suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 11, 2017 1:58 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
jaka instalacja Proponujecie do vitary 1,6 16v? Co sądzicie o instalacji sekwencyjnej stag? Bo taką planuję założyć ;) Jest tańsza od BRC o 600 zł, miałem już brc i jest świetna ale ta cenaaa..:(

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 10:20 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jeżeli nie masz w vitarze czujnika położenia wału (CAS), to wkładanie instalacji sekwencyjnej jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
Przecież i tak nie ma skąd wziąć informacji do sekwencjonowania i wtrysk pracuje jako grupa.
Nawet najmądrzejszy i najdroższy komputer gazowy nie będzie wiedział w który kolektor ma akurat siknąć gazem, więc po co? Bo inni też mają?
Od wielu lat mam na silniku 1,6 16v najtańszą instalację pierwszej generacji ze zwykłą śrubą na wężu i jeździ rewelacyjnie.

Marketing to jednak potężna broń...


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 2:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
mechanik mi mówił że to chodzi o to żeby nie strzelał czasem, przy zwykłej instalacji musze wymienić przewody WN, świece, kopułkę i paluch i pilnować żeby były sprawne na dłuższą metę. Nie mogę sobie pozwolić na jakieś niedomówienia, bo ze wzg. na stan zdrowia nie dam rady o to dbać :( musi być niezawodne (a czy tak będzie to czas pokaże)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 2:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
a gdzie umocowany i jaki zbiornik lpg masz?

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 3:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt wrz 12, 2014 11:02 am
Posty: 142
Lokalizacja: Piastow
Ja będę składał w busku koszt sekwencji baracudy 2500 że zbiornikiem w baku - paliwa będzie 13l a gazu 47

_________________
Suza Grand Vitara 2.0 HDI 2003


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 3:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
gdzie można kupić i za ile taki zbiornik?

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 3:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
a może ma ktoś do odsprzedania?

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 4:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
przemox pisze:
przy zwykłej instalacji musze wymienić przewody WN, świece, kopułkę i paluch i pilnować żeby były sprawne na dłuższą metę


Przy sekwencji podobnie - wszystkie te elementy układu zapłonowego muszą działać na tip-top bo będzie problem na gazie.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
przemox pisze:
gdzie można kupić i za ile taki zbiornik?


Jeden z forumowiczów robi takie. Masz tu namiar : http://allegro.pl/zbiornik-paliwa-ramka ... 22159.html

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 6:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
dzięki :)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 6:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt wrz 12, 2014 11:02 am
Posty: 142
Lokalizacja: Piastow
Dokładnie tylko ja troszkę taniej kupiłem

_________________
Suza Grand Vitara 2.0 HDI 2003


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 6:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
Ja wprawdzie mam 1,6 8v,ale instalacja też na śrubkę. Instalacja sprawuje się wysmienicie, w obudowie filtra powietrza ma klapkę wrazie cofki,ale jeszcze się nie przydała.
w 2012 zapłaciłem 1400zł.Butla 45l wchodzi 45l.

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 7:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Ja też przedstawię swoją opinię :D
Ja wybrałbym jednak sekwencję. Ja mam Agis m210, strojony samemu. Bardzo sobie chwalę, a tańsza od staga (aktualnie kosztuje 290zł).
90% sprawnego działania to wtryskiwacze i nie za mały reduktor.
Nawet, gdy to jest starszy silnik i nie ma czujnika położenia wału (w starej 16v jest full group czy half group?) to sekwencję uważam za lepsze rozwiązanie. Chyba, że czasy wtrysku są tak krótkie, że nawet dobre wtryskiwacze nie dadzą rady zrobić wolnych obrotów na gazie.
W instalacji I i II gen jest jeden zasadniczy problem. Nie da się ustawić prawidłowej mieszanki, aby taka pozostała na różnych poziomach gazu w butli. Wahania na reduktorze są za duże. I nie da się wykonać takiej instalacji bez zwężki w dolocie. Najgorsze, że ona wpływa także na pracę na benzynie. A później długie tematy, że coś źle działa, że z moc nie ta itd.


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 10:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Mam longa 1.6 16v z sekwencją, i szczerze polecam, zero problemów, przede wszystkim diagnostyke/regulacje przeprowadzasz przy pomocy laptopa, a nie śrubką, parametry masz jak na dłoni, w sumie to nie ma różnicy między gazem a benzyną, nawet nie wiem kiedy się przełącza,


Na górę
Post: śr lut 15, 2017 9:23 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Orcio pisze:
W instalacji I i II gen jest jeden zasadniczy problem. Nie da się ustawić prawidłowej mieszanki, aby taka pozostała na różnych poziomach gazu w butli. Wahania na reduktorze są za duże. I nie da się wykonać takiej instalacji bez zwężki w dolocie. Najgorsze, że ona wpływa także na pracę na benzynie. A później długie tematy, że coś źle działa, że z moc nie ta itd.

Jeżeli skład mieszanki zależy od poziomu gazu w butli, to coś jest koncertowo spi...ne w instalacji.
We wszystkich generacjach (oprócz wtrysku fazy ciekłej) gaz jest dostarczany ze zbiornika do parownika w sposób naturalny - wypychany ciśnieniem w zbiorniku.

Ze zwężką zgoda - musi być. Ale proponuję popatrzeć gdzie jest na dolocie najwęższe miejsce. Najczęściej jest to przepustnica. A zwężka np na rurze dolotu (przynajmniej u mnie) ma większą średnicę niż przekrój przepustnicy. Chyba że ktoś ponownie użył przypadkowo dobranych elementów instalacji.
Spadek mocy najczęściej jest wywołany oszczędnym ustawieniem mieszanki.

Vitara ma akurat stosunkowo prymitywny komputer sterujący benzyną. Ale w wielu nowszych autach stosowanie lpg (dotyczy to też sekwencji) tak potrafi ogłupić komputer benzynowy, że np są później problemy z ponownym działaniem na benzynie dopóki komputer nie "nauczy się" ponownie na niej jeździć.

mirugsi pisze:
Mam longa 1.6 16v z sekwencją, i szczerze polecam, zero problemów, przede wszystkim diagnostyke/regulacje przeprowadzasz przy pomocy laptopa, a nie śrubką

Zwłaszcza jak jesteś w czarnej d... po pas w błocie, jest to argument :lol:


Mimo tego że nie mam alergii na elektronikę, to w pewnych zastosowaniach wolę proste rozwiązania.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl