suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
wydzielony LPG w terenie/rajdy http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=8582 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | zax [ śr paź 10, 2012 2:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Chcesz startować w profesjonalnych rajdach, w których niedozwolone jest LPG? Jak wyjmiesz butlę, to możesz startować. Jakie minusy ma LPG Twoim zdaniem? |
Autor: | kacjen [ śr paź 10, 2012 2:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Sorki za offtop, ale.. W jakich rajdach niedozwolone jest LPG? |
Autor: | NuVo [ śr paź 10, 2012 2:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
O to samo miałem pytać. |
Autor: | zax [ śr paź 10, 2012 4:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
http://mtrally.pl/wp-content/blogs.dir/ ... TS2012.pdf Punkt 2.8 strona 8, zasilanie paliwem. (Przepisy FIA) |
Autor: | kacjen [ śr paź 10, 2012 4:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Trochę to głupie, biorąc po uwagę, że były np. serie wyścigowe samochodów na gaz. (była jakaś klasa Golfów i np. to: http://autokult.pl/2009/04/18/vw-sciroc ... rburgringu ). W Hameryce wiele aut do jazdy po skałach śmiga na gazie. Poza tym to crosscountry zdaje się - a tam się nie jeździ w terenie Chyba zrobimy wydzielony |
Autor: | zax [ śr paź 10, 2012 5:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Można wydzielić. Możliwe, że te rajdy o których piszesz nie podchodzą pod FIA. To tak, jak upalanie wokół komina na poligonach, czy rajdach organizowanych choćby pod Wrocławiem. Nie ma tam takich wytycznych. Nie potrzeba żadnych klatek wg załącznika J, mogą startować auta na gaz itd. Tym lepiej, bo można niższym kosztem przystosować nasze auta do rajdów. Maleją też koszty związane z przygotowaniem takiego rajdu - w związku z tym i wpisowe jest mniejsze. Z drugiej strony te przepisy (pomijając lpg, które uważam za bardzo bezpieczne) po coś zostały stworzone i minimum bezpieczeństwa jednak zapewniają. |
Autor: | vania [ śr paź 10, 2012 7:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Samochód z gazem zakopany w glębokim błocie potrzebuje lepszego chłodzenia, niż benzyna. Uważam , że w off roadzie powinien pracować tylko silnik benzynowy bez gazu. No chyba , że ktoś jeździ PRAWDZIWĄ terenówką po asfalcie |
Autor: | NuVo [ śr paź 10, 2012 7:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
vania pisze: Samochód z gazem zakopany w glębokim błocie potrzebuje lepszego chłodzenia, niż benzyna. Rozwiń proszę. |
Autor: | vania [ śr paź 10, 2012 7:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Auto na gaz potrzebuje lepszej sprawności układu chłodzącego- Parownik,dużo większa pojemność układu chłodzącego. Jeżeli auto stoi w błocie na pewno nie ma dobrego chlodzenia. Z tego co wiem w Vitarach wentylator chodzi chyba tylko na włączonym silniku. Jeśli zgaśnie temperatura rośnie i w ten sposób przegrzewa silnik. Nie mówiąc o mechanicznych uszkodzeniach instalacji gazowej w warunkach off road np. zaworu wpustowego czy przewodów. Benzyna pod tym względem jest zdecydowanie bezpieczniejsza. Vitarą chcę jeździć bezpiecznie i nie na dalekie trasy. Pozdrawiam |
Autor: | NuVo [ śr paź 10, 2012 7:27 pm ] |
Tytuł: | wydzielony LPG w terenie/rajdy |
Znasz to z doświadczenia czy tylko zasłyszałeś, bądź przeczytałeś? |
Autor: | vania [ śr paź 10, 2012 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Znam to z doświadczenia , ponieważ jeździłem Polonezem z jedno punktowym wtryskiem na gazie w bardzo różnych warunkach. |
Autor: | NuVo [ śr paź 10, 2012 7:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Aha. |
Autor: | zax [ śr paź 10, 2012 7:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
vania pisze: Auto na gaz potrzebuje lepszej sprawności układu chłodzącego- Parownik,dużo większa pojemność układu chłodzącego. Jeżeli auto stoi w błocie na pewno nie ma dobrego chlodzenia. Z tego co wiem w Vitarach wentylator chodzi chyba tylko na włączonym silniku. Jeśli zgaśnie temperatura rośnie i w ten sposób przegrzewa silnik. Nie mówiąc o mechanicznych uszkodzeniach instalacji gazowej w warunkach off road np. zaworu wpustowego czy przewodów. Benzyna pod tym względem jest zdecydowanie bezpieczniejsza. Vitarą chcę jeździć bezpiecznie i nie na dalekie trasy. Pozdrawiam Ale parownik SCHŁADZA! płyn chłodniczy. Płyn wprowadzony do parownika jest po to, żeby przy rozprężaniu LPG nie zamarzł Myślałem, że chłop zapoda coś o powypalanych zaworach, zabitych turbinach, ale takiej głupoty to w życiu nie czytałem o gazie Jeśli już mowa o temperaturze, to może chodzi Ci o większą temperaturę spalania... Ale to i tak nie ma większego wpływu. Zresztą rozpisałem się, a trzeba było jak poprzednik... |
Autor: | NuVo [ śr paź 10, 2012 7:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Dobra tam,nieważne. Mi ta teoria pasuje i się będę jej trzymał. Wystarczy. Kasztan mode off. |
Autor: | kacjen [ śr paź 10, 2012 7:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara 1.6 16v cabrio lpg 31cali itp |
Jest cała masa samochodów terenowych jeżdżących wyłącznie na gazie często bez baku na paliwo. Chłopaki ze stanów którzy bawią się w rockcrawlig dobrze znają instalacje gazowe (na propan). Jeśli chodzi o nasze realia to daleko nie trzeba szukać - Aluminiowa zmotka z tego filmiku również nie ma baku. http://www.youtube.com/watch?v=InZHI3dEcsg&feature=plcp Gaz wymaga dobrych przewodów, ale ma też sporo zalet. Oszczędność w przypadku auta wyłącznie w teren nie ma znaczenia, ale np. do butli z gazem nie naleje się woda (do baku bardzo łatwo). Ja po wywaleniu zardzewiałego baku nie kupiłem nowego bo mi ograniczał kąt zejścia. Instalacje pierwszej generacji są proste jak konstrukcja cepa - to też plus. Wydzielam |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |