suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
LPG w silniku 1,6 8V http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=573 |
Strona 1 z 16 |
Autor: | Masmo [ czw sty 03, 2008 6:49 pm ] |
Tytuł: | LPG w silniku 1,6 8V |
Rosnące koszty paliwa i dość spory apetyt na paliwo naszych ulubionych aut mogą nas skłonić do podjęcia desperackiej decyzji montażu gazu W tym temacie chciałbym zebrać opinię użytkowników instalcji LPG w silnikach 1,6 8V. Proszę piszcie jakie macie instalcje (typ, producent, gdzie montowaliście) jakie były problemy, jakie ich rozwiązania. Jak instalacja radzi sobie w ostrym terenie? Osobiście jesli zacznę wiecej kilometrów robić Vitarą pewnie zepsuje auto montażem LPG. Cóż ekonomia jest brutalna . |
Autor: | michal_cobra [ czw sty 03, 2008 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym |
Autor: | Masmo [ czw sty 03, 2008 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
michal_cobra pisze: Szczerze mówiąc nie ma jakiejs odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jak jest dorze ustawiony gaz to musi być dobrze. Chyba że mechanik ustawi oszczędnie wtedy nie ma za cholere mocy nawet na czarnym
Nie jest to chyba takie proste. Jeździłem już kilkoma autami z gazem i niestety były problemy: gasł na wolnych obrotach, zdarzały się zmulenia. Na wysokich obrotach silnik na gazie ciągnie zauważalnie gorzej (tego doświadczyłęm we wszystkich przypadkach). Kolega przeżył w BMW 3-ce kilka wystrzałów które zniszczyły kolektor. Generalnie uważam że GAZ to ZŁO , ale jak ktoś jeździ Vitarą więcej niż 1000/mc to zarabia tylko na benzynę . Nigdy nie jeździłem autem z sekwencją ale do monowtrysku i tak taka instalacja nie podchodzi więc w tym temacie nie ma sensu o takiej pisać. Napisz proszę jaką macie instalację i gdzie montowana. Oddzielny temat założe o butli.... |
Autor: | BARTEK W. [ czw sty 03, 2008 8:57 pm ] |
Tytuł: | |
To i ja napiszę trochę o mojej instalacji. Założyłem bo miesięcznie robię więcej niż 1000km, przeważnie w lesie, więc na benzynce bym zbankrutował. Z instalacji jestem zadowolony, dobrze pracuje silnik (jak narazie), mam ją założoną od sierpnia 2005 roku. D.T. gas system Na elementy wyposażenia złożyły się: -reduktorLovato rg92 elektronik -elektrozawór gazowy lovato EV00 -wielozawór lovato 305 -obudowa wielozaw. lovato vb-01 -zawór tankowania lovatobc00 -zbiornik gzwm Grodków 45/270 -ukł. elektroniczny. -elektronika detec basic. Różnica w mocy między jazdą gaz - benzyna,- nieodczuwalna. Acha, montaż instalacji w Rozwadowie koło St. Woli. |
Autor: | przemek [ czw sty 03, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam Landi Renzo, butla 38l w bagażniku (nawet trochę miejsca jest). Spalanie min. 12l, max. nieokreślone Jeździ w porządku, ale w terenie przy cięższych odcinkach przełączam na Pb, bo: przy długim pałowaniu (np. przelot przez błotny odcinek) potrafi na moment stracić moc, przy dłuższym (najczęściej wymuszonym) postoju pod konkretnym kątem gaśnie. Reasumując, po czarnym jak najbardziej, w terenie lepiej Pb się sprawuje. |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej.. Ja mam Blosa założonego i jestem z niego bardzo zadowolony. Elektroniki do niego nie trzeba .. ale na potrzeby diagnostyki i łagodniejszego sterowania automatycznego przełączania na gaz zamontowaną mam polską Bingo M. parownik chyba lavato .. Strzałów nie zaliczyłem tfu tfu ... a jeżdzę już ponad rok na tym ustrojstwie. Pali trochę więcej.. Różnica w mocy jest odczuwalna ale strasznie niewielka .... a i na gazie i na pb równie dobrze w terenie zasuwa .... butla 40 litrowa za tylnym prawym fotelem ... Później jakieś fotki zrobię i wrzucę |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 9:54 am ] |
Tytuł: | |
ResoR pisze: Ja też się wypowiem a co .... przy okazji witam wszystkich bo jakoś się nie przywitałem wcześniej..
... Później jakieś fotki zrobię i wrzucę Witamy Kolegę Czekamy na foty. |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
Obiecane fotki zrobione telefonem dziś po robocie: Sorki troszkę mało widać przez błotko Pozdrawiam ResoR |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:12 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie a teraz jak na spowiedzi Cała prawda i tylko prawda : Jakie kłopoty? Komu nie trzyma wolnych obrotów? Strzały ktoś zaliczył?Jakieś zniszczenia?? Pęknieta głowica ?? Bo ja niestety doświadczyłem pękniecia głowicy w Kadecie 1,3 który jeździł na gazie ale grzałem non stop 160 km/h z rowerem na dachu z Holandii Na dodatek zaworki dawki sam sobie regulowałem (gaźnik). Człowiek młody i głupi był . |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG. |
Autor: | ResoR [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
olej też mi bierze ... ale za to falują obroty tylko na Pb |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
przemek pisze: Strzałów (odpukać) 0. Wolne falują, ale na Pb też, więc to raczej nie wina gazu. Z innych to zwiększone branie oleju, podobno normalny objaw w Vitarze przy LPG.
Rozumiem że falują ale nie gaśnie? Hm zwiększone znaczy ile na 1000km? |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km. Oczywiście jeżeli częściej w terenie katuję silnik na wysokich obrotach, to więcej. Wynik i tak niezły jak na 18 letni silnik. |
Autor: | Masmo [ pt sty 04, 2008 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
przemek pisze: Nie gaśnie. A bierze około 0,3 l na 1000 km.....
EEEE to nie jest branie. Tenże Kadet którego głowicę załatwiłem brał przed wymianą pierścieni 2l/1000 . A Almery 1,8 i Peugeoty 406 swego czasu po dotarciu paliły 0,5 l/1000. Jak klienci narzekali to ASO pokazywało instrukcję w której dopusczalne zużycie było określone na 0,8l/1000. |
Autor: | przemek [ pt sty 04, 2008 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
Nikt o tym nie pisał, więc dodam, że zaletą LPG jest niezależny układ paliwowy. W przypadku padu pompy paliwa, komputera, itp. odpalasz na LPG i jedziesz. Dwa razy mi to pomogło, raz padł komp i nie dawał sygnału na pompę a za drugim razem zamarzła mi benzyna. |
Strona 1 z 16 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |