suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 515 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 18, 2010 10:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Cóż ... temat nadszedł w końcu :) Ja nie chce , rodzice chcą założyć bo sąsiad ma od 5 lat honde crv w gazie a teraz chevroleta też jakąś terenówe , również w gazie i sobie chwali i spalanie i sam gaz więc według nich po co przepłacać ...

Zamierzałem sprzedać Vitare i kupić jakąs 3D najlepiej w dieselku ale skoro kupiec nie znaleziony to trzeba w nią zainwestować bo to nie głupi samochód ( w zimę niezawodny ) ..

W takim razie jakieś opinie porady na temat jaki rodzaj instalacji a nawet i gdzie ? ( świętokrzyskie ) Czytałem coś o BLOS'ie czy mógłbym takie urządzenie założyć również do swojego ? Podobno jest o wiele lepsze niż zwykły mikser czy jak to tam sie fachowo nazywa ...

Czytałem również że V6 nie bardzo tolerują gaz .. sam nie wiem co o tym myśleć :?

Cena jaką zamierzam wydać to ok 3.000 myślę że już za tą kwotę coś porządnego się założy ? Jak wam autko na gazie chodzi , boje się szczególnie wystrzałów tyle się naczytałem o tym ..


Edit:

Jeszcze jedno pytanie . Jak już założę gaz to czego muszę bardziej przestrzegać w sensie częstsza np wymiana świec etc ? Oprócz oczywiście regulacji instalacji .

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 10:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
żadne tam blosy, miksery i inne, to dobre do gaźnika lub 15 lat temu (bo nie było nic innego) ... tylko sekwencja - wtedy nie będziesz miał żadnych problemów.
Cytuj:
Jak już założę gaz to czego muszę bardziej przestrzegać w sensie częstsza np wymiana świec etc ? Oprócz oczywiście regulacji instalacji .
niczego, normalnie dbasz o silnik, przestrzegasz reżimów wymian i będzie git. DOdatkowy koszt to wymiana filtrów od gazu. Koszt to koło 20zł na 15tys. km.
Swoją drogą jak masz sekwencje, to raz ustawiona hula i nic nie trzeba regulować.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 6:11 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Za 3000 zł założyłem gaz (sekwencja) do swojej V6 i jestem zadowolony. Przejechałem 18tkm i myślę, że po roku jestem w okolicy zwrotu inwestycji :) . Pali mi w trasie ok. 11, średnio 12-12,5, po lesie i z przyczepą campingową - 14 l gazu.

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 8:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Archie pisze:
Za 3000 zł założyłem gaz (sekwencja) do swojej V6 i jestem zadowolony. Przejechałem 18tkm i myślę, że po roku jestem w okolicy zwrotu inwestycji :) . Pali mi w trasie ok. 11, średnio 12-12,5, po lesie i z przyczepą campingową - 14 l gazu.



Strasznie mało to prawie jazda za darmo :)

A jeszcze pytanko , jakie dać uwagi gazownikowi zanim założy nam gaz ? Gdzieś wyczytałem żeby powiedzieć by jak samochód się włączy po nocy i chodzi na benzynie to wiadomo przełącza sie po rozgrzaniu na gaz i to jest temperatura bodajże 25C ustawiona standardowo to by ją zwiększyć do 35C bo podobno nie daje tak to popalić silnikowi szczególnie w zimę , prawda ?

Jakieś inne jeszcze uwagi oprócz tej temperatury warto powiedzieć gazownikowi ?

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 9:05 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
ja jak zakładałem gaz powiedziałem gaznikowi, że auto będzie jeździć w terenie więc niech wszystko da jak najwyżej
za sekwencje zapłaciłem 2300 zł pali mi w terenie i na mieście 13 litrów
jestem zadowolony, butla w bagażniku prędzej czy później powędruje pod spód.
Ja mam staga 300 ( chyba ) i jestem zadowolny i z osiągów i komfortu pracy
kolega ma w takiej samej vitarze jakas inna instalacje i starsznie glosno mu pracuje, wiec na to tez warto uwage zwrocic

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 9:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Czytałem że stag 300 to jedna z których się sprawdzają w samochodach i dużo dobrych opinii na jej temat jest i chyba sam ją założę :)

Czytałem również by powiedzieć iż jak będę wciskał gaz do dechy to przy tych najwyższych obrotach by ponownie przełączał się na benzynę gdyż na gazie nie powinno się wyciskać max z silnika ...

Mam pytanko z innej beczki , jak mam licznik w milach ( co prawda km pod milami , anglik to był ) to KM przejechane i te niżej również są w milach liczone ?

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 9:56 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Licznik przebiegu jest w milach. To może dlatego pali 18 litrów benzy. :mrgreen:

Jeśli chodzi o gaz to tylko sekwencja. Widziałem jedną V6 na gazie, w której strasznie łomotały zawory - myślę, że LPG mogło się do tego przyczynić.
Z drugiej strony inne jeżdżą na gazie i jakoś właściciele nie narzekają.

Moim zdaniem tego silnika nie powinno się gazować, chociaż mnie też kusi tania jazda ale nie stać mnie na instalację :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 1:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
KozioŁ pisze:
Licznik przebiegu jest w milach. To może dlatego pali 18 litrów benzy. :mrgreen:



Kozioł właśnie mi coś zaświtało 8) Czyli teoretycznie jak wlewam za 100 zł robie 100 mil to tak jakbym robił 170 km na nasze czyli w zasadzie dobrze mi pali ? Bo to by wychodziło 21L na 170km czyli z 24 niech będzie na 200km czyli 12L spalanie rzeczywiste , e to jest git :)

Wiesz łomotały zawory to pewnie silnik już padalec ... Mój silnik chodzi cichutko chociaż sądzę że rozrząd za jakiś rok trzeba już wymienić :) Tak nawet dla własnej satysfakcji ...Co do gazu to jednak jazda za 2.20 za litr jest obiecująca tym bardziej czemu nie skoro ma być niby wszystko ok to wychodzi na to że aktualne lepiej kupić i zagazować benzynę niż diesla :)


Macie jakieś rady lub swoje spostrzeżenia co mógłbym powiedzieć gazownikowki oprócz tego co pisałem wczesniej :

1. Temperatura przy której przełącza się na gaz ustawić na 35 a nie 25C jak zazwyczaj
2 . Przy wysokich obrotach komputer automatycznie ma przełączać na benzynę

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 3:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Klocher pisze:
2 . Przy wysokich obrotach komputer automatycznie ma przełączać na benzynę
a dlaczego? na gazie silnik się lepiej kręci niż na benzynie ...
jedyne czego dopilnuj, w temacie ostrego kręcenia silnika, to by dali odpowiednio duży parownik, z odpowiednimi dyszami. Inaczej będzie zamulał jak mocno depniesz. Każdy parownik ma zakres mocy jakie "obsługuje" więc patrz tak, by moc Twojego silnika była w dolnym lub środkowym zakresie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 3:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Może i się lepiej kręci ale panują chyba wtedy zbyt drastyczne warunki dla silnika ... tak czytałem tylko dlatego pytam ...

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 4:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Klocher pisze:
Może i się lepiej kręci ale panują chyba wtedy zbyt drastyczne warunki dla silnika ... tak czytałem tylko dlatego pytam ...
no ale jakie? bo tak to sobie można pisać ... "a ja słyszałem, że nie ma nic lepszego dla silnika niż lpg" ;) Tu masz przykład głowicy, która przejechała 50tys km. na gazie (to moja głowica). Gniazda i zawory ok, pali ok, mocy ma, a silnik jest kręcony do 5 tys. wcale nie rzadko.
Obrazek
myślę, że nie ma co dramatyzować, a takie kombinacje to kolejna rzecz, która może się zepsuć :roll: Zresztą, myślę, że nie ma co się rozczulać, po 2ch latach jazdy cały sztrucel się zwraca :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 5:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Kiedy ja tam 50 tys przejadę :) W roku jakieś 10.000 robię... tylko niech ktoś teraz nie pisze że skoro tak mało to po co gaz ... po to że liczy się to co jest teraz czyli to że jade na cpn i murze wlać za 100 zł a nie za 50 zł a to różnica :)

Głowica wygląda gut nawet bardzo gut :)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 5:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 19, 2009 6:59 pm
Posty: 48
Jeśli chodzi o temp przy której przełącza się na gaz, to 'mój' gazownik ustawia normalnie na 40 st. C. Mi ustawił na 35, a i tak zimą żona dojeżdża do pracy na benzynie, bo ma 2,5 km :mrgreen: . Latem po ok. 1 km przełącza się na gaz.

_________________
Vitka 2.0 V6+LPG::::Samurai 1.6 8V+LPG


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 8:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
w mojej v 6 gaz jest drugi rok
sekwencja BRC , zbiornik gazu w ramie , raz na 15kkm wymiana filtrów za 80 zł , raz na rok świece i tyle ,
temperatura optymalna do przełączenia na gaz jest teraz u mnie ustawiona na 32 stopnie , pali ok 15 l/100 przy normalnej jeździe ale to wina złych mostów [ niedługo będą orginały ] i wróci do 12-13/100

nie narzekam a to co zostaje przy tankowaniu przydaje się

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 10:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Archie pisze:
Jeśli chodzi o temp przy której przełącza się na gaz, to 'mój' gazownik ustawia normalnie na 40 st. C. Mi ustawił na 35, a i tak zimą żona dojeżdża do pracy na benzynie, bo ma 2,5 km :mrgreen: . Latem po ok. 1 km przełącza się na gaz.


Moze i 40 większość podobno ustawia 25 nie wiem tak tylko czytałem również opinie ... Jednakże sam masz ustawione na 35C czyli jednak coś w tym jest ;)

15L to super wynik 12L benzyny to ok 60 zł , 15L gazu to 35 zł to o czym w ogóle rozmawiamy ;)

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 515 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl