suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

instalacja LPG 2.0 16v J20A
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=10088
Strona 3 z 5

Autor:  sciba [ śr cze 03, 2015 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

jamamoto pisze:
Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG.
Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony.

Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu)


Proponuję STAGa :D
w jednym z warsztatów :

http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/autoryzowane-serwisy-stag

Gwarancja ogólnopolska
Polska produkcja, cena zdecydowanie bardziej atrakcyjna niż włoszczyzna

Autor:  ziel0ny [ czw cze 25, 2015 9:48 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Właśnie przymierzam się do instalacji i widzę że to nie takie hop-siup. Czy ktoś mógłby rozpisać przykładowe działające z j20 elementy instalacji? Czy w Białymstoku jest zakład który ogarnia vitary? W starej Lagunie I zakładałem w "takada" i w sumie byłem zadowolony.

Autor:  danthe [ czw cze 25, 2015 10:06 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Reduktor musi być odpowiednio duży - teraz mam polski KME SILVER (lovato 180HP nie dał rady - ponad 4000rpm gaz zamarzał na listwie)
Komputer - stare stagi nie działają, dopiero Qbox ogarnia. Podobno LPGtech też działa bez problemu.
Jakieś wydajne wtryski - tego jeszcze nie ogarnąłem.

ps:
będę się pozbywał swojej instalacji, mam mały bak z butlą w miejscu oryginalnego baku.

Autor:  jamamoto [ ndz lip 19, 2015 6:07 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

sciba pisze:
jamamoto pisze:
Ojczulek ostatnio zakupił GV 5D 2.0 (2004r) i zastanawia się nad LPG.
Ja w moim Mitsubishi Space Star mam BRC 24 Sequent od prawie 3 lat i jestem zadowolony.

Jak BRC współpracuje z silnikiem 2.0 w Grand Vitarze? (Zakładam, że była jedna wersja benzynowego silnika 2.0, czyli J20A w tym modelu)


Proponuję STAGa :D
w jednym z warsztatów :

http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/autoryzowane-serwisy-stag

Gwarancja ogólnopolska
Polska produkcja, cena zdecydowanie bardziej atrakcyjna niż włoszczyzna


A wracając do pytania, czy są jakieś problemy z BRC w tym modelu?

Autor:  dendrol [ czw sie 13, 2015 8:30 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Ja mam problem z instalacją lpg w 2.0 16V. Jak zgaszę całkowice rozgzrany silnik na LPG i postoi ok. 5 minut, trzeba dłużej kręcic albo wcale nie chce odpalić. W przypadku jak nie odpali to trudno go odpalić także na PB. Jakby go zalewało gazem? Na benzynie wszystko chodzi ok. Poza tym na LPG chodzi równo i mocy nie brakuje. Sterownik stag-4eco, wtryski barracuda, parownik nie wiem. Byłem na regulacji ale to chyba problem osprzętu. Co obstawiacie?

Autor:  danthe [ czw sie 13, 2015 9:52 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Chyba odpalanie zawsze jest na PB. Nawet jak silnik jest rozgrzany. Może komp gazowy nie przełącza na PB?

Nie masz przypadkiem wyłączanej pompy benzyny jak jedziesz na gazie?

A jak zgasisz na gazie i po tych paru minutach wymusisz odpalenie na PB?

Autor:  kipulo [ pt sie 14, 2015 7:23 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Umnie gv 2.0 16v chodzi na stagu dosyc dobrze,ale wtryskiwacze już drugi raz wymienione w ciągu roku bo jak przełaczał na gaz to gasł całkiem

Autor:  dendrol [ pt sie 14, 2015 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

No i wygląda na to że jednak niesłusznie oczerniłem lpg. Byłem dziś u gaziarza i więcej potestowałem też na pb. No i wyszło że te same objawy choć mniej nasilone są także na benzin. Przed załozeniem instalacji było ok. Może to te upały zrobiły swoje. Kolejne podejrzenie padło na czujnik położenia wału. Przełożyłem z drugiego wozu i na razie ok.

Autor:  DominikLong [ czw sie 20, 2015 5:33 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Jakie świece polecacie do J20A z LPG?

Autor:  sciba [ czw sie 20, 2015 7:36 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Takie jak podaje katalog
Nie ma czegoś takiego jak świece do LPG
to ściema :roll:
Ja najcześciej używam NGK

Autor:  DominikLong [ pt sie 21, 2015 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Dzięki.
Wiem że to ściema z tymi świecami do LPG.
Chciałem się zapytać w jakie najlepiej zainwestować do w/w samochodu.

Autor:  Kamyk [ pn sie 31, 2015 5:31 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Mam taką Vitarę, kupiłem ją z instalacją BRC spalanie około 14l. Poprzedni właściciel twierdził że nie ma z nią problemów ja jeżdżę od kwietnia tego roku - brak problemów.

Autor:  danthe [ wt kwie 05, 2016 7:13 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

Założyłem szosowe koła i zrobiłem testy spalania.
Wyszło:

LPG 12,5l/100km
benzyna 10,5l/100km

Z tym, że jazda 100km po autostradzie ze stałą prędkością 80-85kmh z jednym przyciśnięciem do 120 kmh. Więc jest to minimalne spalanie w tym samochodzie. Pewnie mniej by było jak bym miał minimalnie większe koła, bo teraz mam 80kmh przy 2700RPM. Do tego łożyska są już bardzo głośne, a to też ma wpływ na opory toczenia.

Autor:  biela [ wt kwie 05, 2016 7:57 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

danthe pisze:
Założyłem szosowe koła i zrobiłem testy spalania.
Wyszło:

LPG 12,5l/100km
benzyna 10,5l/100km

Z tym, że jazda 100km po autostradzie ze stałą prędkością 80-85kmh z jednym przyciśnięciem do 120 kmh. Więc jest to minimalne spalanie w tym samochodzie. Pewnie mniej by było jak bym miał minimalnie większe koła, bo teraz mam 80kmh przy 2700RPM. Do tego łożyska są już bardzo głośne, a to też ma wpływ na opory toczenia.


czyli w normie, ale i tak nie mało... jeep zj 5.9 lpg przy trasie z taką prędkością jak mówisz chlał 14 lpg... (przy jezdzie w miescie 25-30 ;) )

Autor:  danthe [ wt kwie 05, 2016 8:08 am ]
Tytuł:  Re: instalacja LPG 2.0 16v J20A

biela pisze:
zyli w normie, ale i tak nie mało... jeep zj 5.9 lpg przy trasie z taką prędkością jak mówisz chlał 14 lpg... (przy jezdzie w miescie 25-30 ;) )


W teście chodziło o określenie czy instalacja gazowa jest sprawna. I chyba jest, bo taka różnica jest dopuszczalna raczej.

ps:
Zapomniałem jeszcze dodać, że na dachu bagażnik z trapami.
Jak zrobię łożyska i powymieniam oleje to zrzucę bagażnik i ruszę w testy ponownie. Dobrze by było jakieś większe koła szosowe załatwić żeby przy 2500 było przynajmniej 90kmh.
Chociaż jak patrzę na spalanie vitary (link w stopce) to ona zawsze paliła 10-12 Pb. Nawet jak była totalną serią. Z tym że w przeszłości nigdy nie robiłem takiego testu, tylko było to spalanie z normalnej dynamicznej jazdy po polskich drogach.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/