suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

LPG do 1,6 16V
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=13735
Strona 1 z 5

Autor:  Hanover [ pn maja 26, 2008 10:41 am ]
Tytuł:  Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

Od kilku tygodni stałem się posiadaczem krótkiej Vitary 1.6 16V.
Przyszła pora żeby założyć LPG, co wybrać ? Jedni radzą Blosa, inni sekwencję.
Może jakieś uwagi, porady :]

Autor:  piotrk [ pn maja 26, 2008 11:17 am ]
Tytuł: 

Ja mam sekwencje BRC.
Zalety wg mnie:
- nie ma różnicy w mocy/momencie gaz/benzyna
- spalenie - też bez różnicy, tylko syndrom ciężkiej nogi się czasem odzywa. Generalnie 10l/100km gazu w mieście na czarnym - można zejść do 8l - raz mi się udało, bo chciałem sprawdzić :P. Przy mojej jeździe wciąga koło 11-12l/100km, bo jakoś zawsze gdzieś mnie wywieje na "spacer" :twisted:
- przełączanie - totalnie niezauważalne, bez szarpnieć itp itd.
- cena LPG :D
Wady:
- brak "bagażnika" jeśli można to było tak nazwać
- cena - ja dałem 2950 zł
- geściej pod maską i trzeba więcej się nagimnastykowac, żeby się dobrac do niektórych elementów
- jesli ktoś nie dbał, to będzie musiał zadbać o świece i przewody WN
- nie można odpalić na LPG - także układ paliwowy musi być sprawny w całości - nie jest to w sumie wada, ale brak plusa, który posiada instalacja prostsza, na której da się wymusić pewne zachowania.

Ogólnie:
bardzo zadowolony jestem, żadnych problemów :)
Nie bierze oleju ;) żadnych zmian w stosunku do banzyny

Autor:  krzych [ wt maja 27, 2008 1:45 pm ]
Tytuł: 

ja mam zwykłą instalację BRC i butle 50l cylindryczna faktycznie przez to nie ma bagażnika i spokojnie odpala na gazie nawet zimą. w moim automacie i z moim butem pali ok 15 l ale wydaje mi się że jest troche słabsza niż na benzynie

Autor:  Hanover [ wt maja 27, 2008 4:53 pm ]
Tytuł: 

nikt więcej nie jeździ na LPG ? :D

Autor:  BARTEK W. [ wt maja 27, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

Jeździ, ale co niektórzy mają 8V
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=573

Autor:  szczyglo [ czw cze 19, 2008 7:47 am ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

Ja mam BLOSa, i instalacje BRC. Jak dotąd (ok.4 m-ce), bez problemów. Na gazie i na benzynie jednakowo ciągnie. Spalanie na poziomie 12 litrów (krótkie przejazdy, sporo po górkach). Benzyny brał podobnie 11-12 litrów. Butla 45 litrów, kazała zapomnieć o bagażniku.

Autor:  KozioŁ [ pt cze 20, 2008 4:38 pm ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

Ja co prawda nie mam LPG, ale jak już miałbym zakładać do wielopunktowego wtrysku to tylko sekwencję brałbym pod uwagę - oszczędność na instalacji prędzej czy później może się zemścić :wink:

Autor:  PrzeM [ pt cze 20, 2008 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

Najlepiej wcale nie montować :lol:
Pozdr.

Autor:  KozioŁ [ sob cze 21, 2008 9:27 am ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

Też tak uważam :mrgreen:

Autor:  vaiker [ pt lip 04, 2008 1:03 pm ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

wielopunkt = sekwencja i BASTA, nie interesuja cie jakies tam ustawienia i ciagle wizyty u gazownika bo nie ma wolnych, bo strzela, bo takie tam, komputer gazu sam podrasowuje wtryskiwanie dysz gazowych ze komputer silnika mysli ze jedzie na benzynie, przelaczanie gaz/benzyna niezauwazalne, jadac 10 na godzine i jadac 120 na godzine, dobrze ustawiona to spalanie mniejsze niz na "analogowym", nie wiem jak BRC ale na STAG'u mozna odpalic silnik na gazie ( tryb awaryjny na dojazd do stacji ;] ) do etgo butla pod auto i nawet nie zauwazysz ze agz masz, tyle ze po 2,30 za litr a nie 4.90

Autor:  mosquito [ pt lip 04, 2008 1:12 pm ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

vaiker pisze:
.......do etgo butla pod auto .....


i w niczym nie przeszkadza,ze jest pod autem?Nie obniza przeswitu?Nie przytarles nigdzie?

Autor:  vaiker [ pt lip 04, 2008 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: Jaką instalację LPG do krotkiej 1.6 16V ???

miesci sie zamaist baku paliwa ( no wiec bak paliwa trzeba wykombinowac inny, ja go wyspawalem z nowego kanistra 10 litrowego zamontowanego plasko miedzy sierzantem a buda auta, po 2 strownie walu symetrycznie do wydechu, wspawalem kryze z malucha , smok z malucha i pompke zewn z opla calibry), butla podwieszona na 2 uchwytach ktore siadaja pod orginalne mocowania baku PB i na to naszla orginalna oslona baku, butla schowana miedzy profilami ramy, oslonieta od dolu, miodzio, a i srodek ciezkosci nizej niz w przypadku bagaznika

Autor:  axit [ pt sie 20, 2010 2:53 pm ]
Tytuł:  LPG do 1,6 16V

Czy te silniki dobrze znoszą LPG sterowane śrubką lub przynajmniej silnikiem krokowym? Czy trzeba już montować sekwencję? Pomijam przebiegi roczne. Z moich dotychczasowych doświadczeń z 16V to oplowskie dobrze znoszą nawet śrubę na wężu, a jak jest krokowiec to nic więcej nie trzeba - silnik staje się prawie bezobsługowy. AHA jakie są teraz realne ceny instalek? I czy do motoru z przebiegiem " ponoć" 210 kkm można jeszcze wkładać LPG?

Autor:  piotrk [ pt sie 20, 2010 3:01 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

Dobrze znoszą, ale sekwencje.
Podobno jeden strzał potrafi zniszczyć przepływomierz, więc lepiej dołożyć kilka stówek od razu i mieć spokój.

Autor:  slaw [ sob sie 21, 2010 12:18 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

ja potwierdze 1 strzał = uszkodzony przepływomierz

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/