suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2010 1:16 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz paź 17, 2010 12:56 pm
Posty: 2
Witam.
Niestety nie mogłem znalezc odpowiedzi na moj przypadek wiec napisalem nowy temat.
Sprawa wyglada nastepujaco.
Kupilem Vitare 1.6 16 v 95 r.i mam problem.
Jak ja kupilem to wszystko bylo w porzadku- silnik pracowal rowno.
Po paru dniach zaczal wariowac- obroty na biegu jalowym ok. 1500 i tak caly czas czy to na lpg czy na benzynie. Oprocz tego wskazowka od temp. lezala na minimum. zmienilem termostat ( stary byl az zardzewialy), temperatura w normie ale problem z obrotami pozostal.
Pojechalem do speca od gazu, zmienil mi przewody, wykasowal bledy i powiedzial zebym zmienil uszczelke pod glowica bo mam wydmuchaną. powiedzial mi ze przez to ze uszczelka jest wywalona silnik trzyma takie obroty. jak to on powiedzial i mi pokazal na aucie- na kolektorze ssacym jest niby cos od ssania- taki maly aluminiowy element przez ktory przeplywa ciecz chlodzaca. jak mam uszczelke wywalona to przez ten element od ssania przeplywa nie ciecz tylko piana- pokazal mi to odchylajac lekko wezyk od plynu chlodzacego. jak go odchylil, piana uciekla, zaczal leciec plyn to obroty na chwile spadly tak na 900- 1000 i po chwili znowu na 1500.
Zdjalem glowice i widac bylo ze uszczelka miedzy 2 a 3 cylindrem byla wydmuchana. zawiozlem do speca zeby splanowal. jak wrzucil ja na maszyne to na poczatku zbieralo 1- szy i 4- ty cylinder. zebral z niej 0.4 mm.
Odebralem glowice, zlozylem wszystko i praktycznie bez zmian. obroty trzyma na ok. 1400 ( jak zdejme kostkę od czujnika polozenia przepustnicy to obroty spadaja na ok. 1000 i chodzi dosc dobrze tylko nie przelacza na gaz). jak przegazuje silnik zeby sie przelaczyl na gaz to slychac tyknięcie ( przelaczenie) i silnik gasnie- tak jak by nie dostawal gazu. jesli chodzi o urzadzonka od ssania ( na kolektorze ssacym) nie przeplywa przez nie plyn- nie wiem czy uklad jest zapowietrzony czy co.
jak ktos wie to prosze o informacje czy to urzadzenie o ktorym mowil gazownik jest faktycznie od ssania i odpowiada za obroty silnika na biegu jalowym i czy powinien caly czas przez to przeplywac plyn chlodniczy. oraz co moze byc z tymi obrotami i z tym ze nie chce chodzic na gazie.
z gory dzieki za pomoc.
pozdrawiam


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 7:58 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dzień dobry!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 11:30 am 
witaj moze od najprostrzego a zawór na butli otwarty?


Na górę
   
Post: pn paź 18, 2010 5:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
Witaj, ja też mam kłopoty z moją vitarką ale trochę inne.Ale tak spytam, a jakie były te kody błędów, które zostały skasowane?I czy pojawiają się znowu po tym skasowaniu?
Ja mam znowuż problem taki, że mam problem z odpaleniem auta jak jest zimne, chwilę pochodzi i zgaśnie...po nagrzaniu jest już ok, a najlepiej jak na gaz się przełączy...i długo już tego nie mogę rozwikłać.Gdyby ktoś miał kiedyś taki problem bo niech poradzi co było przyczyną.Ja wymieniam niedługo kopułkę i palec rozdzielacza bo coś słabawa iskra a przewody były wymieniane niedawno i nie widać żeby iskra skakała gdzieś.
Pozdro

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 5:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
kolego ja mam dokładnie ten sam problem w longu na przepustnicy jest taki mały czujnik u mnie musiałem go wypiąć i wyregulować bez tego tak ze na zimnym trzyma 1400 obr a na ciepłym 800 obr bez czujnika jak wepne czujnik i dodam gazu to kilka razy dodaje sobie silnik gazu do 2000 obr i tak kilka razy po czym spadana właściwe obroty a następnym razem wchodzi na 2000 obr i wywala "czeka" i nie wiem o co chodzi jak ktoś bedzie znał odpowiedz jak to zlikwidować będe wdzięczny bo jezdząc do mecherców to najlepiej auto zmienić bo każdy mówi co innego

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 9:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
to jest czujnik położenia przepustnicy, ja w czwartek mam podjechać do gazownika i ma podpiąć mi silnik pod komputer.jak coś się dowiem to dam znać.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 4:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
tak wiem ten większy to czujnik położenia przepustnicy ale jest jeszcze jeden w niektórych modelach u mnie jest mierzy ciśnienie w kolektorze ssącym jak mniemam ale pewności nie mam

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 4:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
cyknij jakąś fotkę to powiem Ci co to jest, ale faktycznie to może być czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym..a ja byłem dzisiaj u gazownika ale niestety nie podpiął mi auta pod kompa bo powiedział, że to za stary model jest i nic nie podepnie..ale za to dzisiaj dostałem ze sklepu internetowego kopułkę i i palec rozdzielacza i wymieniłem.czekam do wieczora i zobaczę czy dalej będą problemy z odpaleniem zimnego silnika.dam znać wieczorem jak efekty.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 6:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
fajno u mnie kurewsko słychac zawory i ta nierówna praca w srode ustawiam zawory jestem umówiony u mecherca zobaczymy jak postępy bedą dalej http://moto.allegro.pl/suzuki-vitara-1- ... 62874.html tu masz linka o który mi czujnik chodzi

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 9:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
wygląda to na jakiś silnik krokowy, a czujnik położenia przepustnicy jest połączony z przepustnicą (jest zaraz za nią).u mnie ta cała przepustnica inaczej wygląda.w ogóle to mam taką jak tu na fotce też jedną.kiedyś kupiłem na szrocie bo sam czujnik wyglądał tak samo ale niestety nie pasował bo wewnętrzne zamocowania były inne.
ale mniejsza z tym, wymieniłem wczoraj kopułkę i palec rozdzielacza, jest jakaś poprawa ale niestety rano dalej gaśnie i dopiero po 2-4 kręceniach i chwilowej pracy silnika zaskakuje na dobre, natomiast lepiej się wkręca na obroty.niestety muszę szukać dalej, a mechanik mi powiedział właśnie, żebym zawory wyregulował..ale czy to może mieć faktycznie takie znaczenie?
już bardziej bym obstawiał za tym, że z wtryskiwaczami coś jest nie teges bo po długiej trasie jest gorzej z tym odpalaniem jak wystygnie silnik.jak wyreguluję zawory to dam znać o efektach..lub o ich braku..tymczasem powodzenia.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz paź 24, 2010 7:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
zawory mają bardzo duzo do znaczenia ja reguluje w środe to pewnie odpisze co i jak a mam pytanko o tą przepustnice jesli jest taka sama jak moja to może masz ją na sprzedaż bo jestem na kupnie jeśli tak daj znac za ile i co i jak moje gg 2362827 tak też możesz napisac

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 8:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
I WSZYSTKO OK WYREGULOWANE ZAWORY MIAŁY LUZY I NIE DOMYKAŁY SIĘ DO KOŃCA OKAZAŁO SIĘ ZE TEN CZUJNIK NA PRZEPUSTNICY DRUGI ZACZOŁ PRACOWAĆ NORMALNIE PRZEZ REGULACJE I OKAZAŁO SIĘ ZE SPADŁA MI ŚRÓBKA OD BLOKOWANIA PRZEPYSTNICY TA NA DOLE NA IMBUSA POWINNA ONA BYĆ SKONTROWANA DO TEGO REGULACJA PRZEPUSTNICY GDYŻ TRZEBA BYŁO ZNALEŚĆ PUNKT W KTÓRYM SIĘ ONA NIE ZACINA TO DAWAŁO NAJBARDZIEJ W DUPĘ PONIEWAŻ USTAWIAJĄC OBROTY RAZ USTAWIAŁEM W MIEJSC GDZIE SIĘ ZACINA A POTEM KORYGOWAŁEM I BYŁO KIEPSKO TRZEBA TO ROBIĆ NA DOBRZE ZAGRZANYM AUCIE PONIEWAŻ U MNIE ZAWÓR NA PRZEPUSTNICY DOSYĆ DŁUGO OTWIERA ŻEBY ZAMKNĄĆ SSANE CHWILE TO POTRWAŁO I TAK WIĘC OBROTY IGŁA CAŁY CZAS MOWA O 1.6 16V

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 12:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
ja już moją 16v zdążyłem sprzedać i niech kto inny się martwi :twisted: teraz mam 8v i mam nadzieję, że nie będzie takich problemów.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 7:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
teraz jeszce mi nawala drugi czujnik temperatury ten który podaje sygnał do komputera o temp. silnika cena 50 zeta znajduje sie on przy termostacie dwu pinowa wtyczka do niego wchodzi jest w kolorze zielonym orginalniesilnik sie nagrzeje i dalej chodzi na 1700 obr i za chwile wywala ''czeka'' musi sie trochę nagrzać zanim wróci do normy

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 12:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Jakby ktoś miał problem z obrotami silnika a zwłaszcza na ciepłym silniku czyli silnik sie nagrzeje i czasami nie trzyma obrotów to mogę powiedziec ze trzeba odłączyć odme i chodzi bez problemu to juz oznaka ze silnik klęknie niebawem

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl