suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw gru 26, 2024 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 29, 2015 10:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
Jestem na etapie pewnych modernizacji w mojej Grand Vitarze I 2,5v6 i urodził się pomysł aby zrobić mniejszy zbiornik na Pb a w miejsce originalnego baku wstawić butlę LPG 50l poj. wodnej (śr. 315mm, dł. 735mm).
Zbiornik na Pb docelowo ma wylądować pod siedziskiem pasażera z tyłu po prawej stronie. Gość który ma go wyspawać z kwasówki 2mm ma problem bo obawia się że może pokręcić pierścienie przy spawaniu które ma zrobić aby zastosować originalną pompkę, aby przykręcić jak orginał.

Narodziło się pytanie czy można by zastosować pompkę zewnętrzną która będzie miała odpowiednią wydajność, to by ułatwiło troszkę pracę.
Z góry dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: ndz lis 29, 2015 10:53 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Sie za bardzo nie znam (mam Diesla) ale z zewnętrzną pompką nie powinno być problemów skoro ma podobne parametry jak oryginał.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: ndz lis 29, 2015 11:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
Właśnie o parametry chodzi nie bardzo wiem jaką, czy też z jakiego samochodu zastosować :(
gdyby ktoś podpowiedział byłbym wdzięczny :D

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: ndz lis 29, 2015 11:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Popatrz na allegro, na zewnetrzne pompki, ja mam z poloneza 1,6 3 barowa, ale do Ciebie bedzie za slaba pewnie

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:56 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
cesiek pisze:
Właśnie o parametry chodzi nie bardzo wiem jaką, czy też z jakiego samochodu zastosować :(
gdyby ktoś podpowiedział byłbym wdzięczny :D


http://www.autozone.com/external-engine ... ing=search

http://www.autozone.com/external-engine ... ckfit=true
tu masz parametry jakiegoś zamiennika

Interesują cię raczej te:
Maximum Free Flow Rate (gph): 55
Maximum Pressure Range (psi): 90
Minimum Free Flow Rate (gph): 45
Minimum Pressure Range (psi): 80

Maximum Free Flow Rate (gph): 54.2
Maximum Pressure Range (psi): 109
Minimum Free Flow Rate (gph): 44.9
Minimum Pressure Range (psi): 80

Oczywiście trzeba to jeszcze zweryfikować, bo internet nie zawsze prawde Ci powie :)

Mała uwaga. Zewnętrzne pompy są zazwyczaj głośne wiec jak przymocujesz ją do podłogi to będzie bardzo ją słychać w środku. Tak bardzo, że pasażerowie będą niezadowoleni. Dodatkowo pojawią się wibracje na karoserii. Trzeba dobrze przemyśleć miejsce i sposób montażu. Chyba że to do zmoty to wtedy hałas z pompy nie jest problemem :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 11:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
dzięki za podpowiedzi i uwagi
miejsce pompki jeszcze nieokreślone ale kolega ma to zrobić jakoś na przekaźnik aby pompka się wyłączała w momencie przełączenia na gaz

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 12:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
oszalałeś ?

To co zrobisz w czasie wyprzedzania tira jak Ci nagle gazu braknie i auto przełączy się na benzynę której ciśnienia nie ma a z na przeciwka drugi tir ?

pompa paliwa musi chodzić cały czas ! Szkoda Ci prądu czy jak ?
Jak coś to w Tauronie mają taniej

A pompę paliwa kup uniwersalną. Może być mocniejsza bo i tak co za dużo to wraca powrotem do baku

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 1:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
nie wiem czy oszalałem :shock:
kumpel twierdził że to będzie automatyka, jak się włączy gaz pompka staje, jak się włączy benzyna pompka rusza; tyle z teori się dowiedziałem
Miło słyszeć takie uwagi, bo lepiej jak już to będzie, sprawdzić te działanie gdy nie ma TIRÓW hehee

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 1:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pompka musi podawać paliwo do układu z odpowiednim ciśnieniem i wydajnością. Jesli układ opróżni się grawitacyjnie (nie wiem czy tak w vitarze moze się zdarzyć) to napełnienie i odpowietrzenie może potrwać kilka sekund. Nawet fabryczna pompka czasem sekundę lub dwie dobija paliwo przed odpaleniem, słychać to.
Tak jak Radzik napisał - pompka powinna chodzić cały czas.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
A juz tam musi :) ja mam ma reczny knefel i czasem wylaczam, a po drugie w nowszych instalacjach, nie wszystkich oczywiscie, producent oferuje wylacznik pompy podczas przelaczenia na gaz.
Ale od Siebie dodam, ze faktycznie jest to glupi pomysl, a jak nuvo zauwazyl, przy oproznieniu ukladu trwa to kilka sekund. Zdazalo mi sie ze po wlaczeniu pompki 2-3 sekundy bylo brak zasilania paliwa.
Wiec jak juz chcesz kombinowac wylacznik to tylko reczny nie automatyczny

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 8:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
Dobra, temat jest o pompie
reszta wyjdzie w praniu

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 2:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Pytanie tylko co ma na celu wyłączanie pompy paliwa ?

poza tym to kolejny zbędny obwód/przekaźnik który może się zepsuć.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 4:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
fakt

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Post: śr gru 02, 2015 6:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 7:47 pm
Posty: 74
Lokalizacja: WRC
radzik071 pisze:
Pytanie tylko co ma na celu wyłączanie pompy paliwa ?

poza tym to kolejny zbędny obwód/przekaźnik który może się zepsuć.


Jak masz mało paliwa i się mocno przechylisz to pompa pracuje na sucho i się zatrze.
Ale ogólnie lepiejnie rozłączać(chyba że ktoś lubi jeździć na głebokiej rezerwie)


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 3:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob kwie 11, 2015 11:34 am
Posty: 30
Lokalizacja: "Roztocze" stolica
Byłem dzisiaj u mojego lokalnego spawacza i postara się zrobić to tak aby jednak wstawić orginalną pompkę. Mam nadzieję że w końcu to zrobi, bo mnie już trafia.
muszę żonki plaskaczem jeździć Octavia I kombi lecz 4x4 :lol:

_________________
GV 2,5V6, zestaw OME +30mm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl