suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:04 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 16 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 26, 2012 9:32 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw paź 20, 2011 8:42 am
Posty: 9
Witam
Składam samodzielnie instalacje na blosie. Auto Vitara 1,6 8v na wtrysku z 1998r. Większość instalacji elektrycznej już wykonałem mam tylko problem z dwoma kabelkami.
Przełącznik to STAG2-W schemat jest pod linkiem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... tag2-W.pdf

Gdzie ma się wpiąć z brązowym kablem? pewnie w aparat zapłonowy tylko gdzie?
Gdzie wpiąć się z żółtym kablem?
Chcę odcinać wtrysk oraz pompę paliwa. Montaż oddzielnego elektrozaworu na paliwo myślę że nie ma sensu. Do wtrysku dochodzą dwa przewody żółty i czerwony który lepiej rozłączać przekaźnikiem. Przewodu od pompy jeszcze nie szukałem ( może jakaś podpowiedź gdzie najlepiej się wciąć ) który powinien być rozłączany przekaźnikiem ?


Na górę
Post: pn paź 29, 2012 11:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
kacjen pisze:
1,6 8V to prymitywny silnik i daje się zwykłą najzwyklejsza instalację.(ja mam nawet śrubkową i auto lata tak bez problemów od 4 lat) Sekwencja to raczej strata kasy, a 2500 zł to moim zdaniem zdecydowanie za dużo.

pytałem u siebie w Zamościu i taka z regulacją na śrubę na przewodzie i butlą na cały bagażnik krzyczą 1300PLN a z komputerkiem 1600PLn,taka prosta z regulacją na przewodzie już kiedyś przerabiałem w sierrce na gaźniku a potem na wtrysku i było ok tylko w tej na wtrysku parę razy mi strzeliła i nawet klapka nie pomogła i rozwaliło przepływomierz,
warto dodać 300PLN i zdać się na komputer czy w 1,6l 8V zamontowac tą najprostszą?

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: pn paź 29, 2012 11:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
BARTEK W. pisze:
mam lpg już prawie 7 lat, mies. przejżdżam ok 1000 km, ja nieżałuję, że założyłem praktycznie zero problemów, wg. mnie przy robieniu dużych ilości km, nie ma się co zastanawiać. Warunek-dobra instalacja, założona u sprawdzonego gaziarza

gdzie montowałes i jaką ?jesteśmy z tego samego terenu więc mógłbym zamontowąc tam gdzie ty ,jeśli polecasz zakład

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 7:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 10:38 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sasiad pisze:
kacjen pisze:
1,6 8V to prymitywny silnik i daje się zwykłą najzwyklejsza instalację.(ja mam nawet śrubkową i auto lata tak bez problemów od 4 lat) Sekwencja to raczej strata kasy, a 2500 zł to moim zdaniem zdecydowanie za dużo.

pytałem u siebie w Zamościu i taka z regulacją na śrubę na przewodzie i butlą na cały bagażnik krzyczą 1300PLN a z komputerkiem 1600PLn,taka prosta z regulacją na przewodzie już kiedyś przerabiałem w sierrce na gaźniku a potem na wtrysku i było ok tylko w tej na wtrysku parę razy mi strzeliła i nawet klapka nie pomogła i rozwaliło przepływomierz,
warto dodać 300PLN i zdać się na komputer czy w 1,6l 8V zamontowac tą najprostszą?

Podobno nie można już instalować lpg bez elektronicznego sterowania (jakiś kretyński przepis)?
Ten "komputer" to po prostu sterownik silnika krokowego wsadzanego zamiast śruby.

Jeżeli ci dadzą kwity na instalację ze śrubą, to bym wziął taką a za 50zł dokupił używany sterownik lpg z zaworem i go dołożył samemu - operacja prosta i nie wymagająca megauzdolnień.

ps.
W 1.6 8v nie ma narażonego na strzał przepływomierza, więc nie ma się co bać :D


Na górę
Post: śr paź 31, 2012 8:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
bombelman pisze:
Witam
Składam samodzielnie instalacje na blosie. Auto Vitara 1,6 8v na wtrysku z 1998r. Większość instalacji elektrycznej już wykonałem mam tylko problem z dwoma kabelkami.
Przełącznik to STAG2-W schemat jest pod linkiem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... tag2-W.pdf

Gdzie ma się wpiąć z brązowym kablem? pewnie w aparat zapłonowy tylko gdzie?
Gdzie wpiąć się z żółtym kablem?
Chcę odcinać wtrysk oraz pompę paliwa. Montaż oddzielnego elektrozaworu na paliwo myślę że nie ma sensu. Do wtrysku dochodzą dwa przewody żółty i czerwony który lepiej rozłączać przekaźnikiem. Przewodu od pompy jeszcze nie szukałem ( może jakaś podpowiedź gdzie najlepiej się wciąć ) który powinien być rozłączany przekaźnikiem ?


odcinać pompę paliwa???? po co???? przecież to właśnie paliwo krążące w układzie chłodzi ci wtryskiwacz... i wystarczy że odetniesz wtryskiwacz (jeden z 2 kabli do niego biegnących) :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 8:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 12:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2012 8:54 pm
Posty: 116
Lokalizacja: powiat Szamotuły
sasiad pisze:
BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 12:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
rajmus pisze:
sasiad pisze:
BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D

no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 2:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
ja mam w swojej LPG i jeździ świetnie . polecam instalacje małe koszty frajda ta sama

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 10:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2012 8:54 pm
Posty: 116
Lokalizacja: powiat Szamotuły
Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D[/quote]
no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?[/quote]
Na przewodzie nie ma ręcznej regulacji, jest tzw silniczek krokowy a ,,coś tam" bingo-m to jest właśnie ten komputerek :) W dziale nasze vitary jest tez moja vita ze zdjęciem z pod maski jak pokazywałem rozpórkę i widać tam parownik, przewód z silniczkiem, bingo-m to ta czarna puszeczka z żółtą naklejką na ścianie grodziowej nad pompą hamulcową :)


Na górę
Post: pt lis 02, 2012 9:50 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw paź 20, 2011 8:42 am
Posty: 9
dzięki seba, może ktoś podpowie na pozostałe pytania.


Na górę
Post: sob lis 03, 2012 7:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
rajmus pisze:
Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D

no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?[/quote]
Na przewodzie nie ma ręcznej regulacji, jest tzw silniczek krokowy a ,,coś tam" bingo-m to jest właśnie ten komputerek :) W dziale nasze vitary jest tez moja vita ze zdjęciem z pod maski jak pokazywałem rozpórkę i widać tam parownik, przewód z silniczkiem, bingo-m to ta czarna puszeczka z żółtą naklejką na ścianie grodziowej nad pompą hamulcową :)[/quote]

znalazłem Twoje zdjęcia i wychodzi mi że Twój parownik to R25 PAROWNIK TOMASETTO AG AGC ASTERIK AT07 100HP
http://allegro.pl/r25-parownik-tomasett ... 83280.html ,a jest jeszcze taki :http://allegro.pl/reduktor-parownik-tomasetto-at-bluestar-100hp-n-z-i2738656471.html trochę się różnią i jeszcze jedno ,U ciebie rajmus mikser jest pod kolektorem ,a gdzieś na forum widziałem montowany na początku kolektora (tu gdzie założona jest guma od filtra powietrza)
czy ma to jakieś znaczenie gdzie jest zamontowany mikser?

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 2:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Mam pewne obawy i stąd prośba o opinie użytkowników. Interesuje mnie zakup longa 16V z gazem. Chciałbym zapytać czy ktoś z was ma za sobą taki biznes, jak zakup vitary z zamontowanym gazem. Na co zwrócić uwagę? Czy zakup auta które jeździ na LPG już kilka dobrych lat jest rozsądny? Czy jest sposób, żeby sprawdzić czy instalacja jest poprawnie ustawiona, i nie wypala w silniku wszystkiego co popadnie? Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pt kwie 12, 2013 2:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 16 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl