suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 25, 2011 4:23 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No właśnie o to mi chodziło, że jak ktoś ma butlę w środku, to jak ciśnienie upuści... To najwyżej do środka :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lip 25, 2011 8:50 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
bez paniki ;) jak butla sprawna, i w środku, to zawór upuści faktycznie, ale ... po co jest plastikowy dekielek i rurka podłączona do obudowy? otóż właśnie po to, by nawet jak się zdarzy "popuścić" gazu, to wyleci on na zewnątrz wozu, ową rurką właśnie. Oczywiście wszystko musi być dobrze zamontowane, by działało ...
... by było jasne, nie uważam, że lanie do butli "pod korek" jest super, ale od czasu do czasu istnieje taka potrzeba ... :wink:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob sie 27, 2011 11:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Panowie moi mili - do gzownika mam daleko i czasu nie mam :) Mam zbyt bogata mieszanke na wolnych jak ja zubozyc?? W sensie - na parowniku sa dwie regulacje - od sprezyny (czerwona)i tzw by pass(zielona)- bypass lekko wkrecic??
http://autokacik.pl/files/276102589-reduktor.gif

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 7:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lis 04, 2010 12:33 pm
Posty: 45
Lokalizacja: dlnsl
chcialbym troszke odgrzać temat...:)
proszę o porade w sprawie instalacji LPG do vitki 1.6 8v na gaźniku.
Orientowałem się w mojej okolicy i za takową instalacje "fachowcy" wołają w przedziale 1200 - 1300 zł.
A więc pytanko takie czy do gaźnika warto zakładać gaz tzn. czy te silniki chodzą na gazi ebez problemu i jakiś komplikacji? w razie małego topienia jak to się zachowuje? Czy przy obecnej cenie paliwo/gaz warto się w to bawić przy tym silniku? (czy wiecej bede spedzał na regulacjach aby auto nie muliło? i czy spalanie nie bedzie i tak zabójcze na LPG przy gaźniku?
Jeśli warto to może ktoś ma jakieś pomysły czy sugestie?? chetnie wysłucham :)
Robie troszke kilometrów a wiadomo vita lubi dużo piciu i tak sie zastanawiam czy to zmniejszy troche koszty eksploatacji szczególnie przy jeździe po czarnym bo jak wiadomo teren to inna bajka i tak wypije tyle ile wlejesz :P
Pozdraiwma


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 7:09 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie wiem jak vitka. Miałem tylko na wtrysku i w 2 z 3 sekwencja.
Aleee...
Miałem Sunnego składaka 1,6 16V na gaźniku.
I toto zapier*alało mimo gaźnika i LPG.
I z silnikiem poza łańcuszkiem rozrządu się nic nie działo.
Tylko nie wiem jak z topieniem tego sprzętu, bo nie próbowałem. :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 12:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
w mojej od roku /tez gaźnik/ mam założony gaz i złego słowa nie powiem nie miąłem z nim żadnych problemów .trzeba tylko pamiętać żeby filtr powietrza na czas zmieniać bo jak się przytyka to gazu łyka proporcjonalnie więcej :wink: spalanie to rożnie od 11 do nawet 16 w skrajnych przypadkach. dużo zależny od obuwia 8) i ciśnienia w nim ,aktualnie mam 225/70 nalewka PERSICHINI ciśnienie ok1,5bar na nich jakieś 13-14l krótkie odcinki/miasto

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 2:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 5:38 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Gniewowo/3M
Zajeździłem trzy auta na gazie: pony, lanos i samurai. Do Vitary już nie zakładałem. Wszędzie kończyło się spalaniem oleju do 1 L na 100km i remontem silnika po ok 60 tys na gazie. Generalnie prawidłowość była taka: im prostszy silnik, tym lepiej znosi gaz, czytaj łatwiej go ustawić by ładnie chodził i na paliwie i na gazie. Zdecydowanie najlepiej chodził w samuraju (gaźnik), w lanosie 1.5 16v dohc nie można było ustawić i cały czas strzelało.
Nie zrozumcie mnie źle - nie mam nic przeciwko instalacjom gazowym, to jakość gazu w naszym kraju jest TRAGICZNA. Trzeba policzyć koszty: czy zaoszczędzimy tyle by opłacało się robić remont silnika.

_________________
Pozdrowienia z kaszubskiej kniei
piwo
--------------------
biała jak śnieg vitara '99- NA SPRZEDAŻ
Jest xj 1988


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 2:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie wiem jak zajezdziles te silniki ;) W 8 zaworowcu w koncu mi sie powypalaly zawory, ale poza tym zadnego wplywu gazu na auto nie stwierdzilem. Auto jak stare to czy na benzie czy na lpg zacznie brac olej. Ja mialem szczescie i akurat ani w 1,6 16v ani w 2.0 nie biora oleju. A w G16B byl gaz i sporo smigalem i po terenie i troche scigania po ulicach bylo i w trasy tez jezdzila. Uszczelki pod pokrywa zaworow tylko dwie zjadla ale to inna sprawa :p

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 2:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
zax pisze:
W 8 zaworowcu w koncu mi sie powypalaly zawory

A doszedles czemu sie powypalaly?

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 3:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Pewnie.
Luz na zaworach, uboga mieszanka :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 4:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
No wlasnie. Wystarczylo przypilnowac i dalej bys smigal bez remontu

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 5:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie remontowałem :mrgreen:
W każdym razie pozostałe auta, którymi jeździłem na LPG nie miały raczej żadnych oznak zużycia spowodowanych gazem. Jedynie to, że po prostu więcej jeździły... :D

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Po 3 latach jazdy na benzynie zdecydowałem że po zimie dam vite do zagazowania .

-Znajomy ma trochę spaloną zagazowaną vitarę czy może coś od niego odkupić ? czy lepiej wszystko nowe ?

Jak dam do zagazowania to co im powiedzieć ?
-ten komputerek od gazu dać do kabiny czy może być przy silniku ?
-jaka ogólnie butla wejdzie do cabrio bez przesuwania siedzeń ? bo i tak jest tam bardzo mało miejsca .
-gdzie najlepiej umiejscowić wlew gazu ? w zderzaku napewno nie bo będą kiedyś zmieniane , koło wlewu benzyny też zbyt miejsca niema bo mam ten trójkątny od nadkola , a w środku auta nie bo gdy mam plandekę to nie otwieram klapy...
______________
-po zagazowaniu vitę nadal będzie można piłować w terenie , czy wtedy dawać na benzynę ?
-i cała instalacja gazowa , może być zachlapana błotem/wodą i nic się nie będzie dziać ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pt gru 30, 2011 11:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
dero686 pisze:
Po 3 latach jazdy na benzynie zdecydowałem że po zimie dam vite do zagazowania .

-Znajomy ma trochę spaloną zagazowaną vitarę czy może coś od niego odkupić ? czy lepiej wszystko nowe ?

Jak dam do zagazowania to co im powiedzieć ?
-ten komputerek od gazu dać do kabiny czy może być przy silniku ?
-jaka ogólnie butla wejdzie do cabrio bez przesuwania siedzeń ? bo i tak jest tam bardzo mało miejsca .
-gdzie najlepiej umiejscowić wlew gazu ? w zderzaku napewno nie bo będą kiedyś zmieniane , koło wlewu benzyny też zbyt miejsca niema bo mam ten trójkątny od nadkola , a w środku auta nie bo gdy mam plandekę to nie otwieram klapy...
______________
-po zagazowaniu vitę nadal będzie można piłować w terenie , czy wtedy dawać na benzynę ?
-i cała instalacja gazowa , może być zachlapana błotem/wodą i nic się nie będzie dziać ?


Spaliła się przez tą instalację? :mrgreen:

Odpowiem z moich doświadczeń z moimi Vitarami, każdy może mieć własne opinie.
-Komp od gazu (stag 300) miałem w 16V pod maską po lewo nad nadkolem. W GV tak samo. Te sterowniki i tak są wodoodporne. 16V zniosła wodowania, GV jeszcze nie topiłem. W 8V miałem jednopunkt i założona była jakaś gówniana instalacja nie regulowana od wieków. Powypalały się zawory, zmarły pierścienie olejowe, uszczelka pod głowicą...
Butla w cabrio: w 8V i GV mam butlę pod autem. Dobry patent, ino dużo roboty i mało kto Ci coś takiego zrobi. Znaczy zrobią to partacze :mrgreen:
W 8V kolidowała rura wlewu benzyny (bez sensu przerobiony zbiornik benzyny) z mostem na wykrzyżach, natomiast w GV jak mi sklecili stelaż na butlę pod autem, to znajomy nie wiedział, czy ma płakać, czy śmiać się. Przerobione, hula. W ósemce była butla na całej szerokości od ramy do ramy i wystawała w dół tyle, co seryjny bak, wchodziło 38 litrów.
W GV mam szerokość ramy -30 cm ograniczone pospawanym na zamówienie zbiornikiem paliwa i niestety w tej szerokości mieli dość małe butle. 35 litrów to jest chyba, ale ze stuningowanym zaworem obrócona - wchodzi około 100%. Do oporu leją około 33 litry i jest dobrze. Jeśli jednak interesuje Cię opcja za siedzeniami, to wchodzi butla ze Stako na szerokość od plastikowego boczka do drugiego minus 15 cm (o najmniejszym promieniu), to chyba 32 litry.

Wlewu nie wsadzisz ani w otworze do baku, bo masz na 99% skorodowane tamto miejsce... A w zderzaku to bardzo głupi pomysł.
Polecam przykręcaną do budy, albo po prostu otwór w budzie. Marudzą, ale włożą.

W terenie jak i na czarnym Vitary piłuję na gazie i jakoś nie ma problemów poza wydmuchanymi uszczelkami pod pokrywą zaworów :wink:

Nie rozumiem, co znaczy, że instalacja będzie zachlapana... Parownik? Butla?
Auto może być zachlapane błotem w taki sposób, że będzie działać, a może być i w taki, że nie będzie... :mrgreen:

Jeśli masz 8V i dasz do zagazowania (prawdopodobnie tam, gdzie taniej i taką instalację 2 gen), to po prostu doprowadź układ paliwowy, zawory, układ WN do porządku jeszcze na benzynie... A potem dbaj o regulacje i silnika i instalacji.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob gru 31, 2011 11:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Czyli jak dam do dobrych gaziarzy co dobrze wyregulują gaz to z silnikiem nic nie będzie się złego dziać ?
Dziurę na wlew wiercić w budzie . Butla większa nie wejdzie ? Może bez przesuwania siedzeń to by można było tylną klapę powycinać tak żeby butla mogła bardziej wystawać do tyłu , to by coś dało ?
I jak z tą instalacją znajomego ? można coś od niego taniej odkupić ? (spaliła się tam elektryka w środku auta no i plastiki wszystkie)
czy lepiej wszystko nowe od gazowników ? albo samemu szukać nowe ?
jak pytałem się u jednych o założenie gazu to z wszystkim wyjdzie ok 2500zł to standardowa cena ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl