suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

LPG w silniku 1,6 8V
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=573
Strona 1 z 16

Autor:  Masmo [ czw sty 03, 2008 6:49 pm ]
Tytuł:  LPG w silniku 1,6 8V

Rosnące koszty paliwa i dość spory apetyt na paliwo naszych ulubionych aut mogą nas skłonić do podjęcia desperackiej decyzji montażu gazu :!:

W tym temacie chciałbym zebrać opinię użytkowników instalcji LPG w silnikach 1,6 8V. Proszę piszcie jakie macie instalcje (typ, producent, gdzie montowaliście) jakie były problemy, jakie ich rozwiązania. Jak instalacja radzi sobie w ostrym terenie?

Osobiście jesli zacznę wiecej kilometrów robić Vitarą pewnie zepsuje auto montażem LPG. Cóż ekonomia jest brutalna :evil: .

Autor:  michal_cobra [ czw sty 03, 2008 7:25 pm ]
Tytuł: 

Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym :wink:

Autor:  Masmo [ czw sty 03, 2008 7:53 pm ]
Tytuł: 

michal_cobra pisze:
Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym :wink:

Nie jest to chyba takie proste. Jeździłem już kilkoma autami z gazem i niestety były problemy: gasł na wolnych obrotach, zdarzały się zmulenia. Na wysokich obrotach silnik na gazie ciągnie zauważalnie gorzej (tego doświadczyłęm we wszystkich przypadkach). Kolega przeżył w BMW 3-ce kilka wystrzałów które zniszczyły kolektor. :evil: Generalnie uważam że GAZ to ZŁO , ale jak ktoś jeździ Vitarą więcej niż 1000/mc to zarabia tylko na benzynę :evil: .
Nigdy nie jeździłem autem z sekwencją ale do monowtrysku i tak taka instalacja nie podchodzi więc w tym temacie nie ma sensu o takiej pisać.

Napisz proszę jaką macie instalację i gdzie montowana. Oddzielny temat założe o butli....

Autor:  BARTEK W. [ czw sty 03, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

To i ja napiszę trochę o mojej instalacji. Założyłem bo miesięcznie robię więcej niż 1000km, przeważnie w lesie, więc na benzynce bym zbankrutował. Z instalacji jestem zadowolony, dobrze pracuje silnik (jak narazie), mam ją założoną od sierpnia 2005 roku.
D.T. gas system
Na elementy wyposażenia złożyły się:
-reduktorLovato rg92 elektronik
-elektrozawór gazowy lovato EV00
-wielozawór lovato 305
-obudowa wielozaw. lovato vb-01
-zawór tankowania lovatobc00
-zbiornik gzwm Grodków 45/270
-ukł. elektroniczny. -elektronika detec basic.
Różnica w mocy między jazdą gaz - benzyna,- nieodczuwalna.
Acha, montaż instalacji w Rozwadowie koło St. Woli.

Autor:  przemek [ czw sty 03, 2008 10:42 pm ]
Tytuł: 

Ja mam Landi Renzo, butla 38l w bagażniku (nawet trochę miejsca jest). Spalanie min. 12l, max. nieokreślone :lol: Jeździ w porządku, ale w terenie przy cięższych odcinkach przełączam na Pb, bo: przy długim pałowaniu (np. przelot przez błotny odcinek) potrafi na moment stracić moc, przy dłuższym (najczęściej wymuszonym) postoju pod konkretnym kątem gaśnie.
Reasumując, po czarnym jak najbardziej, w terenie lepiej Pb się sprawuje.

Autor:  ResoR [ pt sty 04, 2008 9:45 am ]
Tytuł: 

Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej..

Ja mam Blosa założonego i jestem z niego bardzo zadowolony.
Elektroniki do niego nie trzeba .. ale na potrzeby diagnostyki i łagodniejszego sterowania automatycznego przełączania na gaz zamontowaną mam polską Bingo M.

parownik chyba lavato ..
Strzałów nie zaliczyłem tfu tfu ... a jeżdzę już ponad rok na tym ustrojstwie. Pali trochę więcej..
Różnica w mocy jest odczuwalna ale strasznie niewielka .... a i na gazie i na pb równie dobrze w terenie zasuwa ....
butla 40 litrowa za tylnym prawym fotelem ...
Później jakieś fotki zrobię i wrzucę

Autor:  Masmo [ pt sty 04, 2008 9:54 am ]
Tytuł: 

ResoR pisze:
Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej..
...
Później jakieś fotki zrobię i wrzucę

Witamy Kolegę :!:
Czekamy na foty. :D

Autor:  ResoR [ pt sty 04, 2008 7:54 pm ]
Tytuł: 

Obiecane fotki zrobione telefonem dziś po robocie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sorki troszkę mało widać przez błotko :D

Pozdrawiam
ResoR

Autor:  Masmo [ pt sty 04, 2008 11:12 pm ]
Tytuł: 

Panowie a teraz jak na spowiedzi :wink: Cała prawda i tylko prawda :wink: :wink: :
Jakie kłopoty? Komu nie trzyma wolnych obrotów? Strzały ktoś zaliczył?Jakieś zniszczenia?? Pęknieta głowica ?? Bo ja niestety doświadczyłem pękniecia głowicy w Kadecie 1,3 który jeździł na gazie ale grzałem non stop 160 km/h z rowerem na dachu z Holandii :oops: Na dodatek zaworki dawki sam sobie regulowałem (gaźnik). Człowiek młody i głupi był :wink: . :D

Autor:  przemek [ pt sty 04, 2008 11:27 pm ]
Tytuł: 

Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG.

Autor:  ResoR [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ]
Tytuł: 

olej też mi bierze ... ale za to falują obroty tylko na Pb

Autor:  Masmo [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ]
Tytuł: 

przemek pisze:
Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG.

Rozumiem że falują ale nie gaśnie? Hm :roll: zwiększone znaczy ile na 1000km?

Autor:  przemek [ pt sty 04, 2008 11:35 pm ]
Tytuł: 

Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km. Oczywiście jeżeli częściej w terenie katuję silnik na wysokich obrotach, to więcej. Wynik i tak niezły jak na 18 letni silnik.

Autor:  Masmo [ pt sty 04, 2008 11:40 pm ]
Tytuł: 

przemek pisze:
Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km.....

EEEE to nie jest branie. Tenże Kadet którego głowicę załatwiłem brał przed wymianą pierścieni 2l/1000 :D :D . A Almery 1,8 i Peugeoty 406 swego czasu po dotarciu paliły 0,5 l/1000. Jak klienci narzekali to ASO pokazywało instrukcję w której dopusczalne zużycie było określone na 0,8l/1000. :wink: :D

Autor:  przemek [ pt sty 04, 2008 11:45 pm ]
Tytuł: 

Nikt o tym nie pisał, więc dodam, że zaletą LPG jest niezależny układ paliwowy. W przypadku padu pompy paliwa, komputera, itp. odpalasz na LPG i jedziesz. Dwa razy mi to pomogło, raz padł komp i nie dawał sygnału na pompę a za drugim razem zamarzła mi benzyna.

Strona 1 z 16 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/