suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 12, 2013 3:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kostuch pisze:
Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:

Po pierwszym strzale przepływomierz okazał się zbędny :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 8:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 9:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Robbert89 pisze:
Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

No w pierwszej generacji instalacji gazowej nie potrzeba żadnej elektroniki, to też uszkodzona przepływka nie przeszkadza.
Ja na 4 vitary w 3 miałem jednak sekwencję.
W jednej, gdzie była już instalacja - była 2 gen.
Za to w dwóch osobówkach miałem stare instalacje - zaniedbanie jakiegokolwiek elementu układu WN, albo wsadzenie trójki przy ruszaniu - bum! :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob kwie 13, 2013 11:19 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
kostuch pisze:
Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:

Po pierwszym strzale przepływomierz okazał się zbędny :wink:

Gaz strzela jak jest rozregulowany, albo silnik nie toleruje instalacji.
Słownie raz mi strzelił gaz w mercedesie na mechanicznym wtrysku (wszyscy się dziwili że mi to działa).

ps.
Nie mam przepływomierza tylko map sensor - niewrażliwy na potencjalne strzały :mrgreen:
Robbert89 pisze:
Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

Na gazie jeżdżę "od zawsze". Obecna instalacja na silniku 1.6 16v (rok eksploatacji) jeździła przedtem na 1,3 8v (dziesięć lat).
Musiałem tylko dołożyć emulatory wtryskiwaczy i teraz wymieniam butlę bo się homologacja skończyła.


Na górę
Post: sob kwie 13, 2013 5:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Dzięki za odpowiedz. Czyli mam rozumieć, że nie każda 16 zaworówka ma przepływomierz? A jak to jest w longach do 1994? Bo w takie celuje.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 10:03 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 20, 2013 3:15 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
a ja zadam inne pytanie jak zamontować butle pod podwoziem żeby i trochę benzyny było i butla się mieściła w miarę rozsądna
gazownik mi powiedział że musze zainstalowac mniejszy (niższy) zbiornik bo on i tak do karoserii będzie przymocowywał butle

_________________
Moje auto:
Vitara Cabrio 1.6 8v 96r.
lift ok +15cm


Na górę
Post: czw cze 20, 2013 2:55 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Było.
Nawet zdjęcia są jak i gdzie zamontować mały zbiornik paliwa.
Butla od spodu do karoserii :shock: . Zamontuj ją w ramę, można nawet wykorzystać oryginalne mocowania zbiornika.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sie 06, 2013 9:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Panowie czy ktoś ma może fotkę instalacji LPG w 1,6 8v na gaźniku? Bo właśnie zamierzam się żeby założyć i mam chyba problem z dobraniem do tego odpowiedniego miksera.

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr sie 20, 2014 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
mam zamiar do swojej vitarki włożyć gaz... i teraz pytanie czy sekwencja jest wodoodporna??
jak zaleje instalacje gazową to może ona ucierpieć... co polecacie...?? silnik to 1.6 8v

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 10:16 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
maciek399 pisze:
mam zamiar do swojej vitarki włożyć gaz... i teraz pytanie czy sekwencja jest wodoodporna??
jak zaleje instalacje gazową to może ona ucierpieć... co polecacie...?? silnik to 1.6 8v


A z czego weźmiesz sygnał do sekwencjonowania tej instalacji?
Założyć można, ale będzie pracować tak samo jak zwykła instalka drugiej generacji (tylko drożej :mrgreen: )


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 12:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
jakieś tam elektromagnesy coś tam słyszalem sam nie wiem dlatego się pytam... :)

koleś powiedział mi 2000 za sekwencje lo... coś tam....(nie pamiętam wiem że "włoska marka")
podobno idealnie do vitarki :)

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 3:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jak masz niepotrzebne 2000 to zakładaj.
Albo podziel się ze mną :mrgreen:


Na górę
Post: czw sie 21, 2014 6:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Lukaszdzi pisze:
Panowie czy ktoś ma może fotkę instalacji LPG w 1,6 8v na gaźniku? Bo właśnie zamierzam się żeby założyć i mam chyba problem z dobraniem do tego odpowiedniego miksera.

Pozdrawiam


Mikser okrągły na wlocie do gaźnika (pomiędzy obudową filtra a gaźnikiem), będziesz musiał przedłużyć śrubę trzymającą obudowę filtra bo raczej braknie. Mikser dobierz tak, by szczelnie przylegał. Żadnej filozofii - najlepiej I generację na śrubie. Czyli max prosto:
1. butla
2. przewody miedziane (męcz o fi 8 mm, będą chcieli założyć 6mm bo taniej, choć przy tej mocy różnica w przepływie może nie być istotna)
3. parownik 100hp (wg. mnie każdej firmy działa dobrze) ale zerknij ile kosztują i jak są dostępne filterki do nich.
4. na przewodzie doprowadzającym LPG do gaźnika śruba. NIE SILNIK KROKOWY.
5. absolutny brak emulatora sondy lambda jak i sterownika silnika krokowego jeśli będzie śruba ;]
6. mikser jak napisałem - okrągły, dopasowany do średnicy wlotu - polecam pomiędzy gaźnik a mikser dać uszczelkę.
7. parownik powinien mieć swój elektrozawór, ale chciej drugi na rurce przed parownikiem.

Po instalacji ja osobiście przestawiłem zapłon oraz zmniejszyłem odstęp na elektrodach świec do 0,6 mm.
Wywaliłem kable sentech, kupiłem janmora. Działał. :wink:
Oczywiście założyłem nowy filt powietrza.
Wg. mnie instalacja niezawodna i niezniszczalna. Regulować można samemu.

Btw pierwszą vitarę miałem na gaźniku i takiej właśnie instalacji, ta jest na 1 punktowym wtrysku jednak instalacja identyko.
W obydwu przypadkach bez zarzutu, koszt montażu używki w 2013 roku to 800zł. Dawno się zwróciło. Pozdro

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: sob sie 23, 2014 7:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
kostuch pisze:
Jak masz niepotrzebne 2000 to zakładaj.
Albo podziel się ze mną :mrgreen:


podaj numer konta :)

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: wt lis 11, 2014 12:37 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lip 14, 2014 11:34 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź / Łask
Bri pisze:
...

1. butla
2. przewody miedziane (męcz o fi 8 mm, będą chcieli założyć 6mm bo taniej, choć przy tej mocy różnica w przepływie może nie być istotna)
3. parownik 100hp (wg. mnie każdej firmy działa dobrze) ale zerknij ile kosztują i jak są dostępne filterki do nich.
4. na przewodzie doprowadzającym LPG do gaźnika śruba. NIE SILNIK KROKOWY.
5. absolutny brak emulatora sondy lambda jak i sterownika silnika krokowego jeśli będzie śruba ;]
6. mikser jak napisałem - okrągły, dopasowany do średnicy wlotu - polecam pomiędzy gaźnik a mikser dać uszczelkę.
7. parownik powinien mieć swój elektrozawór, ale chciej drugi na rurce przed parownikiem.

...

Btw pierwszą vitarę miałem na gaźniku i takiej właśnie instalacji, ta jest na 1 punktowym wtrysku jednak instalacja identyko....


Jako że juz się przywitałem, to jak przystało na świeżaka zacznę moją serie lamerskich pytań :wink: :
Mam vitare na monowtrysku. Chce założyć gaz składający się z bardzo podobnego zestawu jak powyżej napisał Bri.
żadnego silniczka krokowego, najzwyklejszy 3 pozycyjny przełacznik stag 2w i być może blos. Pytanie tylko co z emulacją wtrysku? czy moge odciąć wtrysk przekaźnikiem rozwiernym?
Bri ty u siebie nie masz emulatora wtrysku? bo tak wynika z powyższej listy. komputer nie łapie błędu przez brak emulatora lambdy?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl