd na kanał mile widziane.
sciba pisze:
RegFast to bardzo słaby wtryskiwacz do silników wysokoobrotowych. Nie jest zły, ale do vw 1.6 100KM

Jestem tego świadom. Tylko w tej chwili waży się decyzja czy nie wyrzezać tego "zua" pod tytułem LPG i przynajmniej odzyskać troche kasy za instalacje. Wiec dopóki nie podejmę decyzji to szkoda mi kilkaset zł na wtryski jeszcze dodawać. A jakie wtryski polecasz?

Autor:  sciba [ śr kwie 29, 2015 2:41 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Napisałem PW
Daj znać czy udało się ogarnąć temat

Autor:  jamamoto [ wt cze 02, 2015 7:17 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG.
Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony.

Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu)

Autor:  danthe [ śr cze 03, 2015 8:45 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

jamamoto pisze:
Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG.
Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony.

Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu)


J20 w GV to troche inna bajka. Inny ECU i inna wiązka. Podobno nie ma już problemów.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/