suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: pt paź 05, 2012 6:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Jak dobrze to rozkminiłem to kostuchwi chodzi o żałowanie gazu silnikowi :roll: 8)

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: sob paź 06, 2012 10:32 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
kostuch pisze:
Trzeba było nie kutwić gazu silnikowi skręcając śrubę :lol:
.........


Możesz to przetłumaczyć na bardziej polski ? :roll:
Bo ja prosty chłopak jestem i nie kumam takiego specjalistycznego słownictwa.

W instalacji 1 generacji jest śruba na wężu regulująca przepływ gazu.
Jak przesadzisz z oszczędnością i za bardzo ją skręcisz, to silnikowi brakuje paliwa.
Słowo "kutwa" jest jak najbardziej po polsku:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2476830
http://megaslownik.pl/slownik/synonimy_ ... 8520,kutwa


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: sob paź 06, 2012 11:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Panowie podepnę się pod temat, w przyszłym roku będę chciał zapodać gazik do swojego Geo macie jakiś zaufany i sprawdzony zakład gazowniczy na terenie wawy i okolic ? dodam jeszcze zależy mi na tym żeby nie odwracać dolotu ze snorkela do tyłu, a z tego co czytałem na forum to gazownicy odwracają bo na gazie jak jest do przodu to gaśnie...innym się udało i mają do przodu dolot bo trafili na porządnego gazownika, który wie co i jak.

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: ndz paź 07, 2012 12:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostuch pisze:
...
W instalacji 1 generacji jest śruba na wężu regulująca przepływ gazu.
Jak przesadzisz z oszczędnością i za bardzo ją skręcisz, to silnikowi brakuje paliwa.
Słowo "kutwa" jest jak najbardziej po polsku:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2476830
http://megaslownik.pl/slownik/synonimy_ ... 8520,kutwa


Ale czasownika "kutwić" w słowniku nie ma :mrgreen:
A ja z analizy słowotwórstwa to słaby jestem :lol:

Vitarze 1.6 8v na gaźniku mogłem całkiem wykręcić tą śrubkę i dalej się zamulała :wink:
Ps:
Miałeś kiedyś sekwencję?



lenny pisze:
Panowie podepnę się pod temat, w przyszłym roku będę chciał zapodać gazik do swojego Geo macie jakiś zaufany i sprawdzony zakład gazowniczy na terenie wawy i okolic ? dodam jeszcze zależy mi na tym żeby nie odwracać dolotu ze snorkela do tyłu, a z tego co czytałem na forum to gazownicy odwracają bo na gazie jak jest do przodu to gaśnie...innym się udało i mają do przodu dolot bo trafili na porządnego gazownika, który wie co i jak.


Ty masz 16v więc zakładaj sekwencję i nie martw się o kominek skierowany w przód. Sekwencji to nie rusza.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: ndz paź 07, 2012 12:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
Ty masz 16v więc zakładaj sekwencję i nie martw się o kominek skierowany w przód. Sekwencji to nie rusza.[/quote]


Prawda kominek nie przeszkadza a nie ma różnicy czy sie jezdzi na gazie czy benzynie

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: ndz paź 07, 2012 1:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Vitarze 1.6 8v na gaźniku mogłem całkiem wykręcić tą śrubkę i dalej się zamulała :wink:
Ps:
Miałeś kiedyś sekwencję?



Jak wykręciłeś całkiem i się zamulała, to:
- mieszanka była już za bogata
- reduktor był zje...ny
- mikser był niedopasowany
Ręczne ustawienie faktycznie wymaga sporo zachodu, żeby było akceptowalnie.

ps.
Nie miałem nigdy sekwencji - uważam, że jest to przerost formy nad treścią (w tym konkretnie silniku).
Do smallblocka V8 z wielopunktem też mam założoną tylko 2 generację i nie narzekam. Jak mi padła kiedyś sonda lambda, to ustawiłem ręcznie zawór w odpowiednim położeniu i jeździłem jak na 1 generacji :mrgreen:


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: ndz paź 07, 2012 7:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
radzik071 pisze:
Vitarze 1.6 8v na gaźniku mogłem całkiem wykręcić tą śrubkę i dalej się zamulała :wink:


Przecież nie wykręcałem całkiem śrubki :wink: to taka przenośnia

Chodzi mi o to że można było ustawiać do woli na analizatorach itp a i tak nie było mocy tyle co na benzynie.

To może podsumowując.
Dasz sobie jajka uciąć, że w Twoich autach z LPG 1szej gen. moc na gazie jest nie gorsza niż na benzynie ?
Tylko ostrożnie z odpowiedzią bo szkoda jajek :wink: :mrgreen:


Poza tym sekwencje są już na tyle tanie że raczej nie warto ryzykować zamulenia auta, większego spalania i strzałów.
Nie każdy umie sobie samemu wyregulować "śrubke" a gazowników partaczy też nie brakuje.

Tylko raz pojechałem na regulację gazu 1szej gen. do "specjalisty" bo myślałem, że może ustawi lepiej swoimi przyrządami.
I ustawił ! Ascona 2.2 paliła mi 20L zamiast 13 a jechała tak samo :lol:

kostuch pisze:
..............

Jak wykręciłeś całkiem i się zamulała, to:
- mieszanka była już za bogata
- reduktor był zje...ny
- mikser był niedopasowany
Ręczne ustawienie faktycznie wymaga sporo zachodu, żeby było akceptowalnie.
.........


Przyczyna była inna.
Nie było zwężki na dolocie.
Jak ją zrobiłem przed filtrem powietrza to było o niebo lepiej (ale i tak gorzej niż na PB )

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: pn paź 08, 2012 3:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik,
Jak mi zasponsorujesz hamownię, to mogę podać wiarygodne liczby :mrgreen:
Nie twierdzę, że moc na pb i lpg mam identyczną. Pewnie jakaś różnica jest, ale nie robi mi to wielkiej różnicy czy mam 90 czy 86 koni (a na pewno nie dopłacę 1,5k pln za sekwencję, żeby te parę KM odzyskać).
Poza tym maksymalizacja mocy to przesąd - im większa moc tym większa prędkość maksymalna możliwa do uzyskania. A po co mi Vmax w terenie gdzie należy jeździć momentem?
Pytałem jak taka elektroniczna sekwencja robi pod wodą. Niezręczna cisza nastała... :D
Osobiście w suzuce nie mam gdzie paczki fajek dobrze zabezpieczyć a co dopiero komputer sekwencji, który jednak jest trochę większy i wrażliwszy.

Zgadzam się, że jak ktoś chce mieć bezobsługowość większym kosztem, to powinien sobie założyć sekwencję. A jak ktoś lubi sobie sam poregulować (i wie jakie są tego konsekwencje), to wsadza co chce.

ps.
Zwężka w dolocie świadczy o źle zrobionej instalacji 1 generacji. Maskuje co najwyżej objawy a nie leczy przyczynę.


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: pn paź 08, 2012 9:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie wiem jak z tą zwężką na dolocie bo się nie znam. W sekwencji nie jest potrzebna :)
Ale chyba jakoś trzeba zrobić podciśnienie w dolocie, żeby gaz zasysał ? (tak strzelam bo nigdy się w to nie wkręcałem)

A co do tej dopłaty to chyba przesadzasz, że sekwencja 1500 droższa
Dobrą sekwencję we Wrocławiu zakładasz za 2200zł
To za zwykła instalację ile 1200? 1400? bo chyba nie 700 :wink:

A co do wodoodporności to nieraz zalałem bagnem kompa gazu albo umyłem go karcherem i nic mu nie jest.
Z tego co mi się wydaje to ten mój komp jest wodoszczelny :roll: (wtyczka z kablami na pewno)
W przeciwieństwie do kompa silnika

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: pn paź 08, 2012 10:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Nie wiem jak z tą zwężką na dolocie bo się nie znam. W sekwencji nie jest potrzebna :)
Ale chyba jakoś trzeba zrobić podciśnienie w dolocie, żeby gaz zasysał ? (tak strzelam bo nigdy się w to nie wkręcałem)

A co do tej dopłaty to chyba przesadzasz, że sekwencja 1500 droższa


Zwężka jest, ale przed przepustnicą a nie przed filtrem powietrza - działa dokładnie tak jak zwężka venturiego w gaźniku.
W sumie to największa wada w porównaniu z "wtryskiwaczami" gazu.
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego nie zrobili instalacji z "jednopunktowym wtryskiem gazu" (tak jak TBI w np vitarze 8v) :roll:

Niech będzie 1000 droższa. Też parę fajnych gadżetów można za to mieć :)


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: wt paź 09, 2012 3:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kostuch pisze:
Pytałem jak taka elektroniczna sekwencja robi pod wodą. Niezręczna cisza nastała... :D
jedyny problem w komputerze. Jak silnik ma kompa, to jeszcze jeden komp nic nie zmienia. No może kolejny element który może się sp...lić, ale to element, zwiększający de facto niezawodność poprzez redundancję zasilania paliwem :mrgreen:

kostuch pisze:
Zgadzam się, że jak ktoś chce mieć bezobsługowość większym kosztem, to powinien sobie założyć sekwencję. A jak ktoś lubi sobie sam poregulować (i wie jakie są tego konsekwencje), to wsadza co chce.
amen :) nic dodać, nic ująć. Wszystko ma swoje zady i walety.
Ostatnio na ten przykład klnę sobie na gaźnik. Niby bez komputera, niby super ekstra, ale niech się tylko jakiś mały syf tam znajdzie to gorzej niż naprawa kompa :lol: a weż to potem wyreguluj, software nie pomoże :lol:
no ale daje radę - ma swoje zalety. W polu kompa nie naprawisz, a gaźnik wyczyścisz, wyregulujesz.

kostuch pisze:
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego nie zrobili instalacji z "jednopunktowym wtryskiem gazu" (tak jak TBI w np vitarze 8v) :roll:
no a po co takie coś? Łączyło by wady instalacji "zwykłej" z sekwencją. Zaletą sekwencji jest to, że dolot samego gazu masz praktycznie przy zaworach ssących. Gdzie byś taki pojedynczy wtryskiwacz zamontował? Pozatym co by tym sterowało? Komputer :mrgreen:

Także ani dobre dozowanie gazu by to nie było, a do tego przez elektronikę. Czyli, de facto, suma wad obu rozwiązań.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: wt paź 09, 2012 3:42 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
piotrk pisze:
kostuch pisze:
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego nie zrobili instalacji z "jednopunktowym wtryskiem gazu" (tak jak TBI w np vitarze 8v) :roll:
no a po co takie coś? Łączyło by wady instalacji "zwykłej" z sekwencją. Zaletą sekwencji jest to, że dolot samego gazu masz praktycznie przy zaworach ssących. Gdzie byś taki pojedynczy wtryskiwacz zamontował? Pozatym co by tym sterowało? Komputer :mrgreen:

Także ani dobre dozowanie gazu by to nie było, a do tego przez elektronikę. Czyli, de facto, suma wad obu rozwiązań.


Tu się nie zgodzę. Potencjalne zalety:
- brak zwężki (jak w sekwencji)
- niewrażliwość na spadki ciśnienia przez brudny filter albo wiatr dmuchający w snorkela (jak w sekwencji)
- cztery razy mniejsze problemy z kalibracją, bo tylko jeden wtryskiwacz (lepiej niż w sekwencji)
- prostsza elektronika sterująca
- wtryskiwacz można wprowadzić zaraz przed przepustnicą do kolektora ssącego (jedna dziurka w łatwo dostępnym miejscu zamiast czterech w niedostępnych miejscach)

W sumie jakby się nad tym zastanowić, to takie coś było robione jako 3 generacja - ciągły wtrysk gazu.
Miałem to kiedyś zakładać sobie w gelendzie na KE-jetronicu, ale nie zdążyłem.


Na górę
 Tytuł: Re: lpg 1,6 16v
Post: wt paź 09, 2012 8:06 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Teraz sobie jeszcze przypomniałem, że po założeniu gazu do vitary 1.6 8v gaźnik, spadła też odczywalnie moc na benzynie przez to, że mikser był zwężką !

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 11:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 22, 2014 2:12 am
Posty: 130
Montował ktoś z was sam instalacje gazową do vitarki tzn sekwencje ? Silnik 1.6 16v. Najtansza instalacja kosztuje 1500zł bedzie to to jezdziło jakoś ? Miałem pomysł żeby samemu założyć ale dam sobie spokój :P

_________________
Vitara 1.6 16v 97r 3d cabrio


Na górę
Post: ndz lut 14, 2016 10:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Odkopie trochę temat. Mam pytanie, otóż czy majstrował ktoś z gazem, żeby jakąś używkę znaleźć tanią i włożyć coś bez papierów? Jeśli ktoś coś takiego robił to niech się podzieli informacją ile go to wyszło i czy jest sens coś takiego robić, czy wszystko fajnie chodzi, jakie plusy i minusy? Czy zamontować nową instalacje w serwisie z papierami i nic nie kombinować?

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl