suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

LPG w silniku 1,6 8V
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=573
Strona 14 z 16

Autor:  zax [ pt kwie 12, 2013 3:06 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

kostuch pisze:
Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:

Po pierwszym strzale przepływomierz okazał się zbędny :wink:

Autor:  Robbert89 [ pt kwie 12, 2013 8:16 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

Autor:  zax [ pt kwie 12, 2013 9:57 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Robbert89 pisze:
Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

No w pierwszej generacji instalacji gazowej nie potrzeba żadnej elektroniki, to też uszkodzona przepływka nie przeszkadza.
Ja na 4 vitary w 3 miałem jednak sekwencję.
W jednej, gdzie była już instalacja - była 2 gen.
Za to w dwóch osobówkach miałem stare instalacje - zaniedbanie jakiegokolwiek elementu układu WN, albo wsadzenie trójki przy ruszaniu - bum! :mrgreen:

Autor:  kostuch [ sob kwie 13, 2013 11:19 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

zax pisze:
kostuch pisze:
Robbert89 pisze:
Rozumiem, że do silnika 16V w grę wchodzi tylko instalacja sekwencyjna? Zależy mi na zakupie longa, gdyby nie to, nie zastanawiałbym się i brał 8V i sam wrzucił gaz. Niestety, z tego co zdążyłem się dowiedzieć koszt sekwencji to prawie dwu krotność niższej generacji.

Z powodzeniem eksploatuję instalację pierwszej generacji na silniku 1,6 16v :mrgreen:

Po pierwszym strzale przepływomierz okazał się zbędny :wink:

Gaz strzela jak jest rozregulowany, albo silnik nie toleruje instalacji.
Słownie raz mi strzelił gaz w mercedesie na mechanicznym wtrysku (wszyscy się dziwili że mi to działa).

ps.
Nie mam przepływomierza tylko map sensor - niewrażliwy na potencjalne strzały :mrgreen:
Robbert89 pisze:
Kostuch@ zax@, a jak długo jeździcie na LPG? Ciągle waham się czy kupić z, i być niepewnym ale oszczędzać od początku, czy szukać bez i kombinować jaką instalacje tam wrzucić. Rozumiem, że problem z uszkodzonym przepływomierzem ujawnia się tylko na benzynie, a na gazie się go nie odczuwa?

Na gazie jeżdżę "od zawsze". Obecna instalacja na silniku 1.6 16v (rok eksploatacji) jeździła przedtem na 1,3 8v (dziesięć lat).
Musiałem tylko dołożyć emulatory wtryskiwaczy i teraz wymieniam butlę bo się homologacja skończyła.

Autor:  Robbert89 [ sob kwie 13, 2013 5:10 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Dzięki za odpowiedz. Czyli mam rozumieć, że nie każda 16 zaworówka ma przepływomierz? A jak to jest w longach do 1994? Bo w takie celuje.

Autor:  Kaj [ czw cze 20, 2013 10:03 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

a ja zadam inne pytanie jak zamontować butle pod podwoziem żeby i trochę benzyny było i butla się mieściła w miarę rozsądna
gazownik mi powiedział że musze zainstalowac mniejszy (niższy) zbiornik bo on i tak do karoserii będzie przymocowywał butle

Autor:  NuVo [ czw cze 20, 2013 2:55 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Było.
Nawet zdjęcia są jak i gdzie zamontować mały zbiornik paliwa.
Butla od spodu do karoserii :shock: . Zamontuj ją w ramę, można nawet wykorzystać oryginalne mocowania zbiornika.

Autor:  Lukaszdzi [ wt sie 06, 2013 9:33 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Panowie czy ktoś ma może fotkę instalacji LPG w 1,6 8v na gaźniku? Bo właśnie zamierzam się żeby założyć i mam chyba problem z dobraniem do tego odpowiedniego miksera.

Pozdrawiam

Autor:  maciek399 [ śr sie 20, 2014 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

mam zamiar do swojej vitarki włożyć gaz... i teraz pytanie czy sekwencja jest wodoodporna??
jak zaleje instalacje gazową to może ona ucierpieć... co polecacie...?? silnik to 1.6 8v

Autor:  kostuch [ czw sie 21, 2014 10:16 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

maciek399 pisze:
mam zamiar do swojej vitarki włożyć gaz... i teraz pytanie czy sekwencja jest wodoodporna??
jak zaleje instalacje gazową to może ona ucierpieć... co polecacie...?? silnik to 1.6 8v


A z czego weźmiesz sygnał do sekwencjonowania tej instalacji?
Założyć można, ale będzie pracować tak samo jak zwykła instalka drugiej generacji (tylko drożej :mrgreen: )

Autor:  maciek399 [ czw sie 21, 2014 12:11 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

jakieś tam elektromagnesy coś tam słyszalem sam nie wiem dlatego się pytam... :)

koleś powiedział mi 2000 za sekwencje lo... coś tam....(nie pamiętam wiem że "włoska marka")
podobno idealnie do vitarki :)

Autor:  kostuch [ czw sie 21, 2014 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Jak masz niepotrzebne 2000 to zakładaj.
Albo podziel się ze mną :mrgreen:

Autor:  Bri [ czw sie 21, 2014 6:18 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Lukaszdzi pisze:
Panowie czy ktoś ma może fotkę instalacji LPG w 1,6 8v na gaźniku? Bo właśnie zamierzam się żeby założyć i mam chyba problem z dobraniem do tego odpowiedniego miksera.

Pozdrawiam


Mikser okrągły na wlocie do gaźnika (pomiędzy obudową filtra a gaźnikiem), będziesz musiał przedłużyć śrubę trzymającą obudowę filtra bo raczej braknie. Mikser dobierz tak, by szczelnie przylegał. Żadnej filozofii - najlepiej I generację na śrubie. Czyli max prosto:
1. butla
2. przewody miedziane (męcz o fi 8 mm, będą chcieli założyć 6mm bo taniej, choć przy tej mocy różnica w przepływie może nie być istotna)
3. parownik 100hp (wg. mnie każdej firmy działa dobrze) ale zerknij ile kosztują i jak są dostępne filterki do nich.
4. na przewodzie doprowadzającym LPG do gaźnika śruba. NIE SILNIK KROKOWY.
5. absolutny brak emulatora sondy lambda jak i sterownika silnika krokowego jeśli będzie śruba ;]
6. mikser jak napisałem - okrągły, dopasowany do średnicy wlotu - polecam pomiędzy gaźnik a mikser dać uszczelkę.
7. parownik powinien mieć swój elektrozawór, ale chciej drugi na rurce przed parownikiem.

Po instalacji ja osobiście przestawiłem zapłon oraz zmniejszyłem odstęp na elektrodach świec do 0,6 mm.
Wywaliłem kable sentech, kupiłem janmora. Działał. :wink:
Oczywiście założyłem nowy filt powietrza.
Wg. mnie instalacja niezawodna i niezniszczalna. Regulować można samemu.

Btw pierwszą vitarę miałem na gaźniku i takiej właśnie instalacji, ta jest na 1 punktowym wtrysku jednak instalacja identyko.
W obydwu przypadkach bez zarzutu, koszt montażu używki w 2013 roku to 800zł. Dawno się zwróciło. Pozdro

Autor:  maciek399 [ sob sie 23, 2014 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

kostuch pisze:
Jak masz niepotrzebne 2000 to zakładaj.
Albo podziel się ze mną :mrgreen:


podaj numer konta :)

Autor:  misza [ wt lis 11, 2014 12:37 am ]
Tytuł:  Re: LPG w silniku 1,6 8V

Bri pisze:
...

1. butla
2. przewody miedziane (męcz o fi 8 mm, będą chcieli założyć 6mm bo taniej, choć przy tej mocy różnica w przepływie może nie być istotna)
3. parownik 100hp (wg. mnie każdej firmy działa dobrze) ale zerknij ile kosztują i jak są dostępne filterki do nich.
4. na przewodzie doprowadzającym LPG do gaźnika śruba. NIE SILNIK KROKOWY.
5. absolutny brak emulatora sondy lambda jak i sterownika silnika krokowego jeśli będzie śruba ;]
6. mikser jak napisałem - okrągły, dopasowany do średnicy wlotu - polecam pomiędzy gaźnik a mikser dać uszczelkę.
7. parownik powinien mieć swój elektrozawór, ale chciej drugi na rurce przed parownikiem.

...

Btw pierwszą vitarę miałem na gaźniku i takiej właśnie instalacji, ta jest na 1 punktowym wtrysku jednak instalacja identyko....


Jako że juz się przywitałem, to jak przystało na świeżaka zacznę moją serie lamerskich pytań :wink: :
Mam vitare na monowtrysku. Chce założyć gaz składający się z bardzo podobnego zestawu jak powyżej napisał Bri.
żadnego silniczka krokowego, najzwyklejszy 3 pozycyjny przełacznik stag 2w i być może blos. Pytanie tylko co z emulacją wtrysku? czy moge odciąć wtrysk przekaźnikiem rozwiernym?
Bri ty u siebie nie masz emulatora wtrysku? bo tak wynika z powyższej listy. komputer nie łapie błędu przez brak emulatora lambdy?

Strona 14 z 16 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/