suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 11, 2012 6:03 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dobrze zrobiona instalacja- zero problemów, czy to zimno czy gorąco,, a że gaz do kuchenek- do zapalniczek również, jak i do samochodów-, ale ten gaz uniwersalny

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 7:32 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
vania pisze:
zax pisze:
A doświadczenia lepiej zdobywać na kimś (te kasożerne szczególnie). :mrgreen:

a po Co zmota na gazie nie rozumiem,jak Cię stać na rower to na pompkę też.Gaz jest dobry do kuchenek;a diesel do traktorow mówiem bo wiem po swoich pupilach



Ty się vania jeszcze diesla przyczep to będzie sukces na całym polu. Zaczynasz pisać brednie, tyle Ci powiem. Diesel w terenie jest wyjątkowo cenny, bo ma moment na dole i pracuje w pełnym zanurzeniu.
Jeździłeś w terenie kiedyś? Bo zaczynam w to szczerze wątpić.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 7:43 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kacjen pisze:
(...)Jeździłeś w terenie kiedyś? Bo zaczynam w to szczerze wątpić.

Pewnie słynnym polonezem na jednopunkcie :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 3:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
gaz w teren jest dobry. jak wyjdę z czasem na prostą, zacznę robić zmote od zera wyłącznie na rajdy i zasilana będzie gazem z butli takich jak do rzeczonych kuchenek właśnie. butla jest mocna, nie ma problemu z wymianą czy tankowaniem (na każdej wsi ktoś ma punkt z butlami na wymianę) cały układ jest 100% szczelny. nawet rozszczelnienie układu jest bardziej niebezpieczne przy benzynie niż przy gazie. gaz jest wybuchowy tylko w stężeniu określonym i dość wąskim stężeniu, a benzyna praktycznie zawsze. benzyna kapie robiąc łatwopalną plamę, a gaz ulatuje w przestrzeń i śmierdzi, łatwo go wywietrzyć. powtórzę po @piotrk , ale gaz daje ciśnienie zawsze bez problemu zapowietrzenia nawet do góry kołami czy w pionie.
najgorszy jest ten typ ludzi który gdzieś coś usłyszy, coś sobie dopowie, a potem opowiada bzdury na lewo i na prawo.
podejrzewam, że zapis związany z zasilaniem paliwem w regulaminach pojawił się, nie ze względów bezpieczeństwa, tylko dla tego, że ktoś uznał ,że tak ma być, bo tak chce. innego racjonalnego wytłumaczenia nie widzę.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 8:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
wszystko zostało powiedziane :) ale najgłówniejsza zaletą gazu jest poprostu oszczędność nie wyobrażam sobie, że miałbym jeździć vitarką i na 100km lać ponad 20 litrów Pb ( lub czirokiem i lać 40 litrów pb ) . Gaz miałem w każdym aucie, nigdy nie narzekałem, jak dobra instalacja to jeździ się lata bez żadnych problemów. Mi się Vka grzeje w terenie jak ją piłuje do odcięcia, ale nie ma znaczenia czy będę jechał na pb czy lpg, wystarczy zalepić chłodnice błotem a nawet visko spięte na sztywno nie pomaga.
Druga sprawa to np zerwanie przewodów paliwowych a zerwanie przewodów z gazem ( niby się nie zdrza ) ale jak zerwiesz przewody z gazem to nic się nie dzieje, w pb masz przechlapane.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw paź 11, 2012 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
Z gazem czy bez jazda w terenie jest zawsze ryzykowna .Dobrze jest jak tylko samochód ucierpi.Nie chce gazu to nie założy jak wielu na tym forum 8)


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 6:35 am 
Fajnie, że powstał taki wątek. Trochę mnie on przekonał do LPG, bo wahałem się straszliwie. Moje auto służy nie tylko do zabawy w terenie ale i do dojazdu do pracy. Gaz chciałem jedynie z powodów finansowych, a to co mnie powstrzymywało to opowieści typu "gaz niszczy silnik", "jak masz snorkel to gaśnie na gazie" oraz garść powodów typu odpalanie zimą i takie tam. Do tego dochodzi fakt, że poprzedni właściciel miał gaz i wyjął. Ponoć dlatego, że do pracy miał 2 km i wyszło, że nie oszczędzi i sprzedał całą instalację. Ale kto tam prawdziwej prawdy się dowie... A ryzykować nie chciałem. No i mówią - na tym forum również, że oleju pali więcej. No ale więcej od nic to mogę przeżyć.
Jeszcze kilka wypowiedzi i zbieram kasę na instalację...


Na górę
   
Post: pt paź 12, 2012 7:43 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Co do gaśnięcia na gazie, to miałem tak przez jakiś czas, przy innej konfiguracji snorkla. Ale było tak tylko wtedy kiedy nie hamowałem silnikiem, tylko wysprzęglałem na dojeździe np do skrzyżowania.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 8:45 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Oleju więcej bierze na gazie? No szczerze wątpię. Raczej tyle, co i na benzynie ;)
Gaśnie? No to polecam nie wyrzucać na luz przy prędkościach powyżej 30 km/h, bo i wspoma hamulcow slabsza i moze zgasnąć, jak na snorklu mamy wlot skierowany wylacznie do przodu. Ja miałem grzybek od kanalizy i nie gasło, bo nie robi się takie ciśnienie w dolocie.
Tak samo z fitrem cyklonowym albo stożkowym na końcu.
Jedyny fakt, to to że jeśli ktoś jeździ na krótkich dystansach, to mu się nie opłaci, bo faktycznie całą drogę będzie jechać na benzynie. Znaczy przy sekwencji. Inna sprawa jak mamy tylko gaz i nie przejmujemy się tym, że wtryski czasem powinny pochodzić na benzynie...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 8:58 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Zgadza się, z poborem oleju to jest w tym odrobina prawdy, co do snorkla to miałem podobnie jak @kacjen, ale mamy podobne snorkle, a nawet takie same

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 9:08 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Mój został poddany sporym przeróbkom :mrgreen: Na dachu jest stożek (za halogenami) i teraz nie gaśnie na gazie, ale przerabiałem z innych powodów - w poprzedniej wersji nie miałem pewności 100% szczelności.
Obrazek

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 9:14 am 
No dobra. Jeszcze tylko jedna sprawa mnie ciekawi. Gdzie macie podłączone wlot gazu do kolektora ssącego? Wpięty w okolicach przewodu gumowego za filtrem czy nad tym jedynym (w moim przypadku) wtryskiwaczem? Słyszałem, że lepiej jak najbliżej komory spalania, coby bezwładność była jak najmniejsza. Wtedy żywiej reaguje na ruchy pedału gazu znaczy otwarcie przepustnicy. No ale może ktoś miał tak i tak i ma porównanie?


Na górę
   
Post: pt paź 12, 2012 9:18 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
cielaczek pisze:
No dobra. Jeszcze tylko jedna sprawa mnie ciekawi. Gdzie macie podłączone wlot gazu do kolektora ssącego? Wpięty w okolicach przewodu gumowego za filtrem czy nad tym jedynym (w moim przypadku) wtryskiwaczem? Słyszałem, że lepiej jak najbliżej komory spalania, coby bezwładność była jak najmniejsza. Wtedy żywiej reaguje na ruchy pedału gazu znaczy otwarcie przepustnicy. No ale może ktoś miał tak i tak i ma porównanie?

Mikser (wlot gazu) powinien być tuż przed przepustnicą.
Niektórzy, żeby zaoszczędzić na mikserze, wprowadzają zwykłą rurkę z gazem gdzieś w gumową rurę dolotu i wtedy zaczynają się problemy i legendy o złym lpg.


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 9:24 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Edit, źle przeczytałem i się rozpisałem o wężyku podciśnienia :mrgreen:
Co do wlotu gazu, to mam same sekwencje, gdzie gaz leci od razu do kolektora.
Miałem w Volvo starą instalację wsadzoną w wąż jak Kostuch pisze i dokładnie z takich instalacji biorą się złe opinie o lpg.
Tak samo jak użytkownicy przykutwią na świecach i kablach, a potem zaskoczeni strzałem.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 9:40 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
kacjen pisze:
Mój został poddany sporym przeróbkom :mrgreen: Na dachu jest stożek (za halogenami) i teraz nie gaśnie na gazie, ale przerabiałem z innych powodów - w poprzedniej wersji nie miałem pewności 100% szczelności.
Obrazek

No fakt, że sporym,( skorupka jest taka sama) teraz u mnie gdy zlot jest skierowany do tyłu brak problemów,co do jego szczelności to raczej jest dobrze, ale fakt faktem, że ja tak nie pływam vitką jak Ty, tu ma być 100% szczelności, no przynajmniej 99.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl