suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 06, 2014 8:43 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Witam, mam taki problem, że na zimnym silniku potrafi się dławić przy obciążeniu. Jak wcisnę sprzęgło (jak się dusi) silnik pracuje równo. Jak dam mu obciążenie to znowu się dławi. Dzieje się to tylko na gazie. Filtry wymienione, przewody WN i świece też. Jak się rozgrzeje to ustępuje (przypadek?). Co to może być, może parownik?

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 8:51 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
podjedź do gazownika niech ci do kompa podłączy instalację, raczej parownik do regulacji

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 8:55 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Hej, na gaz przelaczaj po nagrzaniu silnika do około 40 stopni[jak wskazówka wyjdzie poza symbol C-cold, inaczej parownik "zamarza" i dzieje się tak jak piszesz.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 9:39 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Zaopatrz sie w Blosa. U mnie minus 20 odpala na benzynie zaraz pyk i leci na gazie bez pierdniecia. Swietne urzadzenie. Zwykly gaznik lecz na gaz.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 9:41 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
Dhaeraow ma sekwencyjna instalację

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 10:56 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Mam sekwencję, byłem u gazownika wyregulował i dalej to samo

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 10:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Jeżeli parownik stary, membrany mogły zesztywnieć - objaw taki jak u Ciebie występuje. Ewentualnie smoła w parowniku, znajdź śrubę do spuszczania smoły i po porządnym rozgrzaniu odkręć. Silnik zgaszony, LPG odcięte elektrozaworem :mrgreen:

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pt lut 07, 2014 8:19 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
A jak wygląda sprawa z parownikiem? Wymiana membrany itp do zrobienia w zaciszu domowym czy dać do gazownika?

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: pt lut 07, 2014 3:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
1. Nie wiem jaki masz parownik - jeżeli rozbieralny to powinieneś dać radę sam.
2. j/w - czy i po ile są zestawy naprawcze.
3. j/w - czasami lepiej okazyjnie kupić nowy niż się pierdzielić ze starym.

Na allegr.. znalazłem parownik do sekwencji nowy za 150zł, a zestawy naprawcze nawet po 250zł.

Sprawdź co masz.

A przede wszystkim: upewnij się czy to aby na pewno wina parownika.

Wg. mnie kolejność postępowania:

a. szukam kogoś w pobliżu mającego pojęcie na ten temat.

(jeżeli nie)

b. szukam kogoś kto ma taki sam/podobny na wypożyczenie, przekładam - sprawdzam.

(jeżeli nie)

opcja płatna:

c. Gazownik, diagnoza, wymiana/naprawa.
(Wiele rzeczy można zrobić samemu taniej lub za darmo, ale grzebiąc przy LPG bez odpowiedniej wiedzy na ten temat narażasz się na potencjalne nieszczęście). Nawet drobna nieszczelność potrafi zrobić z samochodu bombę, szczególnie w zamkniętym pomieszczeniu.

Jeżeli jesteś pewien, ,ze chcesz się tego podjąć samodzielnie:
Pamiętaj: przed grzebaniem przy parowniku zakręć zawór główny przy butli !!
Odpal auto i przełącz na LPG (wypal gaz z przewodów itp.)
Zgaś silnik.
Odepnij klemy z akumulatora.
Papierosy precz :mrgreen:
Zabezpiecz przewody LPG przed zabrudzeniem oraz zakorkuj węże z płynem chłodzącym które odepniesz od parownika.


Pamiętaj że i tak czeka Cię regulacja.

Najlepiej rób to na otwartej przestrzeni.


A naj-najlepiej zleć to gazownikowi, on ponosi odpowiedzialność i ma sprzęt do sprawdzenia szczelności.

Poważnie, może się udać, ale może się nie udać...

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pn lut 10, 2014 8:45 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Miałem podobne objawy do Twoich, próbowałem regenerować stary parownik ale śruby się ukręcały przy próbie ich odkręcania to się poddałem i pojechałem do gazownika. wymienił parownik na nowy i dał nowy przewód do miksera. Odebrałem auto za całość zapłaciłem 220 zł i ciesze się bezproblemowym jeżdżeniem.

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: pn lut 10, 2014 11:38 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 26, 2013 12:48 pm
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa/Łącko
Ja miałam taki problem, auto jakby traciło moc w trakcie jazdy. Zwłaszcza pod górkę. W instalacji (sekwencja) wszystko było ok. W końcu okazało się, że przyczyną były świece. Kupiłam takie przeznaczone do instalacji gazowych i problem nigdy się nie powtórzył.

_________________
Vitara 2.0 16V 1999r


Na górę
Post: pn lut 10, 2014 9:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Jak pisałem świece i przewody są nowe. Faktycznie iskierki skakały na starych przewodach, ale wyszło że to nie to (choć zmiana na nowe byłą odczuwalna)

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: pn lut 10, 2014 11:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
jezeli masz sekwencje to wszystk0o mozna wyciagnac z komputera sekwencji, bierzesz gazownika z laptopem i jedziesz, wszystko odczyta z wykresow pracy, moze mu pod obciazeniem brakuje gazu - wtedy wydluzy czas wtryskow, jesli go zalewa to skróci, reduktor nalezy zakupic DOBRY, zadne alaski at09 i inne wynalazki, KME silver mam w 3 autach i problemy sie skonczyly

jakie masz wtryski ? badziewne valteki jak wszyscy bo "panie ja chce taniom instalacje gazowom ? "


pokaz fotku osprzetu do gazu to cos bedzie mozna napisac

_________________
EVitara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl