suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

LPG do 1,6 16V
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=13735
Strona 2 z 5

Autor:  axit [ sob sie 21, 2010 7:09 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

slaw pisze:
ja potwierdze 1 strzał = uszkodzony przepływomierz


To ja chyba jednak poszukam 8V i pogodzę się z mniejsza mocą. :D

Autor:  himself [ sob sie 21, 2010 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

tylko po co ? przeciez sekwencje montujesz za 2200 we wroclawiu a 1 generacja za okolo 1400 chyba wiec roznica 800zł a zdecydowanie wiecej mocy

Autor:  konrad [ sob sie 21, 2010 7:51 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

przy dzisiejszych cenach, nawet bym nie próbował wkładać do MPI i 16V innej instalki jak sekwencja
instalacja mieszalnikowa to zawsze ryzyko strzału (przepływka powie papa), zmniejszenie mocy nawet na noPB (zwężka na dolocie)

zastanów się ile będziesz robił km, bo mnie np instalka się nie opłacała, mimo że żona jeździ co dzień do pracy
ale przy przebiegach mniejszych jak 10kkm to ledwo wyjdziesz na zero ...

jak jednak gaz to bierz 8V, albo 16 i sekwencja 8)

Autor:  franek [ ndz sie 22, 2010 7:26 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

Mam LPG w 16V i nie wiem czy w 8V też tak jest, ale u mnie przy snorkelu 5cm auto dusi się. Jak odepnę snorka jest ok.

Autor:  daju83 [ pn sie 23, 2010 3:01 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

Witam mam ten sam silnik. Kupiłem zagazowane autko i nie jest to sekwencja już rozwaliło jeden przepływomierz. chyba autko czeka przeróbka. Pozdrawiam

Autor:  wieniovitara [ czw sie 26, 2010 11:19 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

W 16 przy kominie jest dziura przy dole więc dlatego wydaje sie że dusi. Krokówka jest do czyszczenia co jakiś czas więcej wad nie było.

Autor:  vonBraun [ pt sie 27, 2010 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

O właśnie,

Czy ktoś litościwy mógłby by "mnię objaśnić" w temacie różnicy między instalacją sekwencyjną a zwykłą? Ewentualnie podlinkować jakieś info. Kupiłem Suzię z instalacją zwykła, co pozbawiło mnie możliwości wyboru. Początkowo jeździłem na benzynie bo była tania i bałem się trzymać w domu tyle propanu, ale pod dwu miesiącach przekonałem się do tego (zwłaszcza do ceny gazu ;-), tyle że zamontowałem w garażu czujnik reagujący na węglowodory. Teraz, gdy cena gazu zaczyna ponaddwukrotnie przekraczać cenę benzyny bardzo mi się ta instalacja spodobała ;-). Podejrzewam - nie liczyłem, że dawno już zarobiła na siebie. Nie widzę jakiś różnic mocy silnika pomiędzy benzyną a gazem (poza sytuacją gdy zbiornik jest już prawie pusty).

Czy da się i czy warto brać za przerabianie tego na sekwencję?
Czy trzeba założyć wszystko "de nowo" czy też coś ze starej instalacji będzie do wykorzystania?

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  polopony [ sob sie 28, 2010 1:29 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

tez myslalem nad gazem i sobie podarowalem, zadaj sobie pytanie ile bedziesz robil kilometrow rocznie i czy ci sie faktycznie oplaca montowac lpg. do 16-stki. jezeli posiadasz auto kupione za ok 8tys montujac inst.gazowa za 2tys. - czyli 1/4 wartosci samochodu!!! obecnie mam spalanie na trasie ok 7,3l/100km miasto ok 8.5 l/100km teren wiadomo - bez ograniczen :lol: opony 205 AT. wiec nie jest tragicznie.

Autor:  vonBraun [ sob sie 28, 2010 4:44 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

polopony pisze:
/.../ jezeli posiadasz auto kupione za ok 8tys montujac inst.gazowa za 2tys. - czyli 1/4 wartosci samochodu!!! /.../.

Wtracę się - wartość samochodu nie ma tu chyba nic do rzeczy, decydują ceny paliwa- o ile dobrze liczę to przy spalaniu 8,5l/100
"czysta" różnica w łącznej cenie paliwa po roku w którym przejeżdzamy około 15000km wyniesie ok.3021,75
minus nieco drozszy przegląd i okresowe przeglądy u gazownika + filtry (ok 200-300PLN) plus amortyzacja- w suzukach lubią się robią jakieś tam "luzy pod zaworami" czy jak tam sie to nazywa (raz na jakiś czas tzreba coś tam poprawiać a potem robic większy remont) liczmy 500 rocznie plus konieczność startowania i nagrzewania silnika na benzynie (500?), plus ok 300PLN bo gazu idzie więcej niż bezyny, plus nie zawsze były takie ceny (nie wiem ile dodać)- ale i tak to oznacza że po roku zwraca się tania instalacja gazowa "niesekwencyjna" jak moja a po dwu latach sekwencyjna, bo najskromniniej licząc wychodzi Ci ok 1400 zysku rocznie. U mnie przy 11-12 litrach na 100 i prawdopodobnym przebiegu ok. 20000 kilometrów rocznie różnica między ceną przejechanej benzyny a ceną gazu to ponad 3700 PLN(po uwzględnieniu "poprawek"). Przyjąłem dzisiejsze ceny Benzyna:4,54, gaz:2,17.

Przy dzisiejszych cenach benzyny, wartość samochodu wyjeździłbym w dwa i pół roku
:-)
Litr dobrego piwa kosztuje taniej:-)

To trochę tak jak z zakupem drukarki atramentowej za 200 złotych /O jak tanio!!!;-)/ - zapominamy że jeden kolorowy kartridge może kosztowac tyle co drukarka

pozdrawiam
vonBraun

Autor:  polopony [ sob sie 28, 2010 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

zgadzam sie z Toba ze jest tansze jezeli chodzi o tankowanie, ale zauwaz ze na poczatku zadalem pytanie ile kilometrow rocznie bedzie robil autem, bo jezeli bedzie uzywal vitry do zabawy w terenie - weekendowy wypad - to pewnie kase na instal. lpg byloby lepiej wydac na benzyne (musialby troszke dluzej pojezdzic zeby sie zwrocilo na lpg).

a tak na marginesie nie wiem jak to obliczales ale wg twoich kryteriow tj. przejezdzjac rocznie 20tys km przy cenach benzyny i lpg na poziomie 4.54 i 2.17 pln/l spalanie twoje 12l moje 8.5l roznica wyszla mi dokladnie 2510pln :lol:

na benzynie jest drozej ale nie przesadzaj :mrgreen:

Autor:  vonBraun [ sob sie 28, 2010 8:59 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

Nie wiem jakiego rodzaju róznicę masz na myśli. Jesli różnicę między gazem a benzyną - liczyłem tak:

polopony pisze:
/.../
na benzynie jest drozej ale nie przesadzaj :mrgreen:

zakładam, że jezdzisz minimum 15000 km -to podzielić na 100 to 150 jednostek przeliczeniowych po 100km razy Twoje 8,5 litra na 100 to 1275 litrów rocznie. Razy : dla benzyny za 4,54 litr daje 5788,5PLN
dla gazu za 2,17 litr daje 2766,75PLN
gaz jest rocznie tańszy zatem o 3021,75PLN
tak jest licząc twoje zużycie bez "poprawek" które wziąłem pod uwagę.

Licząc podobnie dla przebiegu 20000 po 11,5 litra na 100 różnica na korzyśc gazu to 5451
/bez poprawek/.

po zmniejszeniu tej róznicy o wymienione post wyżej poprawki wyszło mi odpowiednio mniej ale wciąz różnica jest wystarczająca aby zwrócić w rok koszt prostej instalacji.

Nawiasem mam wątpliwości jak osiągasz w vitarze 8,5 litra. Mnie realnie nie udaje się zejść niżej niż 10 a silnik nie różni się chyba jakoś specjalnie (liczyłem to przez czas dłuższy na podstawie rachunków ze stacji i ustaliłem średnią).

No chyba, ze vitarke trzymasz w celach "off-roadowych" i jezdzisz nią najwyżej pare tysięcy - wtedy nie ma znaczemia
pozdrawiam
vonBraun

Autor:  polopony [ ndz sie 29, 2010 8:27 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

wychodzi ci taka roznica bo dla bezyny i lpg liczysz to samo spalanie!!!
a chocby nie wiem jak dobrze bedziesz mial wyregulowana instalacje zawsze na lpg bedziesz mial wyzsze zuzycie.

odnosnie moich 8.5l w miescie - to srednia spalania tylko w miescie - nie wierzysz twoja sprawa nie mam podstaw zeby pisac inaczej (no chyba ze licznik przeklamuje :mrgreen: )

Autor:  Browning [ ndz sie 29, 2010 8:39 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

polopony pisze:
wychodzi ci taka roznica bo dla bezyny i lpg liczysz to samo spalanie!!!
a chocby nie wiem jak dobrze bedziesz mial wyregulowana instalacje zawsze na lpg bedziesz mial wyzsze zuzycie.

Brednie Kolego piszesz... Miałem kilka samochodów Pb/LPG i w żadnym (łącznie z Vitarą) spalanie gazu nie jest większe. Jaka masz dobrze wyregulowaną mieszankę to nie ma cudów żeby spalanie było większe a osiągi słabsze...

Autor:  polopony [ ndz sie 29, 2010 11:50 am ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

brednie powiadasz - jak wychodzi ci 1:1 to tylko pogratulowac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  vonBraun [ ndz sie 29, 2010 2:34 pm ]
Tytuł:  Re: LPG do 1,6 16V

polopony pisze:
brednie powiadasz - jak wychodzi ci 1:1 to tylko pogratulowac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Różnica wg teoretyków jest, ale ponieważ jeździłem już tylko na gazie i tylko na benzynie oceniam ją na nie więcej niż 1 litr na 100km. W pierwszym obliczeniu /na samym początku - kilka postów wcześniej/ wziąłem na to poprawkę. Poprawki na spadek mocy nie przyjąłem bo nie mam widocznego spadku mocy podobnie jak przedpiśca. Możliwe, że warto coś doliczyć na wagę zbiornika ale to chyba nie jest zbyt wiele.
Reasumując jeżdżąc powyżej 10000 km/rok IMHO warto się nawet zapożyczyć aby to sobie zainstalować - pomijając of korz różnych pozytywnie zakręconych hobbystów, którzy z emocjonalnych powodów wola mieć samochód "niskażony".

polopony pisze:
/.../odnosnie moich 8.5l w miescie - to srednia spalania tylko w miescie - nie wierzysz twoja sprawa nie mam podstaw zeby pisac inaczej (no chyba ze licznik przeklamuje :mrgreen: )

Pewnie sporo zależy także od tego jakie to miasto i jaka Vitara :-) raz po dwu dniech dojazdów i "odjazdów" z pracy w korkach miałem 14l/100 spalonej benzyny. Potem wziąłem sie na sposób i używając niższych biegów byłem w stanie zredukować do podanych wartości. Jeszcze jedno: mam wrażenie że ustawienia licznika kilometrów bywają bardzo różne - jedne przekłamują w dół inne w górę - znaczenie ma zapewne tez rozmiar opon. Najczęściej spotykałem się z opiniami o przekłamaniami w góre/w sensie podawania wyższej prędkości pojazdu niż rzeczywista/. U mnie nawet po założeniu opon o profilu 70 nadal licznik prędkości podaje wartości zawyżone. Przy 100-110 km na godzinę dane są przekłamane o około 8-10% wzwyż. Testy wykonywałem z ozi explorerem podłaczonym na laptopie do GPS na odcinku kilkunastu kilometrów na obwodnicy, starając sie utrzymywać stałą prędkość.

Tylko ja jakiś wciąż nie mogę się dowiedzieć czym właściwie się różni instalacja "zwykła" od sekwencyjnej - strony, na które trafiałem opisują jedynie sekwencyjną jako "lepszą" - ale bez wyjaśnienia i nadal nie rozumiem czemu (podobnio coś tam ma wybuchać w miejscu zwanym kolektor chyba...)

pozdrawiam
vonBraun

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/