suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:17 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 12:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 02, 2008 2:26 pm
Posty: 191
Lokalizacja: Konstancin
przemek pisze:
za drugim razem zamarzła mi benzyna.


masz silnik na wode, czy jezdziles na ksiezycu???

a tak serio - to wpieniajace jest, jak sie po jakims czasie okazuje ze w baku masz np pol litra wody.

_________________
był Ufok (X-90), jest (chwilowo) plaskaty Peugeot 207CC (do sprzedania)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie 3 wozy na gazie jeżdżą i sobie chwalę.
Vitara 8 V pierwotnie miała 2 generację ,ale po częstych kąpietach jak padł "komp od gazu: to wyciołem całą elektronikę i przerobiłem na inst. gaźnikową (1 Generacja) i jest spokój. Jeździ i pali w każdych warunkach . Nie strzela i nie kicha . Ustawiona dość bogato i nie czuć spadku mocy. Ważne -strzelanie często ma źródło w inst elektrycznej -zapłonowej . Jak pojawia śię taki problem : strzeli po gwałtownym dodaniu gazu to wymieniam komplet: świece kable i kopułkę (palec). i jest spokój na jakiś czas .Dla porównania trzeba porównać ż benzyną bo o dziwo na benzynie będzie dobrze. Przyczyna szybkiego przebijania kabli na gazie tkwi w tym, iż na mieszance gazowo powietrznej jest dużo wyższe napięcie wyładowania na świecy I wszelkie upływy prądu wychodzą.
Vitara 16 V jest instalacja jest 2 generacja (nie sekwencja) . dla bezpieczeństwa założona żwężka z klapą i upustem na żewnątrz (uchylana opaska gumowa) . Zwężka założona na końcu aluminiowego poprzecznego kolektora (między kolektorem a przepływomierzem)
Centralka z odpalaniem na benzynie i przejściem przy 3000 obr na gaz.
W ciągu 3 lat 2 wystrzały ,w tym raz awaria kabli i w konsekwencji trza było naciągnąć gumkę upustu na zwężce z klapą.
W plaskaczu wtrysk wielopunktowy i prosta instalacja gaźnikowa na zwężce (bez komuterka ) i robi.
Instalacje te są uproszczone do minimum i ustawiane raczej bogato .
Efekty to większe zużycie gazu , ale niezwykle mało problemów i wysoka niezawodność.
Z praktyki zauważyłem iż konieczna jest coroczna wymiana el. gumowych w parowniku bo parcieją i co 2-3 lata parownika bo siadają sprężyny i całość sie rozjeżdzą. Gaz niszczy membramę i uszczelnienia .
Może niektórych dziwi moje mało finezyjne podejcie do gazu ,ale dla mnie najważniejsza jest niezawodność i pewność działania ,a oszczędności w zużyciu gazu nie są aż tak istotne .

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: sob sty 05, 2008 10:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn kwie 23, 2007 9:19 am
Posty: 64
Lokalizacja: Maksymilianowo
Też mam instalację gazową od 5 m-cy i z niepokojących objawów zauważyłem wypalanie się gniazd zaworów objawiające się nierównomiernością pracy silnika. Ponadto po zainstalowaniu gazu silnik na benzynie pracuje jakby głośniej i zaczął brać olej ok. 0,4 l/1000 km a przed założeniem nie brał wcale. Podobno spowodowane jest to wypaleniem się nagaru w silniku który to w sposób naturalny uszczelniał silnik. Ogólnie jetem z instalacji zadowolony (miesięcznie wykonuję ok. 800-900 km) chociaż instalacja LPG wymusza np częstszą wymianę świec czy uszczelniania tłumika. Spadek mocy niewielki - na asfalcie prawie nieodczuwalny. Vitara z automatyczną skrzynią zużywa ok 13-14 litrów gazu na 100 km chociaż przy spokojnej jeździe można wynika na 12 litrów też osiągnąć za miastem. Instalację jaką mam to LEONARDO montowana w Bydgoszczy.


Na górę
Post: sob sty 05, 2008 11:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 1:00 am
Posty: 563
Lokalizacja: Bielsko Biała
Przem1 pisze:
Też mam instalację gazową od 5 m-cy i z niepokojących objawów zauważyłem wypalanie się gniazd zaworów(..)

Z tego, co słyszałem od gazowników, to efekt zbyt ubogiej mieszanki

_________________
Pozdrawiam
Vitara 1.6 8V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 1:12 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
ResoR pisze:
Obiecane fotki zrobione telefonem dziś po robocie:

[url=http://picasaweb.google.com/resorak/LPGWMojejVitarze/photo#5151694689321380210]Obrazek
[/url]


Fajną masz tę butlę...Ile Ci gazu wchodzi i na ile starcza?
Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 1:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli chodzi o moją instalację, to znalazłem info:

reduktor Logas
zawór gazowy Valtek
wielozawór, komora szczelna, zawór tankowania Tomasetto
butla GZWM L=966mm, D=270mm, poj. 50L
centralka STAG 2-w
układ elektroniczny STAG 2-l

Instalacja montowana w firmie UNIGAS przy ul. Robotniczej we Wro, ale zakładu nie polecam, ponieważ dla prawidłowej regulacji założyli badziewny plasticzek, który dławił dolot na snorkelu :!: Problemem było gaśnięcie po zdjęciu nogi z gazu przy wyższych obrotach.

Natomiast dobrze wyregulowano mi instalację w zakładzie przy u. Legnickiej ( :?: ) między wiaduktami, jadąc od str. BP po prawej stronie - tuż obok serwisu BMW


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 10:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
kosciej pisze:
Fajną masz tę butlę...Ile Ci gazu wchodzi i na ile starcza?
Pozdr!


40 litrów ... wchodzi trzydzieści pare ... i starcza mi na 200 km z tym że ja odpalam na benzynie i dopiero jak wskazówka temperatury wejdzie ponad ten zimny kwadracik przełączam na gaz .... więc na gazie jeszcze mniej przejeżdżam ... ..

... ogólnie rzecz biorąc to moja maszyna strasznie dużo pali .. ale to chyba moja noga .. kiedyś w trasie to mi spaliła 11,5 ale to jechaliśmy cały czas 70 km/h.

... no i ciągle w korkach stoję ...... bo dzień w dzień do Wawy do roboty jeżdżę ... a mam permanentny korek w Raszynie.

ResoR

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
Post: sob cze 14, 2008 7:21 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Witam. Ja kupiłem vitarę z instalacją lpg, założoną rok temu. Reduktor lowato, podciśnieniowy. Wszystko działa, tylko jakiś baran założył mieszalnik pod pokrywę smoka powietrza nad gaźniiem, i dotyka ona teraz do maski :!:
W planach mam wymianę reduktora na podciśnieniowy, bo obawiam się, że w zimę będą problemy z rozruchem na gazie.
To już mój 7 samochód z instalacją lpg. Nigdy nie narzekałem na gaz. Nie wiem skąd się biorą opinie, że silnik się zarzyna gazem. Miałem corollę z gazem założonym w serwisie holenderskim. Jak ją sprzedałem miała przejechane na gazie 320 tys. km. Pamiętam, że ciśnienie w cylindrach było równe 12,5 atm. i wiecie co? sprzedałem ją w 2000r. i gość jeździ nią do dzisiaj :!: . Gaz jest czysty, nie osadza nagarów, a gniazda zaworów- cóż- trzeba pilnować luzów, bez przyczyny sie nie wypalają.
Zauważcie sami, że polonezy na gazie robią po 200 tys. bez remontu, co na benie jest praktycznie nie możliwe :mrgreen:

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
Post: pn cze 16, 2008 9:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Wypalanie zaworów jest spowodowane w większości przypadków jazdą na zbyt ubogiej mieszance, co powoduje wysoką temp spalania i bardzo agresywne spaliny (zawierają wolny tlen i duzo tlenków azotu). Poprawnie ustawiona instalacja nie szkodzi silnikom z gniazdami dostosowanymi do benzyny bezołowiowej.
Prawidłowo ustawiona instalacja gazowa bierze 1,35-1,4 objetości zuzywanej benzyny.(tj. o 35-40 % więcej) i nie powina być ustawiana ubożej.
Nagminne jest ustawianie zbyt ubogiej mieszanki i wtedy jest brak mocy ,wypalanie gniazd i świec ,kichanie falowania .
Ta oszczędeność się na dłuższą metę nie opłaca.
Moc nie bierze się z powietrza . Gaz ma niższą warość opałową z litra o ok. 35 % i tyle wiecej MUSI spalić.
Z uwag praktycznych to na gazie jest jeszcze przyjemniejsza praca na niskich obrotach ,ładnie i równo ciągnie.Szcególnie poprawę pracy dołu widać na silniku 1.6 16 V

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: czw cze 19, 2008 7:42 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:47 am
Posty: 2
ResoR : czy nie masz problemów z BLOSem ustawionym tak płasko? W serwisie instalującym gaz powiedzieli że musi być prawie pionowo żeby działał jak należy. Też wolałbym mieć tak poziomo, bo w tej chwili prawie dotyka kolankiem dolotowym pokrywy silnika (pewnie dotyka momentami bo mata już całkiem wyłysiała w tym miejscu).


Na górę
Post: śr cze 25, 2008 3:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
Wiesz co ... nie miałem problemów ... jedynie to pewna bezwładność po naciśnięciu gazu.

Za to jak podniosłem budę o te 4 cm. To Blosa obróciłem troszkę bardziej pionowo i mam wrażenie, że bezwładność (opóźnienie reakcji na gaz - w moim przypadku) zmalała prawie do zera.

Na zdjęciach jest podniesiona już buda ale jeszcze nie przekręcony Blos

Też czytałem, że powinien być jak najbardziej pionowo ... ale inaczej się nie dało.

Pozdrawiam

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
Post: ndz cze 29, 2008 1:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw kwie 24, 2008 8:55 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Gdańsk
Ja natomiast kupiłem moją suczkę już z gazem, nie wiem jaka instalacja ale gazownik mówił że druga generacja.
co do spalania to na MTkach 225/70/15 po czarnym pali 14litrów
w terenie 25-30 :)
do butli wchodzii 21litrów gazu. Butla stanowczo za mała planuje zmianę na minimum 40 litrów
Co do falowania obrotów to raz falują raz nie. Jak falują to w najlepszym wypadku obroty spadają do zera i przełancza się na benzynę. W najgorszym Gaśnie.
Wystrzałów niezaobserwowałem

_________________
Naczkinz

Vitara 1,6 8v - paździerz edyszyn :D
Sprzedana


Na górę
Post: śr lip 02, 2008 10:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
U mnie instalacja dziecinnie prosta - na Bingo M. Niestety nie mam możliwości palenia z gazu, tylko z benzyny i albo się przełącza na gaz, albo klikam i się nie przełącza...
Butlę mam pod autem, więc bagażnik jako tako istnieje, pakowny jest na tyle, że wchodzą 4 koła 225/70/15 z felgami, 2 felgi UAZa luzem, oraz 2 kolumny. I jest miejsce :mrgreen:
Co do jazdy... Pali mi po ŁODZI zwykle stojąc ciągle w korkach i butując (no nie mam lekkiej nogi) 14-15 litrów LPG.
Dużego spadku mocy w stosunku do benzyny nie odczuwam... Ale na asfalcie ten silnik i tak jest do bani powyżej 4000 rpm. Boje się wyprzedzać vitarką... :roll: Ale na benzynie nie jest lepiej. Ten typ tak widocznie ma.
Nie wiem ile benzyny by spalała, ale powiem, że zadowolony jestem z instalacji.
Strzałów nie było, a jak coś to mam klapki.
Silnik to chyba raczej nawet nie odczuwa gazu... Jak się go odpowiednio używa... :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw lip 03, 2008 9:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 20, 2007 2:34 pm
Posty: 147
Lokalizacja: Rusiec k/Nadarzyna
zax pisze:
U mnie instalacja dziecinnie prosta - na Bingo M. Niestety nie mam możliwości palenia z gazu ......

To ciekawe .. bo ja mam też BIngo M .. i mogę z gazu zapalić.....

Trzeba długo guzior trzymać po włączeniu zapłonu a przed zakręceniem .... spróbuj.

_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary :(


Na górę
Post: czw lip 03, 2008 1:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
zax pisze:
Butlę mam pod autem, więc bagażnik jako tako istnieje, pakowny jest na tyle, że wchodzą 4 koła 225/70/15 z felgami, 2 felgi UAZa luzem, oraz 2 kolumny. I jest miejsce :mrgreen:
.....


Eno kurna to co ty masz handmadafaka superhiper przdłużanego looooonga że Ci tyle rzeczy wchodzi??????
Jakoś sobie tego nie mogę wyobrazić.
W mojej instalacji elpigaza mam centralkę taką starodawną - prawo-lewo, odpala na benzynie i po przekroczeniu 2000 obrotów podczas ich opadania przełancza na gaz, ale gazownik mi pokazał, że jak się na załączonym zapłonie pstryknie benzyna-gaz to odrazu odpala na gazie. I tak też właśnie robię, ale trza pamiętać coby na benzynie też pojeździć coby się wtrysk nie zapiekł tak jak u mnie :D .
A z ciekawostek to powiem wam że podczas wymiany zestawu naprawczego w parowniku się mi membrana wyskoczyła ze zatrzasku, i jak próbowałem wyregulować gaz to za 0,5h vitka wsysła 25 litrów gazu :shock: :shock: :shock:
Że też nie wpadłem na to po tym okrótnym zapachu spalin, no....

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 516 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl