suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 10, 2012 2:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Chcesz startować w profesjonalnych rajdach, w których niedozwolone jest LPG?
Jak wyjmiesz butlę, to możesz startować. Jakie minusy ma LPG Twoim zdaniem?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 2:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Sorki za offtop, ale..
W jakich rajdach niedozwolone jest LPG?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 2:46 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
O to samo miałem pytać.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 4:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
http://mtrally.pl/wp-content/blogs.dir/ ... TS2012.pdf

Punkt 2.8 strona 8, zasilanie paliwem.

(Przepisy FIA)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 4:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Trochę to głupie, biorąc po uwagę, że były np. serie wyścigowe samochodów na gaz. (była jakaś klasa Golfów i np. to: http://autokult.pl/2009/04/18/vw-sciroc ... rburgringu ). W Hameryce wiele aut do jazdy po skałach śmiga na gazie.

Poza tym to crosscountry zdaje się - a tam się nie jeździ w terenie :lol:

Chyba zrobimy wydzielony :oops:

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 5:49 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Można wydzielić.
Możliwe, że te rajdy o których piszesz nie podchodzą pod FIA.
To tak, jak upalanie wokół komina na poligonach, czy rajdach organizowanych choćby pod Wrocławiem.
Nie ma tam takich wytycznych. Nie potrzeba żadnych klatek wg załącznika J, mogą startować auta na gaz itd.
Tym lepiej, bo można niższym kosztem przystosować nasze auta do rajdów. Maleją też koszty związane z przygotowaniem takiego rajdu - w związku z tym i wpisowe jest mniejsze.
Z drugiej strony te przepisy (pomijając lpg, które uważam za bardzo bezpieczne) po coś zostały stworzone i minimum bezpieczeństwa jednak zapewniają.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 10:41 am
Posty: 93
Lokalizacja: Kleszczów/Bełchatów
Samochód z gazem zakopany w glębokim błocie potrzebuje lepszego chłodzenia, niż benzyna.
Uważam , że w off roadzie powinien pracować tylko silnik benzynowy bez gazu.
No chyba , że ktoś jeździ PRAWDZIWĄ terenówką po asfalcie :lol:

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2012 7:08 pm przez vania, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
vania pisze:
Samochód z gazem zakopany w glębokim błocie potrzebuje lepszego chłodzenia, niż benzyna.


Rozwiń proszę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 10:41 am
Posty: 93
Lokalizacja: Kleszczów/Bełchatów
Auto na gaz potrzebuje lepszej sprawności układu chłodzącego- Parownik,dużo większa pojemność układu chłodzącego. Jeżeli auto stoi w błocie na pewno nie ma dobrego chlodzenia. Z tego co wiem w Vitarach wentylator chodzi chyba tylko na włączonym silniku. Jeśli zgaśnie temperatura rośnie i w ten sposób przegrzewa silnik. Nie mówiąc o mechanicznych uszkodzeniach instalacji gazowej w warunkach off road np. zaworu wpustowego czy przewodów. Benzyna pod tym względem jest zdecydowanie bezpieczniejsza. Vitarą chcę jeździć bezpiecznie i nie na dalekie trasy.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Znasz to z doświadczenia czy tylko zasłyszałeś, bądź przeczytałeś?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 10:41 am
Posty: 93
Lokalizacja: Kleszczów/Bełchatów
Znam to z doświadczenia , ponieważ jeździłem Polonezem z jedno punktowym wtryskiem na gazie w bardzo różnych warunkach.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:41 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Aha.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
vania pisze:
Auto na gaz potrzebuje lepszej sprawności układu chłodzącego- Parownik,dużo większa pojemność układu chłodzącego. Jeżeli auto stoi w błocie na pewno nie ma dobrego chlodzenia. Z tego co wiem w Vitarach wentylator chodzi chyba tylko na włączonym silniku. Jeśli zgaśnie temperatura rośnie i w ten sposób przegrzewa silnik. Nie mówiąc o mechanicznych uszkodzeniach instalacji gazowej w warunkach off road np. zaworu wpustowego czy przewodów. Benzyna pod tym względem jest zdecydowanie bezpieczniejsza. Vitarą chcę jeździć bezpiecznie i nie na dalekie trasy.
Pozdrawiam


Ale parownik SCHŁADZA! płyn chłodniczy. Płyn wprowadzony do parownika jest po to, żeby przy rozprężaniu LPG nie zamarzł :mrgreen:
Myślałem, że chłop zapoda coś o powypalanych zaworach, zabitych turbinach, ale takiej głupoty to w życiu nie czytałem o gazie :wink:
Jeśli już mowa o temperaturze, to może chodzi Ci o większą temperaturę spalania... Ale to i tak nie ma większego wpływu.

Zresztą rozpisałem się, a trzeba było jak poprzednik... :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:46 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dobra tam,nieważne. Mi ta teoria pasuje i się będę jej trzymał.

Wystarczy.
Kasztan mode off.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 10, 2012 7:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Jest cała masa samochodów terenowych jeżdżących wyłącznie na gazie często bez baku na paliwo.
Chłopaki ze stanów którzy bawią się w rockcrawlig dobrze znają instalacje gazowe (na propan).

Jeśli chodzi o nasze realia to daleko nie trzeba szukać - Aluminiowa zmotka z tego filmiku również nie ma baku. http://www.youtube.com/watch?v=InZHI3dEcsg&feature=plcp

Gaz wymaga dobrych przewodów, ale ma też sporo zalet. Oszczędność w przypadku auta wyłącznie w teren nie ma znaczenia, ale np. do butli z gazem nie naleje się woda (do baku bardzo łatwo). Ja po wywaleniu zardzewiałego baku nie kupiłem nowego bo mi ograniczał kąt zejścia. Instalacje pierwszej generacji są proste jak konstrukcja cepa - to też plus.

Wydzielam 8)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl