suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

LPG w silniku 1,6 8V
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=573
Strona 13 z 16

Autor:  bombelman [ pt paź 26, 2012 9:32 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Witam
Składam samodzielnie instalacje na blosie. Auto Vitara 1,6 8v na wtrysku z 1998r. Większość instalacji elektrycznej już wykonałem mam tylko problem z dwoma kabelkami.
Przełącznik to STAG2-W schemat jest pod linkiem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... tag2-W.pdf

Gdzie ma się wpiąć z brązowym kablem? pewnie w aparat zapłonowy tylko gdzie?
Gdzie wpiąć się z żółtym kablem?
Chcę odcinać wtrysk oraz pompę paliwa. Montaż oddzielnego elektrozaworu na paliwo myślę że nie ma sensu. Do wtrysku dochodzą dwa przewody żółty i czerwony który lepiej rozłączać przekaźnikiem. Przewodu od pompy jeszcze nie szukałem ( może jakaś podpowiedź gdzie najlepiej się wciąć ) który powinien być rozłączany przekaźnikiem ?

Autor:  sasiad [ pn paź 29, 2012 11:15 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

kacjen pisze:
1,6 8V to prymitywny silnik i daje się zwykłą najzwyklejsza instalację.(ja mam nawet śrubkową i auto lata tak bez problemów od 4 lat) Sekwencja to raczej strata kasy, a 2500 zł to moim zdaniem zdecydowanie za dużo.

pytałem u siebie w Zamościu i taka z regulacją na śrubę na przewodzie i butlą na cały bagażnik krzyczą 1300PLN a z komputerkiem 1600PLn,taka prosta z regulacją na przewodzie już kiedyś przerabiałem w sierrce na gaźniku a potem na wtrysku i było ok tylko w tej na wtrysku parę razy mi strzeliła i nawet klapka nie pomogła i rozwaliło przepływomierz,
warto dodać 300PLN i zdać się na komputer czy w 1,6l 8V zamontowac tą najprostszą?

Autor:  sasiad [ pn paź 29, 2012 11:19 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

BARTEK W. pisze:
mam lpg już prawie 7 lat, mies. przejżdżam ok 1000 km, ja nieżałuję, że założyłem praktycznie zero problemów, wg. mnie przy robieniu dużych ilości km, nie ma się co zastanawiać. Warunek-dobra instalacja, założona u sprawdzonego gaziarza

gdzie montowałes i jaką ?jesteśmy z tego samego terenu więc mógłbym zamontowąc tam gdzie ty ,jeśli polecasz zakład

Autor:  BARTEK W. [ wt paź 30, 2012 7:23 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

Autor:  kostuch [ wt paź 30, 2012 10:38 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

sasiad pisze:
kacjen pisze:
1,6 8V to prymitywny silnik i daje się zwykłą najzwyklejsza instalację.(ja mam nawet śrubkową i auto lata tak bez problemów od 4 lat) Sekwencja to raczej strata kasy, a 2500 zł to moim zdaniem zdecydowanie za dużo.

pytałem u siebie w Zamościu i taka z regulacją na śrubę na przewodzie i butlą na cały bagażnik krzyczą 1300PLN a z komputerkiem 1600PLn,taka prosta z regulacją na przewodzie już kiedyś przerabiałem w sierrce na gaźniku a potem na wtrysku i było ok tylko w tej na wtrysku parę razy mi strzeliła i nawet klapka nie pomogła i rozwaliło przepływomierz,
warto dodać 300PLN i zdać się na komputer czy w 1,6l 8V zamontowac tą najprostszą?

Podobno nie można już instalować lpg bez elektronicznego sterowania (jakiś kretyński przepis)?
Ten "komputer" to po prostu sterownik silnika krokowego wsadzanego zamiast śruby.

Jeżeli ci dadzą kwity na instalację ze śrubą, to bym wziął taką a za 50zł dokupił używany sterownik lpg z zaworem i go dołożył samemu - operacja prosta i nie wymagająca megauzdolnień.

ps.
W 1.6 8v nie ma narażonego na strzał przepływomierza, więc nie ma się co bać :D

Autor:  sebahabit [ śr paź 31, 2012 8:58 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

bombelman pisze:
Witam
Składam samodzielnie instalacje na blosie. Auto Vitara 1,6 8v na wtrysku z 1998r. Większość instalacji elektrycznej już wykonałem mam tylko problem z dwoma kabelkami.
Przełącznik to STAG2-W schemat jest pod linkiem
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... tag2-W.pdf

Gdzie ma się wpiąć z brązowym kablem? pewnie w aparat zapłonowy tylko gdzie?
Gdzie wpiąć się z żółtym kablem?
Chcę odcinać wtrysk oraz pompę paliwa. Montaż oddzielnego elektrozaworu na paliwo myślę że nie ma sensu. Do wtrysku dochodzą dwa przewody żółty i czerwony który lepiej rozłączać przekaźnikiem. Przewodu od pompy jeszcze nie szukałem ( może jakaś podpowiedź gdzie najlepiej się wciąć ) który powinien być rozłączany przekaźnikiem ?


odcinać pompę paliwa???? po co???? przecież to właśnie paliwo krążące w układzie chłodzi ci wtryskiwacz... i wystarczy że odetniesz wtryskiwacz (jeden z 2 kabli do niego biegnących) :D

Autor:  sasiad [ czw lis 01, 2012 8:25 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

Autor:  rajmus [ czw lis 01, 2012 12:35 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

sasiad pisze:
BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D

Autor:  sasiad [ czw lis 01, 2012 12:48 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

rajmus pisze:
sasiad pisze:
BARTEK W. pisze:
Montowałem w Rozwadowie, inst. prosta z kompem(lovato +gassystem), moim zdaniem nie ma co przepłacać przy tym silniku.

ok dzieki,tylko słyszałem że lovato teraz trochę stracilo na jakości i jakieś kiepskie membrany ma,i gość z Zamościa poleca mi parownik Tomasetto i coś tam Bingo,ma ktoś taki parownik?podobno membrany wytrzymaklsze i nie trzeba zmieniać co 10tys

Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D

no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?

Autor:  macias320 [ czw lis 01, 2012 2:16 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

ja mam w swojej LPG i jeździ świetnie . polecam instalacje małe koszty frajda ta sama

Autor:  rajmus [ czw lis 01, 2012 10:29 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D[/quote]
no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?[/quote]
Na przewodzie nie ma ręcznej regulacji, jest tzw silniczek krokowy a ,,coś tam" bingo-m to jest właśnie ten komputerek :) W dziale nasze vitary jest tez moja vita ze zdjęciem z pod maski jak pokazywałem rozpórkę i widać tam parownik, przewód z silniczkiem, bingo-m to ta czarna puszeczka z żółtą naklejką na ścianie grodziowej nad pompą hamulcową :)

Autor:  bombelman [ pt lis 02, 2012 9:50 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

dzięki seba, może ktoś podpowie na pozostałe pytania.

Autor:  sasiad [ sob lis 03, 2012 7:52 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

rajmus pisze:
Ja mam w swojej vitce parownik tomasetto i jak to określiłeś ,,coś tam" bingo-m. Instalacje mam ponad dwa lata, zrobiłem na niej 37000 km i zero problemów. Przez ten okres wymieniłem raz filterek gazu i to wszystko. Przy normalnej eksploatacji vita cabrio silnik 1,6 8v na oponach matador mt 235/75R15 pali mi 12l gazu i ogólnie jestem z niej zadowolony :D

no to dzięki za info ,ale masz taką prosta z regulacją gazu na przewodzie czy z tym ''komputerem''?[/quote]
Na przewodzie nie ma ręcznej regulacji, jest tzw silniczek krokowy a ,,coś tam" bingo-m to jest właśnie ten komputerek :) W dziale nasze vitary jest tez moja vita ze zdjęciem z pod maski jak pokazywałem rozpórkę i widać tam parownik, przewód z silniczkiem, bingo-m to ta czarna puszeczka z żółtą naklejką na ścianie grodziowej nad pompą hamulcową :)[/quote]

znalazłem Twoje zdjęcia i wychodzi mi że Twój parownik to R25 PAROWNIK TOMASETTO AG AGC ASTERIK AT07 100HP
http://allegro.pl/r25-parownik-tomasett ... 83280.html ,a jest jeszcze taki :http://allegro.pl/reduktor-parownik-tomasetto-at-bluestar-100hp-n-z-i2738656471.html trochę się różnią i jeszcze jedno ,U ciebie rajmus mikser jest pod kolektorem ,a gdzieś na forum widziałem montowany na początku kolektora (tu gdzie założona jest guma od filtra powietrza)
czy ma to jakieś znaczenie gdzie jest zamontowany mikser?

Autor:  Robbert89 [ pt kwie 12, 2013 2:04 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Mam pewne obawy i stąd prośba o opinie użytkowników. Interesuje mnie zakup longa 16V z gazem. Chciałbym zapytać czy ktoś z was ma za sobą taki biznes, jak zakup vitary z zamontowanym gazem. Na co zwrócić uwagę? Czy zakup auta które jeździ na LPG już kilka dobrych lat jest rozsądny? Czy jest sposób, żeby sprawdzić czy instalacja jest poprawnie ustawiona, i nie wypala w silniku wszystkiego co popadnie? Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Autor:  kostuch [ pt kwie 12, 2013 2:37 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:

Strona 13 z 16 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/