suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
instalacja LPG 2.0 16v J20A http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=10088 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | danthe [ pt lut 13, 2015 7:08 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie. |
Autor: | gutek.a4 [ pt lut 13, 2015 10:38 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
danthe pisze: Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie. podobno osprzęt, czujniki są takie same dlatego komp powinien być bardzo podobny, zastanawiam się czy nie wziąć Elpigaz, |
Autor: | Niedzwiadz [ pt lut 13, 2015 10:43 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
W 2.0 16v o ile dobrze kojarzę to LPGtech robi robotę. Też polski sterownik, też z Białegostoku . Złącza nawet te same co Stag300. |
Autor: | sciba [ pn kwie 27, 2015 8:08 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
danthe pisze: Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie. A dlaczego LPGTech to kopia STAGa gorsza |
Autor: | gutek.a4 [ pn kwie 27, 2015 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Założyłem elpigaz vela, jestem zadowolony, pali 12-14 litrów, delikatny spadek dynamiki jest ale nie narzekam |
Autor: | danthe [ pn kwie 27, 2015 10:43 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
sciba pisze: danthe pisze: Nie wiem jaki jest ECU w 1.8, ale jeśli podobny do tego w 2.0 to stag 4 nie zadziała poprawnie. A dlaczego LPGTech to kopia STAGa gorsza A przeczytaj łaskawie ten wątek od początku to się dowiesz. |
Autor: | sciba [ wt kwie 28, 2015 12:39 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Sorry nie zagłębiłem się wystarczająco Kwestia jest dosyć prosta. Stag ma zbyt wysoki próg detekcji sygnału wtryskiwaczy i w efekcie nie widzi całej wartości sygnału. Zaprogramowanie takiej a nie innej wartości progu jest spowodowane kwestiami bezawaryjności sterownika, żywotności oraz funkcjonowaniem sterownika w innego rodzaju silnikach. LpgTech zrobił po prostu inną wartość detekcji i o to cała afera. Jeśli chodzi o nową linie sterowników STAG Q-box (nowa płytka i hardware o wieki wyprzedająca hardware LpgTecha) problem złego odczyty czasów nie powinien już występować. Pisze powinien, dlatego, że nie było okazji sprawdzić tego akurat na sterowniku Hitachi z J20A. Jeśli ktoś chciałby przetestować proszę PW. Wracając do tematu. J20A jest bez problemu do ogarnięcia na "starym" STAGu. Sam regulowałem kilka i jestem tego pewny. Wystarczą odpowiednie narzędzia i wiedza. Czego niestety 80% gazowników brakuje p.s tak...pracuję w firmie...produkującej STAGa |
Autor: | danthe [ wt kwie 28, 2015 2:05 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Mam qboxa i problem nie występuje. Niestety spalanie dalej się utrzymuje na poziomie 25-30l/100km EDIT: ostatnio 24-25l/100km benzyna 12-16l/100km |
Autor: | sciba [ wt kwie 28, 2015 8:41 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
To zdecydowanie za dużo. auto wygląda jak z avataru Jakie masz podzespoły w instalacji wtryskiwacze reduktor ?? Możesz wrzucić jakieś zdjęcie, żeby było widać jak to jest założone Najlepiej plik ustawień ze sterownika podeślij jak masz możliwość Jesteś z Wawy ?? mogę polecić Ci kogoś kto to ogarnie. |
Autor: | danthe [ wt kwie 28, 2015 9:13 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Samochód zdecydowanie nie wygląda jak ten z awatara Koła MT 33" na pewno nie pozwalają na niskie spalanie, ale nie powinien spalać 2x wiecej niż na benzynie. Muszę założyć koła szosowe i przejechać 200-300km testowo. Reduktor wymieniony na KME silver bo poprzedni był za mały i zamarzał przy wysokich obrotach o duzym obciążeniu silnika - teraz jest ten polski i jest ok. Muszę tylko jeszcze ogarnąć czujnik temperatury przy reduktorze bo jest prowizorycznie zamotany z tego co widzę. Nowy kolektor, kompletny wydech. Nowe cewki i świece i przewody sterujące cewkami. Wymieniony kompletny rozrząd (na łańcuszkach). Nowa pompa wody. Przepłukana chłodnica i nowy termostat. Jest lepiej, więcej mocy, nie dławi się na wolnych obrotach. Nie przegrzewa się. Wtryski są nie najlepsze: OMVL REG Dream XXI nowego typu. Robiłem testy na różnych zwężkach i bez zwężek. Jeszcze tylko nie testowałem na nowym reduktorze mniejszych zwężek, z mniejszym otworem. Ale czasy wtrysków gazu są w porównaniu z benzynowymi w miarę poprawne. Aktualnego pliku ustawień nie mam pod ręką. W qbox jest sporo ciekawych ustawień ale trzeba poświęcić chyba milion roboczogodzin żeby go dopieścić porządnie Instalacja jest zamontowana solidnie, nie można się za bardzo przyczepić, a ja należę do czepialskich klientów. Można ewentualnie się reduktora czepić, ale po prostu się inaczej nie chciał zmieścić KME. Jest 2x większy od poprzedniego. I najciekawsze, spalanie bardzo mało zależy od tego czy jadę w trasie spokojnie czy ostro czy też szaleje w terenie |
Autor: | sciba [ wt kwie 28, 2015 9:56 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Nooo nie wygląda podobnie Jednak coś musi być nie tak. Rozumiem, że 12-16 L/100km na tych samym obuwiu Qbox jest dosyć rozbudowany, ale raczej funkcję są dosyć intuicyjne. Do prostego silnika wystarczy porządna i dokładna regulacja. A powiedz, czy oprócz spalania są jeszcze jakieś kłopoty z pracą silnika spadek mocy, dławienie, szarpanie Czasy wtrysku mogą być podobne, ale może np. występować zbyt szybkie zapętlenie czasów przy wyższych obrotach i już będzie lipa. Podejrzewam, że raczej przy tych kapciach musisz zmieniać biegi przy 4 tyś obr. Jak będziesz miał okazję to podeślij mi plik .ust Chyba, że mogę Cię wysłać do jakiegoś magika w okolicy, co Ci to ogarnie. Tylko napisz skąd jesteś. Nie takie wynalazki na Stag-u jeżdżą p.s aaa i RegFast to bardzo słaby wtryskiwacz do silników wysokoobrotowych. Nie jest zły, ale do vw 1.6 100KM f |
Autor: | danthe [ śr kwie 29, 2015 7:37 am ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
sciba pisze: A powiedz, czy oprócz spalania są jeszcze jakieś kłopoty z pracą silnika spadek mocy, dławienie, szarpanie To zostało wyeliminowane. Moc przybyła i jest. Praktycznie nie ma różnicy pomiędzy benzyną a gazem. sciba pisze: Czasy wtrysku mogą być podobne, ale może np. występować zbyt szybkie zapętlenie czasów przy wyższych obrotach i już będzie lipa. Czym to się objawia? Wtrysk zały czas otwarty i leje gazem non stop? sciba pisze: Podejrzewam, że raczej przy tych kapciach musisz zmieniać biegi przy 4 tyś obr. raczej przy 4500-5000 mam przyzwyczajenia z hondy, która po 4500 do 8000 ma drugie życie sciba pisze: Chyba, że mogę Cię wysłać do jakiegoś magika w okolicy, co Ci to ogarnie. Tylko napisz skąd jesteś. Jestem z Warszawy, dokładnie Kabaty. Jakieś namiary na ogarniętych magików którzy nie kasują za sam wjazd na kanał mile widziane. sciba pisze: RegFast to bardzo słaby wtryskiwacz do silników wysokoobrotowych. Nie jest zły, ale do vw 1.6 100KM Jestem tego świadom. Tylko w tej chwili waży się decyzja czy nie wyrzezać tego "zua" pod tytułem LPG i przynajmniej odzyskać troche kasy za instalacje. Wiec dopóki nie podejmę decyzji to szkoda mi kilkaset zł na wtryski jeszcze dodawać. A jakie wtryski polecasz? |
Autor: | sciba [ śr kwie 29, 2015 2:41 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Napisałem PW Daj znać czy udało się ogarnąć temat |
Autor: | jamamoto [ wt cze 02, 2015 7:17 pm ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG. Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony. Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu) |
Autor: | danthe [ śr cze 03, 2015 8:45 am ] |
Tytuł: | Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A |
jamamoto pisze: Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG. Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony. Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu) J20 w GV to troche inna bajka. Inny ECU i inna wiązka. Podobno nie ma już problemów. |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |