suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=15293
Strona 1 z 3

Autor:  cesiek [ ndz lis 29, 2015 10:18 pm ]
Tytuł:  Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Jestem na etapie pewnych modernizacji w mojej Grand Vitarze I 2,5v6 i urodził się pomysł aby zrobić mniejszy zbiornik na Pb a w miejsce originalnego baku wstawić butlę LPG 50l poj. wodnej (śr. 315mm, dł. 735mm).
Zbiornik na Pb docelowo ma wylądować pod siedziskiem pasażera z tyłu po prawej stronie. Gość który ma go wyspawać z kwasówki 2mm ma problem bo obawia się że może pokręcić pierścienie przy spawaniu które ma zrobić aby zastosować originalną pompkę, aby przykręcić jak orginał.

Narodziło się pytanie czy można by zastosować pompkę zewnętrzną która będzie miała odpowiednią wydajność, to by ułatwiło troszkę pracę.
Z góry dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.

Autor:  marirus [ ndz lis 29, 2015 10:53 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Sie za bardzo nie znam (mam Diesla) ale z zewnętrzną pompką nie powinno być problemów skoro ma podobne parametry jak oryginał.

Autor:  cesiek [ ndz lis 29, 2015 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Właśnie o parametry chodzi nie bardzo wiem jaką, czy też z jakiego samochodu zastosować :(
gdyby ktoś podpowiedział byłbym wdzięczny :D

Autor:  biernik [ ndz lis 29, 2015 11:18 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Popatrz na allegro, na zewnetrzne pompki, ja mam z poloneza 1,6 3 barowa, ale do Ciebie bedzie za slaba pewnie

Autor:  danthe [ pn lis 30, 2015 7:56 am ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

cesiek pisze:
Właśnie o parametry chodzi nie bardzo wiem jaką, czy też z jakiego samochodu zastosować :(
gdyby ktoś podpowiedział byłbym wdzięczny :D


http://www.autozone.com/external-engine ... ing=search

http://www.autozone.com/external-engine ... ckfit=true
tu masz parametry jakiegoś zamiennika

Interesują cię raczej te:
Maximum Free Flow Rate (gph): 55
Maximum Pressure Range (psi): 90
Minimum Free Flow Rate (gph): 45
Minimum Pressure Range (psi): 80

Maximum Free Flow Rate (gph): 54.2
Maximum Pressure Range (psi): 109
Minimum Free Flow Rate (gph): 44.9
Minimum Pressure Range (psi): 80

Oczywiście trzeba to jeszcze zweryfikować, bo internet nie zawsze prawde Ci powie :)

Mała uwaga. Zewnętrzne pompy są zazwyczaj głośne wiec jak przymocujesz ją do podłogi to będzie bardzo ją słychać w środku. Tak bardzo, że pasażerowie będą niezadowoleni. Dodatkowo pojawią się wibracje na karoserii. Trzeba dobrze przemyśleć miejsce i sposób montażu. Chyba że to do zmoty to wtedy hałas z pompy nie jest problemem :)

Autor:  cesiek [ pn lis 30, 2015 11:49 am ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

dzięki za podpowiedzi i uwagi
miejsce pompki jeszcze nieokreślone ale kolega ma to zrobić jakoś na przekaźnik aby pompka się wyłączała w momencie przełączenia na gaz

Autor:  radzik071 [ pn lis 30, 2015 12:26 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

oszalałeś ?

To co zrobisz w czasie wyprzedzania tira jak Ci nagle gazu braknie i auto przełączy się na benzynę której ciśnienia nie ma a z na przeciwka drugi tir ?

pompa paliwa musi chodzić cały czas ! Szkoda Ci prądu czy jak ?
Jak coś to w Tauronie mają taniej

A pompę paliwa kup uniwersalną. Może być mocniejsza bo i tak co za dużo to wraca powrotem do baku

Autor:  cesiek [ pn lis 30, 2015 1:03 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

nie wiem czy oszalałem :shock:
kumpel twierdził że to będzie automatyka, jak się włączy gaz pompka staje, jak się włączy benzyna pompka rusza; tyle z teori się dowiedziałem
Miło słyszeć takie uwagi, bo lepiej jak już to będzie, sprawdzić te działanie gdy nie ma TIRÓW hehee

Autor:  NuVo [ pn lis 30, 2015 1:50 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Pompka musi podawać paliwo do układu z odpowiednim ciśnieniem i wydajnością. Jesli układ opróżni się grawitacyjnie (nie wiem czy tak w vitarze moze się zdarzyć) to napełnienie i odpowietrzenie może potrwać kilka sekund. Nawet fabryczna pompka czasem sekundę lub dwie dobija paliwo przed odpaleniem, słychać to.
Tak jak Radzik napisał - pompka powinna chodzić cały czas.

Autor:  biernik [ pn lis 30, 2015 7:20 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

A juz tam musi :) ja mam ma reczny knefel i czasem wylaczam, a po drugie w nowszych instalacjach, nie wszystkich oczywiscie, producent oferuje wylacznik pompy podczas przelaczenia na gaz.
Ale od Siebie dodam, ze faktycznie jest to glupi pomysl, a jak nuvo zauwazyl, przy oproznieniu ukladu trwa to kilka sekund. Zdazalo mi sie ze po wlaczeniu pompki 2-3 sekundy bylo brak zasilania paliwa.
Wiec jak juz chcesz kombinowac wylacznik to tylko reczny nie automatyczny

Autor:  cesiek [ wt gru 01, 2015 8:57 am ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Dobra, temat jest o pompie
reszta wyjdzie w praniu

Autor:  radzik071 [ wt gru 01, 2015 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Pytanie tylko co ma na celu wyłączanie pompy paliwa ?

poza tym to kolejny zbędny obwód/przekaźnik który może się zepsuć.

Autor:  cesiek [ wt gru 01, 2015 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

fakt

Autor:  dj tados [ śr gru 02, 2015 6:47 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

radzik071 pisze:
Pytanie tylko co ma na celu wyłączanie pompy paliwa ?

poza tym to kolejny zbędny obwód/przekaźnik który może się zepsuć.


Jak masz mało paliwa i się mocno przechylisz to pompa pracuje na sucho i się zatrze.
Ale ogólnie lepiejnie rozłączać(chyba że ktoś lubi jeździć na głebokiej rezerwie)

Autor:  cesiek [ sob gru 05, 2015 3:58 pm ]
Tytuł:  Re: Zewnętrzna pompka paliwa Pb w GV 2,5v6

Byłem dzisiaj u mojego lokalnego spawacza i postara się zrobić to tak aby jednak wstawić orginalną pompkę. Mam nadzieję że w końcu to zrobi, bo mnie już trafia.
muszę żonki plaskaczem jeździć Octavia I kombi lecz 4x4 :lol:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/